  • 1. Data: 2013-01-16 09:13:31
    Temat: Canon pełna klatka
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam proszę was o radę.

    Noszę się z zamiarem kupienia pełnej klatki Canona. Oczywiście chciałbym
    Mark III jednak w chwili obecnej jest dla mnie za drogi.
    Z pewnością za jakiś czas go kupię.
    Ale pełną klatkę potrzebuję już teraz mogę kupić II tylko, jeżeli teraz
    kupię II to zakup III odciągnie się w czasie.
    Zastanawiam się czy nie kupić używanej I.

    Doświadczenie mam z 50 i 7. O ile sama w sobie 50 jest spoko to AF
    niestety kiepski. 7 ma bardzo dobry AF ale niestety wciąż nie jest to
    pełna klatka.

    Czy AF z I można porównać z 50
    Czy AF z II można porównać z 7
    AF trójki - to penie najwyższa klasa, a tak z ciekawości czy można go
    porównać z Nikonem D3

    I interesuje mnie jeszcze jedno porównanie: użyteczne ISO
    w 50 za użyteczne uważam jeszcze 1600. Czy I będzie miała użyteczne 3200
    W sumie to nie jest dla mnie aż tak istotne.

    Aparat będzie używany głównie do portretów w domowym studiu gdzie mam
    tylko 6m do dyspozycji więc ciężko robić 100, czy nawet 50.

    Jestem ciekaw opinii praktyków

    Ariusz

  • 2. Data: 2013-01-23 08:53:55
    Temat: Re: Canon pełna klatka
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2013 09:13, Ariusz pisze:
> [...]
    >
    > Aparat będzie używany głównie do portretów w domowym studiu gdzie mam
    > tylko 6m do dyspozycji więc ciężko robić 100, czy nawet 50.

    No nikt nie pomoże

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-01-23 09:31:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-16 09:13, Ariusz pisze:
    > Aparat będzie używany głównie do portretów w domowym studiu gdzie mam
    > tylko 6m do dyspozycji więc ciężko robić 100, czy nawet 50.

    Do takich celów wysokie iso, duża dynamika jak i w ogóle pośpiech są
    zbędne, więc wystarczy cokolwiek, w szczególności pierwsza piątka.

    --
    pozdrawia Adam
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to

  • 4. Data: 2013-01-23 11:06:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 16.01.2013 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Doświadczenie mam z 50 i 7. O ile sama w sobie 50 jest spoko to AF
    > niestety kiepski. 7 ma bardzo dobry AF ale niestety wciąż nie jest to

    Mam 50d i 5dmk2

    > Czy AF z I można porównać z 50

    Tu nie wiem

    > Czy AF z II można porównać z 7

    7 ma lepszy od 5d2 i 50 ma lepszy od 5d2.

    Ogólnie AF to najgorszy element 5d2 IMO, matryca za to bije 7 i 50 bez 2
    zdań. Jeżeli w 50d narzekasz na AF to w 5d2 będziesz płakał, niestety.

    > AF trójki - to penie najwyższa klasa, a tak z ciekawości czy można go
    > porównać z Nikonem D3

    To nie wiem, trójki nawet nie widziałem przez szybkę ;)

    > I interesuje mnie jeszcze jedno porównanie: użyteczne ISO
    > w 50 za użyteczne uważam jeszcze 1600. Czy I będzie miała użyteczne 3200
    > W sumie to nie jest dla mnie aż tak istotne.

    W 5d2 spokojnie używam 6400 bez najmniejszych problemów, wyżej już ostrożnie,
    ale w wielu zastosowaniach nie boję się go wyżej użyć - np jasno a trzeba
    1/2000 (sport)

    > Aparat będzie używany głównie do portretów w domowym studiu gdzie mam
    > tylko 6m do dyspozycji więc ciężko robić 100, czy nawet 50.

    6m to kupa miejsca! Sam w studio mam mniej. Popiersie ze 100mm/2.8is jest czad,
    do pełnej postaci 35mm/2 super.

    Co do światła nie wiem co tam masz, ale u mnie na quantuum - o ile na 50d mogę
    syncować na 1/200, jak na 5d2 dla 1/200 wychodzi ciemny bok. Użyteczne jest
    dopiero 1/160 - zarówno na kablu jak i na wireless.

