  • 1. Data: 2011-06-25 22:06:38
    Temat: Bootable disk Windows 2000
    Od: "Mavercik" <w...@o...pl>

    Witam!

    Potrzebuję uruchomić program intalacyjny Windowsa 2000 w wersji OEM (tak to
    się chyba nazywa), czyli system/instalka zapisany na dysku twardym.Problem
    polega na tym, że komputer nie ma stacji dyskietek, a z racji tego że
    nagrywarka się jakiś czas temu spaliła jedyna możliwość to bootowanie przez
    USB (bios ma taką opcję). Niestety przegranie systemu na dysk USB nie
    pomaga, zaś instalacja z poziomu trybu dos wyświetla komunikat "This program
    cannot be run in DOS mode". Próboałem różnych narzedzi do tworzenia
    dyskietek instalacyjnych (np. HPUSBformattool) jednak nie znalazłem
    odpowiedniej wersji systemu (pod Windows 98 nie rusza). Gdzie znajdę taką
    wersję, albo jak inaczej ugryźć temat. dodam iż instalacja z poprzedniego
    systemu Windows (WinXP) też nie daje rady, bo wyskakuje komunikat, że wersja
    systemu jest niezgodna

    Pozrawiam, M.

  • 2. Data: 2011-06-25 23:48:42
    Temat: Re: Bootable disk Windows 2000
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Mavercik napisał:
> [...]
    > systemu Windows (WinXP) też nie daje rady, bo wyskakuje komunikat, że wersja

    majac podobny problem z xp kiedys zrobilem tak - zewnetrzna kieszen usb
    sata na hdd, rozkrecona, podlaczony dvd sata, przez usb do usb,
    bootowanie z dvd na usb, sie wszystko piknie zainstalowalo z plyty :)

  • 3. Data: 2011-06-26 07:55:33
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    Mavercik wrote:

> [...]
    > instalacja z poprzedniego systemu Windows (WinXP) też nie daje rady, bo
    > wyskakuje komunikat, że wersja systemu jest niezgodna

    widze że doszedłeś do momentu w ktorym spod dosa widzisz katalog i386 z
    intalką 2k. Jeśli w tej instancji dosa masz dostepny programik smartdrv.exe
    uruchom go wpisujac smartdrv (jesli nie masz a masz mozliwosc dokopiować
    zrob to znacznie przyspieszy kopiowanie plikow instalacyjnych przez
    buforowanie operacji dyskowych w pamieci) nastepnie cd i386 i winnt.exe a
    nie setup.exe ani winnt32.exe które sa aplikacjami 32 bitowymi
    niekompatybilnymi z dosem.