  • 1. Data: 2012-05-28 16:24:28
    Temat: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,

    Od czasu do czasu odwiedzam pewne osiedle w moim mieście, na którym
    oznakowanie skrzyżowań troszkę mnie irytuje.
    Otóż, na tym osiedlu przyjęto taki zwyczaj, że na drogach z
    pierwszeństwem nie ma żadnych znaków oznaczających to, że jest się na
    drodze z pierwszeństwem. Natomiast na drogach podporządkowanych są znaki
    ustąp pierwszeństwa. Niestety z reguły widoczność na skrzyżowaniach jest
    mocno ograniczona, do kilku metrów, przez płoty i roślinność znajdującą
    się na prywatnych posesjach, dlatego dojeżdżając do takiego skrzyżowania
    właściwie się zatrzymuję przed nim, co mnie troszkę irytuje.
    W związku z powyższym mam pytanie, jak powinno się traktować
    skrzyżowanie jeśli przy drodze, po której się jedzie, nie ma żadnych
    znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę
    traktować jako drogę z pierwszeństwem?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-05-28 16:29:19
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 May 2012 16:24:28 +0200 osobnik zwany Czeslawek
    wystukał:

> [...]
    > Zawsze traktuję takie skrzyżowania jako równorzędne, ale może popełniam
    > błąd? Może powinienem taką drogę traktować jako drogę z pierwszeństwem?

    znaki pierwszeństwa nie muszą być powtarzane. Choć jak widać na powyższym
    przykładzie się to przydaje. Ale nie rozumeim czemu nie zrobią tych
    skrzyżowań jako równorzędne skoro to osiedle?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-05-28 16:56:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Może powinienem taką drogę
    > traktować jako drogę z pierwszeństwem?

    Jesli sa linie (linia przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie,
    to jestes na drodze z pierwszenstwem.
    Mimo wszystko czujnym trzeba byc - dzieciaki na rowerkach uwielbiaja
    wyjezdzac zza takiego zarosnietego rogu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2012-05-28 18:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    > jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę

    zajrzyj do Pord - droga z pierwszenstwem nie musi byc oznaczana co
    skrzyzowanie.
    Znak pierwszenstwa musi być odwołany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 5. Data: 2012-05-28 19:49:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w <news:28052012.0B88BB29@budzik61.poznan.pl>:

    > zajrzyj do Pord - droga z pierwszenstwem nie musi byc oznaczana co
    > skrzyzowanie.
    > Znak pierwszenstwa musi być odwołany.

    Czyli jeśli skręcisz w prawo/lewo z drogi z pierwszeństwem to dalej jesteś
    na drodze z pierwszeństwem bo odwołania D-2 nie było?
    To zapraszam na skrzyżowanie Afrykańskiej/Marokańskiej w DC, jestem ciekaw
    Twojego tłumaczenia policjantowi, że skręciłeś z Wału Miedzeszyńskiego i
    pierwszeństwo nie zostało odwołane...

    A może wydaje Ci się, że jak skręcisz w prawo/lewo za A-7 to już jedziesz z
    drogą z pierwszeństwem przejazdu?

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-05-28 21:00:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 28 May 2012 19:49:07 +0200 osobnik zwany 'Tom N'
    wystukał:

> [...]
    >
    > A może wydaje Ci się, że jak skręcisz w prawo/lewo za A-7 to już
    > jedziesz z drogą z pierwszeństwem przejazdu?

    masz prawo jazdy?
    bo nieodróznianie ciągu drogi od strefy może być kosztowne

  • 7. Data: 2012-05-28 21:09:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    masti w <news:jq0i19$nm2$1@inews.gazeta.pl>:

    > Dnia pięknego Mon, 28 May 2012 19:49:07 +0200 osobnik zwany 'Tom N'
    > wystukał:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > masz prawo jazdy?
    > bo nieodróznianie ciągu drogi od strefy może być kosztowne

    Mówisz, że na wzmiankowanym osiedlu po skręceniu w lewo/prawo za A-7
    znajdziesz sie na drodze z pierwszeństwem przejazdu?

    --
    Tomasz Nycz

  • 8. Data: 2012-05-28 22:59:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@i...dyndns.org.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Czyli jeśli skręcisz w prawo/lewo z drogi z pierwszeństwem to dalej
    > jesteś na drodze z pierwszeństwem bo odwołania D-2 nie było?

    jeżeli skręciłeś to już jestes na innej drodze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 9. Data: 2012-05-28 23:48:06
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-28 16:24, Czeslawek pisze:
> [...]
    > znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    > jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę

    Dziękuję za odpowiedzi. Korzystając z książki przepisy ruchu z
    komentarzem ustaliłem, to co już ktoś z was zauważył, że nie ma
    obowiązku powtarzania znaku droga z pierwszeństwem przed każdym
    skrzyżowaniem, choć można tak robić. Znak droga z pierwszeństwem
    obowiązuje do odwołania go tylko i wyłącznie za pomocą znaku koniec
    drogi z pierwszeństwem. W tym przypadku pozostaje kwestia, jak już ktoś
    z was to zauważył, oznaczenia końca drogi z pierwszeństwem po skręcie na
    skrzyżowaniu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 10. Data: 2012-05-29 07:54:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.05.2012 23:48, Czeslawek pisze:
    > Znak droga z pierwszeństwem obowiązuje do odwołania go tylko i wyłącznie
    > za pomocą znaku koniec drogi z pierwszeństwem.

    Który w praktyce mało kiedy występuje i tenże koniec zazwyczaj oznacza
    się znakiem USTĄP.

    >W tym przypadku pozostaje
    > kwestia, jak już ktoś z was to zauważył, oznaczenia końca drogi z
    > pierwszeństwem po skręcie na skrzyżowaniu :)

    Nie ma problemu, bo jeżeli droga z pierwszeństwem skręca, to musi być
    zastosowany znak o łamanym pierwszeństwie. A skoro go nie ma, to
    domyślnie drogi przebiegają na wprost

    --
    Przemysław Adam Śmiejek