  • 1. Data: 2016-06-06 10:47:46
    Temat: CRDI
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Dzisiaj na jasnej pokrywie bagażnika swojego auta zauważyłem drobne
    czarne plamki. Wszystko wskazuje na to że pochodzą one z tłumika. Czy to
    możne być oznaka jakiegoś niedomagania, czy normalka przy dieslu bez
    FAPa? Aha, silnik w ogóle nie "bierze oleju", i w ogóle sprawuje się bez
    żadnego zarzutu..

  • 2. Data: 2016-06-06 12:26:21
    Temat: Re: CRDI
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 10:47, Trybun pisze:
> [...]
    > możne być oznaka jakiegoś niedomagania, czy normalka przy dieslu bez
    > FAPa? Aha, silnik w ogóle nie "bierze oleju", i w ogóle sprawuje się bez

    moze jezdzisz zwykle spokojnie a przegoniles go zostawiając chmurkę
    sadzy? kropek bym w ogóle nie brał pod uwagę. Trochę sadzy bez dpf może
    być (z dpf w zasadzie też jak wlaczy sie dopalanie).

  • 3. Data: 2016-06-06 14:26:14
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-06-06 o 12:26, sirapacz pisze:

    > moze jezdzisz zwykle spokojnie a przegoniles go zostawiając chmurkę
    > sadzy? kropek bym w ogóle nie brał pod uwagę. Trochę sadzy bez dpf
    > może być (z dpf w zasadzie też jak wlaczy sie dopalanie).

    Ostatnimi czasy jeżdżę głównie drogami nieutwardzonymi, tak że za bardzo
    jest gdzie go "przegonić.. Teraz było w myjni, i stało w garażu ze 2
    tygodnie, a więc może masz rację, wilgoć, pewnie trochę przygazowałem to
    i z tłumika poszła wilgotna sadza,. Dzięki za opinię.

  • 4. Data: 2016-06-06 14:44:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > tygodnie, a więc może masz rację, wilgoć, pewnie trochę przygazowałem to
    > i z tłumika poszła wilgotna sadza,. Dzięki za opinię.

    tu bardziej chodzi o turbinę. jak moja małżonka jeździ delikatnie i na
    relatywnie niskich obrotach i po paru dniach ja wsiądę, to podczas
    przyspieszania potrafię za sobą zostawić chmurę dymu (i to się dzieje
    raz, podczas pierwszego ostrego przyspieszenia kiedy turbo rozkręca się
    do nominalnych obrotów).

  • 5. Data: 2016-06-07 12:03:46
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-06-06 o 14:44, sirapacz pisze:

> [...]
    > przyspieszania potrafię za sobą zostawić chmurę dymu (i to się dzieje
    > raz, podczas pierwszego ostrego przyspieszenia kiedy turbo rozkręca

    Turbina doładowuje też ciśnienie w rurze wydechowej=-O? Nie, u mnie nie
    daje się zauważyć dymu z tłumika. Kiedyś, na próbę, zamieniłem się autem
    z kolegą - on jechał moim i zgodnie z wytycznymi kręcił silnikiem do
    maksimum obrotów, a ja za nim jego autem - zero zauważalnego dymienia.
    Jedyny dym to taki biały, zaraz po zapaleniu przy niskich temperaturach.

  • 6. Data: 2016-06-07 13:22:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > maksimum obrotów, a ja za nim jego autem - zero zauważalnego dymienia.
    > Jedyny dym to taki biały, zaraz po zapaleniu przy niskich temperaturach.

    nie, ale najwidoczniej zalazi sadzą i jak dasz mu but to zwiększasz
    przepływ powietrza w wydechu. Jak turbina spręża powietrze to masz go
    więcej litrów w tej samej pojemności. Co dokładnie dymi nie wiem, ale
    wiem, że występuje to 'jednorazowo' po długiej emeryckiej jeździe (w
    moim przypadku ok 100-200km przebiegu pod lekką nogą.
    to nie jest jedynie moja obserwacja:)))

    to ze nic nie widziales z kopcenia wynika wprost z tego ze to da się
    zrobić tylko raz - góra kilka sekund kopcenia.

  • 7. Data: 2016-06-08 14:34:50
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-06-07 o 13:22, sirapacz pisze:

> [...]
    >
    > to ze nic nie widziales z kopcenia wynika wprost z tego ze to da się
    > zrobić tylko raz - góra kilka sekund kopcenia.

    No i biorąc na logikę tak to najprawdopodobniej wygląda. Z tym jeszcze
    że to wywalenie sadzy musiało się odbyć w czasie gdy jeszcze w
    rurze/tłumiku była wilgoć. Sucha sadza nie zostawiłaby takich śladów.