  • 1. Data: 2010-11-21 15:57:02
    Temat: Boot z DVD
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Witam,
    Komputer HP Vectra VL420
    Kondensatory w zasilaczu i na płycie są w porządku.
    Nigdy nie miałem problemów ze startem systemu z HDD, płyty CD i DVD czytane
    są bez problemu-zawsze (nagrywarka LG GH22NP20) windowsXP

    Kiedy włożę płytę bootowalną do czytnika, ustawiam w BIOS kolejność DVD, HDD
    lub wybieram podczas startu start z DVD wyświetla komunikat:
    Search for boot sector .... za chwilę Not found i startuje z HDD.

    Kiedy w Biose ustawię brak HDD, wyświetla taki sam komunikat i następnie
    Press any key...
    Naciskam any key i wyświetla ponownie Search for boot sector ....
    i startuje z CD.

    Jeżeli nacisnę Ctrl+Alt+Del po wyświetleniu komunikatu
    Search for boot sector ....Not found, następne wyszukiwanie na DVD kończy
    się: not found. Można tak do śmierci.
    Działa tylko wtedy gdy nie znajdzie systemu na żadnym dysku i każe nacisnąć
    dowolny klawisz, wtedy powtórne przeszukanie DVD znajduje system.

    Gdzie szukać? co jest winne?

    --
    Desoft

  • 2. Data: 2010-11-21 16:38:29
    Temat: Re: Boot z DVD
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-21 16:57, Desoft pisze:
    > Gdzie szukać? co jest winne?

    Co mi przychodzi do głowy:
    - dysk twardy i napęd są na jednej taśmie i się nie tolerują.
    - włącz opcję "try boot other devices" lub jak ona się tam nazywa.
    Chodzi o to, żeby bios poszukiwał systemu na nośnikach nie wymienionych
    na liście
    - w biosie jest bootmenu i to z niego należy korzystać

  • 3. Data: 2010-11-21 17:31:39
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Co mi przychodzi do głowy:
    > - dysk twardy i napęd są na jednej taśmie i się nie tolerują.

    Są na dwóch taśmach. Nie działa tylko bootowanie, po załadowaniu systemu
    żadnych problemów

    > - włącz opcję "try boot other devices" lub jak ona się tam nazywa.

    Jak napisałem BIOS próbuje wczytać system z CD, ale wypisuje Not found.
    Jak wypisze komunikat Press any key... to na tym samym CD znajdzie system.

    > Chodzi o to, żeby bios poszukiwał systemu na nośnikach nie wymienionych na
    > liście
    > - w biosie jest bootmenu i to z niego należy korzystać

    To akurat nie działa.

    Problem rozwiązałem połowicznie.
    W biosie wyłączam bootowanie z HDD. Wyskakuje komunikat:
    Search for boot sector on CD... not found
    Press any key...
    Naciskam, szuka ponownie, ładuje.
    Po "użyciu CD" załączam opcje "boot from HDD" i system startuje z HDD.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2010-11-21 17:47:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie szukać? co jest winne?

    Jak zwykle najbardziej podejrzany jest zasilacz.

  • 5. Data: 2010-11-21 18:08:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jak zwykle najbardziej podejrzany jest zasilacz.

    Wygląda dobrze. Podpięcie dodatkowego obciążenia nie robi na nim wrażenia.
    Zresztą gdyby był zasilacz, to po resecie bootowałby z CD.
    Z HDD w ciągu kilku lat ani razu nie było problemów ze startem, i nadal nie
    ma.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2010-11-23 11:01:57
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Komputer HP Vectra VL420

    Winny jest BIOS. Wykonaj czyszczenie BIOSu i problem
    zniknie. Przerabiałem to na takiej samej maszynie w weekend.
    Uwaga! Procedura kasaowania to przełącznik plus odpalenie
    kompa. Pewnie działa też wyjęcie baterii, ale tego nie
    stosowałem

    --
    Pozdrawiam Robert

  • 7. Data: 2010-11-23 15:13:26
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Uwaga! Procedura kasaowania to przełącznik plus odpalenie
    > kompa. Pewnie działa też wyjęcie baterii, ale tego nie

    Prosiłbym o jaśniej.... jaki przełącznik?
    Zasilacz oczywiście jest ATX...

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2010-11-23 17:51:58
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Desoft" napisał:

> [...]
    > lub wybieram podczas startu start z DVD wyświetla komunikat:
    > Search for boot sector .... za chwilę Not found i startuje z HDD.

    Prawdopodobnie czytnik już osłabł (albo płytka zawiera błędy) i nie nadąża
    przeczytać płyty w czasie na to przeznaczonym. W trakcie startu zwróć uwagę
    na diodę czytnika. Jeśli ciągle mruga to oznacza, że czytnik jeszcze nie
    zidentyfikował plików startowych. To częsty objaw. Spróbuj nagrać płytę z
    najmniejszą dostępną prędkością. Jeśli nie pomoże, to nagraj CD. Jeśli i to
    nie poskutkuje to napęd do wymiany. Może jest jakaś możliwość np. w opcjach
    BIOS wydłużenia czasu czytania płyty, ale nie ćwiczyłem tego.

    Remek

  • 9. Data: 2010-11-23 19:09:49
    Od: r...@p...onet.pl

    > Prosi&#179;bym o ja&#182;niej.... jaki prze&#179;&#177;cznik?

    No kolego, wypadałoby zajrzeć do manuala płyty...

    A tam znalazłbyś strzałkę skierowaną na Switch block, którego
    opis znajduje się w pozycji 'System Board Switches' i dalej
    Switch 5 > ON = Clear CMOS.
    - wyłączasz komputer, jeśli pracuje ;-)
    - przestawiasz przełącznik na ON
    - uruchamiasz komputer i dostajesz info o wyczyszczeniu BIOSu.
    - wyłączasz, przestawiasz na OFF
    - uruchamiasz i masz poprawne bootowanie w kolejności FDD/CD/HDD.

    To pomogło w moim przypadku. Wcześniej komputer nie chciał
    startować z płyty przy wykorzystaniu boot menu. Nie mogłem
    w BIOSie przestawić sekwencji, bo był zahasłowany. Swoją drogą
    do kasowania hasła służy przełacznik 6.

    --
    Pozdrawiam Robert

  • 10. Data: 2010-11-23 20:45:18
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > startować z płyty przy wykorzystaniu boot menu. Nie mogłem
    > w BIOSie przestawić sekwencji, bo był zahasłowany. Swoją drogą

    Ale to kasowanie CMOS... ja hasła nie mam, opcja boot menu jest aktywna i
    mogę ją klipnąć w momencie startu...
    Co z tego jak wypisze ..... not found (systemu na CD)

    --
    Desoft