  • 5. Data: 2013-01-23 11:34:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > o ile na 50d mogę
    > syncować na 1/200, jak na 5d2 dla 1/200 wychodzi ciemny bok. Użyteczne
    > jest
    > dopiero 1/160 - zarówno na kablu jak i na wireless.

    Jak to możliwe, że na kablu nie możesz błyskać na 1/200?
    Ja błyskałem na 1/250 bo takie miało X moje body.
    To, że na tanim radiowym triggerze nie da rady to wiadomo ale na kablu?

  • 6. Data: 2013-01-23 13:06:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 23.01.2013 quent <x...@x...com> napisał/a:

    > Jak to możliwe, że na kablu nie możesz błyskać na 1/200?
    > Ja błyskałem na 1/250 bo takie miało X moje body.
    > To, że na tanim radiowym triggerze nie da rady to wiadomo ale na kablu?

    To już nie wiem, piszę jak jest, 50d zarówno na kablu jak i na tym radiowym
    wyzwalaczu idzie 1/200 a 5d2 nie daje rady. Może kwestia lamp, ale mam ich
    4 sztuki, 2 modele 600 + 2 modele 600 dualpower i zawsze tak samo.

  • 7. Data: 2013-01-23 13:33:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2013 11:06, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Mam 50d i 5dmk2

    > Tu nie wiem

    > 7 ma lepszy od 5d2 i 50 ma lepszy od 5d2.

    No to faktycznie kicha z tym AF z tego co wiem I miała prawie taki sam
    AF jak II

    > Ogólnie AF to najgorszy element 5d2 IMO, matryca za to bije 7 i 50 bez 2
    > zdań. Jeżeli w 50d narzekasz na AF to w 5d2 będziesz płakał, niestety.

    Zazwyczaj używam tylko centralnego AF, w studiu mam czas i możliwość
    powtórek.

    > 6m to kupa miejsca! Sam w studio mam mniej. Popiersie ze 100mm/2.8is jest czad,
    > do pełnej postaci 35mm/2 super.

    Przy pełnej klatce to z pewnością inaczej wygląda.

    > Co do światła nie wiem co tam masz, ale u mnie na quantuum - o ile na 50d mogę
    > syncować na 1/200, jak na 5d2 dla 1/200 wychodzi ciemny bok. Użyteczne jest
    > dopiero 1/160 - zarówno na kablu jak i na wireless.

    Czas synchronizacji przetestowałem wielokrotnie. Używam 3 lamp.
    systemowej wyzwalana zdalnie (IR) i 2 studyjnych - radiem nie zauważyłem
    różnicy czy czas 1/160 czy 1/200. Ale faktycznie zazwyczaj robię na 1/160.

    Chyba na razie kupię używany mark I i będę zbierał na III

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 8. Data: 2013-01-23 13:47:03
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 23.01.2013 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > różnicy czy czas 1/160 czy 1/200. Ale faktycznie zazwyczaj robię na 1/160.
    >

    > Chyba na razie kupię używany mark I i będę zbierał na III

    Ja bym się tak z tą I nie spieszył. Kupisz raczej mocno wypsztykaną puszkę,
    a nie wiem czy pełna klatka zrekompensuje naprawdę niezłą, nowszą matrycę z
    50d czy 7d. Mk2 pochodzi już tego okresu co 50d, a 5dmk1 to technologia z
    czasów 20d, 350d.
    Ja bym zbierał do III tym bardziej jak masz 50 i 7, to bym dozbierał i
    zmienił 50 na 5d3.

    Nie chcę mieszać ale jest teraz jeszcze 6d ;)

  • 9. Data: 2013-01-24 15:15:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2013 13:47, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > zmienił 50 na 5d3.
    >
    > Nie chcę mieszać ale jest teraz jeszcze 6d ;)

    Czekam na II - pożyczy mi znajomy do testów będę miał porównanie czy
    lepiej kupić pełną klatkę, czy może lepiej do tego co mam jakiś inny
    obiektyw.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 10. Data: 2013-01-24 22:54:13
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.01.2013 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Czekam na II - pożyczy mi znajomy do testów będę miał porównanie czy
    > lepiej kupić pełną klatkę, czy może lepiej do tego co mam jakiś inny
    > obiektyw.

    W sumie od kiedy mam pełną klatkę i cropa, to tak jakby mi przybyło 2x więcej
    szkieł :) 100mm to fajny portret dla 5dmk2 i tele dla 50d. Szkoda mi tylko
    10-22 że się do 5d nie wkręca ;)