  • 1. Data: 2024-05-09 19:30:14
    Temat: Drukara laserowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Mam zamiar kupić komuś laserówkę używkę do sporadycznego drukowania
    rozmaitych pism, nie więcej jak kilka kartek miesięcznie. Co byście
    doradzili?
    Uważam że atramentówka się nie sprawdzi bo będzie zasychać przy tak
    rzadkim użyciu. Sam mam i rzadko używam to wiem :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2024-05-09 21:28:44
    Temat: Re: Drukara laserowa
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > Uważam że atramentówka się nie sprawdzi bo będzie zasychać przy tak
    > rzadkim użyciu. Sam mam i rzadko używam to wiem :)

    Wystarczy HP LJ 1010. U mnie do tego służy.

    Oczywiście jeśli nie masz na myśli kolorowej. Kilka razy w miesiącu
    używam Taniej ale nowej czyli HP 2710e bo skane też potrzebowałem ze
    sterownikami do W10

    Jak na razie nie zaschła ;-) ODPUKAĆ!

  • 3. Data: 2024-05-09 21:53:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mam zamiar kupić komuś laserówkę używkę do sporadycznego drukowania
    > rozmaitych pism, nie więcej jak kilka kartek miesięcznie. Co byście
    > doradzili?

    Brother HL-2250DN - mała i zgrabna, ma LAN, USB i Duplex oraz tanie
    zamienniki.

  • 4. Data: 2024-05-09 22:13:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:f9ssvvuw4zfq.10l7pwa9awyzh$.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Mam zamiar kupić komuś laserówkę używkę do sporadycznego drukowania
    > rozmaitych pism, nie więcej jak kilka kartek miesięcznie. Co byście
    > doradzili?

    kupić nową

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 5. Data: 2024-05-09 23:50:50
    Temat: Błyszczący to i błyszczy ;=-)
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 6. Data: 2024-05-10 01:46:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-09, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Brother HL-2250DN - mała i zgrabna, ma LAN, USB i Duplex oraz tanie
    > zamienniki.

    Przyłączam się do opinii. Używam podobnej (starszej generacji) od ca 12
    lat. Wcześniej też miałem podobną przez lat ponad 10, gdzie kupiłem
    następną jak już się bęben skończył bo chciałem mieć duplex.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-05-10 12:17:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/05/2024 19:30, Jacek Maciejewski wrote:
    > Mam zamiar kupić komuś laserówkę używkę do sporadycznego drukowania
    > rozmaitych pism, nie więcej jak kilka kartek miesięcznie. Co byście
    > doradzili?

    Cokolwiek sprawnego za 50-100zł z okolicznego OLXa.

    Niska cena zagwarantuje, że jest stara. A to zagwarantuje że toner jest
    tani. A to zagwarantuje, że jak się popsuje, to nie będzie szkoda.

    Niektóre HP, typu 5L, majace ze 30 lat, ciągle widuje sprawne w różnych
    miejscach. HP2200 sam używalem, miała ze 20 lat. HP 3800 jest moją
    podstawową kolorową, podobnie jak HP 1600. Mam w domu też 3 drukarki
    samsunga (ML-1660), które są wręcz genialne, maleńkie, bezproblemowe i
    bardzo polecam, jak znajdziesz tanio (ja znalazłem za 30zł).

    Wniosek: po prostu obejrzyj OLXa, potem obejrzy allegro, po ile są
    tonery do tego modelu i kup. Cokolwiek starego i sprawnego, szczególnie
    biurowe HP.

  • 8. Data: 2024-05-10 12:36:38
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 12:17, heby pisze:

> [...]
    >
    > Wniosek: po prostu obejrzyj OLXa, potem obejrzy allegro, po ile są
    > tonery do tego modelu i kup. Cokolwiek starego i sprawnego, szczególnie

    Z zastrzeżeniem że w starych szlak trafia rolki do pobierania papieru.
    I o ile jedną kartę podając ręcznie wydrukujesz to w przypadku
    druku po kilka szlag cię trafi od zabawy z kartkami.
    W skrajnych przypadkach właściciel drukował 5 stronicowy dokument
    po jednej stronie bo kartę trzeba było podać ręcznie dodatkowo
    popychając aby mechanizm ją zaciągną.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2024-05-10 14:00:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/05/2024 12:36, RadosławF wrote:
    > Z zastrzeżeniem że w starych szlak trafia rolki do pobierania papieru.

    Jeśli to rolka: papier ścierny. Jesli to kostka (jak w 5L) to widziałem
    kilka lat temu "zestaw naprawczy" na ali, w postaci gumowej naklejki.
    Ale nie wykluczam że i papier ścierny pomoże, mojej 5L już nie mam.

    > I o ile jedną kartę podając ręcznie wydrukujesz to w przypadku
    > druku po kilka szlag cię trafi od zabawy z kartkami.

    Poza 5L, w której masowo padały separatory i HP miał w 2000 roku do nich
    zestaw naprawczy, w ani jednaj jaką mam HP (a są to wiekowe drukarki)
    separator nie padł. Wciąganie podwójne kartek nie występowało nawet w 25
    letniej HP 2200, spearator od nowości. Być może to ilośc przedrukowanych
    kartek ma znaczenia, a może to, czy ktoś palił. Nie wiem. Nie obserwuje
    problemu w mojch wiekowych złomach.

    Nie mówię, że to nie problem, bo wiem że się psują, ale to tak naprawdę
    nie problem, jeśli wiesz co robić ;)

  • 10. Data: 2024-05-10 15:13:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 14:00:14 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > problemu w mojch wiekowych złomach.
    >
    > Nie mówię, że to nie problem, bo wiem że się psują, ale to tak naprawdę

    Podobnie "pancerne" są OKI. Działają po kilkadziesiąt lat czasami w
    hurtowniach, gdzie po betonie jeździ się wózkami widłowymi.
    Oki są o tyle lepsze od HO, że wykorzystują technologię LED. Wystarczy
    palcem przetrzeć listwę i dalej drukują czysto.
    Jak się zakurzy lusterko w HP, to trzeba rozbierać pół drukarki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam