  • 1. Data: 2011-06-21 07:20:25
    Temat: Canon, przesiadka na cyfrę, obiektywy, pytania
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie fachowców od fotografii

    Przez ładnych parę lat jako amator używałem analogowego body Canon 30. Do
    niego miałem 2 obiektywy:
    1. EF 28-105 mm f/3.5-4.5 II USM
    2. EF 100-300 mm f/4.5-5.6 USM
    Jak dla amatora w zupełności mi wystarczały, zresztą miały opinię dobrych
    szkieł klasy amatorskiej (na pewno lepszych niż wszelakie kity). Jednak
    nastała pora, aby przesiąść się na "digital". :-) Zakupiłem więc body Canon
    50d (nie 60d, bo ten jakiś taki plasticzany jest, a 50d mi odpowiada pod
    względem ciężaru, chwytu i funkcji - filmy kręcę kamerą, a i obracany LCD mi
    nie jest potrzebny). Postanowiłem, że zostawię sobie do niego obiektyw 100-
    300. A ten 28-105 może na coś bym wymienił. I teraz zastanawiam się na co.
    Czy może na EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM czy też może na dedykowany do
    niepełnej klatki EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM? Ten pierwszy podobno jest
    ostrzejszy zaś ten drugi ma szerszy kąt, bo właśnie mnożąc przez 1,6 będzie
    odpowiednikiem tego pierwszego dla pełnej klatki. Doradzicie coś, Panowie?

  • 2. Data: 2011-06-21 07:56:06
    Temat: Re: Canon, przesiadka na cyfrę, obiektywy, pytania
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Miałem kiedyś te szkła na analogu. Dziwne, że chcesz zostawić 100-300. Dla
    mnie na APS-C był prawie zupełnie nieprzydatny (słaba rozdzielczość na
    długich ogniskowych, zakres dziwny i brak stabilizacji).

    Szczerze mówiąc pierwszy błąd już popełniłeś - Canon. Ja bym radził szybko
    sprzedać to co masz i raczej wejść w Nikona. Jeśli upierasz się przy Canonie
    i zależy ci na długich ogniskowych, to kup sobie zestaw kitów IS 18-55 i
    55-250.
    28-135 nie polecam - miałem właśnie z 50D. Zakres na APS-C nieciekawy, a
    rozdzielczość powyżej 50mm słaba.

    Ja kiedyś popełniłem podobny błąd pomimo ostrzeżeń kolegów - miałem
    analogowego Canona, więc cyfrówkę kupiłem również tej marki. Okazało się, że
    szkła do analoga, na APS-C mi nie odpowiadają i z czasem i tak się ich
    pozbyłem. Teraz mam cały nowy zestaw (za wyjątkiem jednej stałki) i pewnie u
    ciebie skończy się tak samo.

    --
    Lol

  • 3. Data: 2011-06-21 08:36:46
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Szczerze mówiąc pierwszy błąd już popełniłeś - Canon.

    Pierwszym błędem jest pytanie na grupie co kupić ;-))). Bo
    po kilku dniach będzie miał tyle informacji, często
    sprzecznych, że zupełnie się załamie ;-))).
    A poważnie:
    Jeśli chcesz robić zdjęcia dla własnej frajdy, nie jesteś
    onanistą sprzętowym, to nie sugeruj się za bardzo tym co tu
    przeczytasz. Ja w tej chwili mam dwie Sigmy (choć wcześniej
    miałem "kompleks Sigmy", ale się wyleczyłem). Jedną
    70-200/2,8, a ostatnio nabyłem tę nową 17-50/2,8. Wczesniej
    miałem Canona 10-22 i właśnie Canona 28-135. Jak już ktoś
    wspomniał, zakres w nim jakiś taki dziwaczny na cropie, a
    dwa że trochę ciemny. O wysuwającym się i często latającym
    na boki tubusie nie wspomnę ;-). Natomiast 10-22 to był już
    jak dla mnie zbyt ekstremalny, używałem go naprawdę
    sporadycznie...
    Nie piszesz o funduszach jakie posiadasz. Ten zestaw który
    ja mam może trochę Cię odstraszyć ceną, bo trzeba jakieś
    5000-5500 mieć...

  • 4. Data: 2011-06-21 08:48:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jun., 09:20, "Arkadiusz Mizerski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:
> [...]
    > nastała pora, aby przesiąść się na "digital". :-) Zakupiłem więc body Canon

    masz dobre body , ktore zasluguje na lepsze obiektywy niez wymieiles.
    otrzymasz tyle roznych propozycji ilu odpwiadajacych.
    Sugerowalbym zakup obiektywow przeznaczonych dla aparatow cyfrowych.

    najtanszy zestaw o b dobrej jakosci ( znakomita relacja jakosci do
    ceny ) :
    1. 17-50/2,8 tamron ( starczy bez stabilizacji , nowszy ze
    stabilizacja , troche drozszy )
    2. 70 -200/4 Canon ( z lub bez stabilizacji )

    wlasciwie tymi obiektywami pokryjesz caly najczesciej potrzebny zakres
    ( z wyjatkiem latajacych samolotow - przydalaby sie dluzsza
    ogniskowa) , mozna powiedziec reprezentuja one dla aps-c aktualny
    stan techniki i mozliwosci.
    Oczywiscie sa obiektywy nieco lepsze , ale ten niewielki przyrost
    jakosci ( ew jasnosci dla 70-200 ) okupiony jest dwukrotnym wzrostem
    ceny i wzrodtem ciezaru/wymiarow .

    Zestaw , ktory wymienilem wystarczy na pare ladnych lat.

  • 5. Data: 2011-06-21 08:56:01
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@W...gazeta.pl>

    > Miałem kiedyś te szkła na analogu. Dziwne, że chcesz zostawić 100-300. Dla
    > mnie na APS-C był prawie zupełnie nieprzydatny (słaba rozdzielczość na
    > długich ogniskowych, zakres dziwny i brak stabilizacji).

    OK. Czyli do wywalenia to szkło... :-)

    > Szczerze mówiąc pierwszy błąd już popełniłeś - Canon. Ja bym radził szybko
    > sprzedać to co masz i raczej wejść w Nikona.

    Jasne.... :-) A potem jak bym miał Nikona i zaczął pytać o szkła, to by mi
    powiedziano: wywal Nikona, Canon to syf, kup Pentaxa. :-) Nie interesują
    mnie wojenki tego typu ani dyskusje o wyższości świąt. Skoro raz wszedłem
    ładnych parę lat temu w system Canona i mi on odpowiadał to już go zmieniał
    nie będę. A już szczytem absurdu byłoby sprzedawanie wszystkiego, żeby 50%
    stracić na tej operacji i kogoś dorobić...

    > Jeśli upierasz się przy Canonie
    > i zależy ci na długich ogniskowych, to kup sobie zestaw kitów IS 18-55 i
    > 55-250.

    Czyli kupić syf.... No tak...

    > 28-135 nie polecam - miałem właśnie z 50D. Zakres na APS-C nieciekawy, a
    > rozdzielczość powyżej 50mm słaba.

    OK, tą argumentację przyjmuję. Podobno też z tym szkłem jest tak, że jego
    jakość zależała od humoru robotnika, który go składał w fabryce... :-)

> [...]
    że szkła do analoga, na APS-C mi nie odpowiadają i z czasem i tak się ich

    To też rozumiem, dlatego właśnie pytam. Mam już ten 50d, zmieniał go nie
    będę, ma być u mnie na kilka ładnych lat. Kitów nie chcę, na L mnie nie
    stać, dlatego należy wypośrodkować. :-)

    > Teraz mam cały nowy zestaw (za wyjątkiem jednej stałki) i pewnie u
    > ciebie skończy się tak samo.

    A ten 17-85 nadaje się, czy raczej denko od butelki? :-)

  • 6. Data: 2011-06-21 09:29:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-21 10:56, Arkadiusz Mizerski pisze:
    > Jasne.... :-) A potem jak bym miał Nikona i zaczął pytać o szkła, to by mi
    > powiedziano: wywal Nikona, Canon to syf, kup Pentaxa. :-)

    Nie, masz niepotrzebne uprzedzenia na wstępie i ''mojoracizm''.
    A faktycznie nie było dobrym pomysłem wchodzić w system stojący dziś
    oczko niżej w oparciu o obiektywy, których i tak nie będziesz w nim
    używał. Matryca w Nikonach (Sonego zresztą) bardzo odstawiła niedawnego
    lidera. No, ale już pozamiatane, bo kupiłeś, a poza tym...

> [...]
    > nie będę. A już szczytem absurdu byłoby sprzedawanie wszystkiego, żeby 50%
    > stracić na tej operacji i kogoś dorobić...

    Nie widziałeś, ale już wiesz. Oba odstawią Twoje obiektywy, bo są i
    lepsze optycznie, i stabilizowane.

    > OK, tą argumentację przyjmuję. Podobno też z tym szkłem jest tak, że jego
    > jakość zależała od humoru robotnika, który go składał w fabryce... :-)

    Szkieł nie składają robotnicy.

    > To też rozumiem, dlatego właśnie pytam. Mam już ten 50d, zmieniał go nie
    > będę, ma być u mnie na kilka ładnych lat. Kitów nie chcę, na L mnie nie
    > stać, dlatego należy wypośrodkować. :-)

    Tamron 17-55, taki sam Canon, Canon 15-85 (ten będzie dla Ciebie najlepszy).

    > A ten 17-85 nadaje się, czy raczej denko od butelki? :-)

    Jest kiepski.

    --
    pozdrawia Adam
    /w życiu zdarza się, że od ucznia ważniejszy jest dzienniczek ucznia/

  • 7. Data: 2011-06-21 09:30:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Tamron 17-55

    17-50

  • 8. Data: 2011-06-21 12:06:08
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > odpowiednikiem tego pierwszego dla pełnej klatki. Doradzicie coś, Panowie?

    Poza tym co polecił XX YY dodałbym z ciekawych obiektywów 50 1,8 i 85
    1,8. Na początku można przeczekać z 18-55 IS, 17-85 nie polecam.

    Tomek

  • 9. Data: 2011-06-21 17:58:29
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > nie będę. A już szczytem absurdu byłoby sprzedawanie wszystkiego, żeby 50%
    > stracić na tej operacji i kogoś dorobić...

    Zupełnie nie interesują mnie wojenki systemowe i guzik mnie obchodzi marka
    sprzętu.
    Zwróce jednak uwagę, że argument "Skoro raz wszedłem ładnych parę lat temu w
    system Canona i mi on odpowiadał to już go zmieniał
    nie będę." jest nieracjonalny. Weź pod uwagę, że zmiana analogowego Canona
    na cyfrowe APS-C z gęstą matrycą jest na tyle poważna, że trzymanie się
    kurczowo systemu nie ma uzasadnienia - tak przynajmniej okazało się w moim
    wypadku. Być może gdybym miał kilka topowych obiektywów Canona byłoby
    inaczej. Zafiksowanie w swojej głowie jednego producenta dysponując jedynie
    obiektywową galanterią (na dodatek słabo pasującą do gęstego APS-C) nie jest
    dobrym pomysłem.

    > Czyli kupić syf.... No tak...

    Wykonanie jest adekwatne do ceny, natomiast właściwości optyczne są powyżej.

    > OK, tą argumentację przyjmuję. Podobno też z tym szkłem jest tak, że jego
    > jakość zależała od humoru robotnika, który go składał w fabryce... :-)

    Fakt - egzemplarze bywają różne. Trzeba pamiętać, że na opinie użytkowników
    ma wpływ także to, z jak gęstą matrycą był używany ten obiektyw. Ja
    próbowałem go używać z 50D i powiedziałem - pas.

    > A ten 17-85 nadaje się, czy raczej denko od butelki? :-)
    Używałem tydzień jeden egzemplarz na 50D. Wbrew opinii wielu, muszę
    stwierdzić, że było w miarę przyzwoicie (na pewno lepiej niż z 28-135) .
    Moim zdaniem cena tego obiektywu (zwłaszcza z drugiej ręki) jest aktualnie
    adekwatna do jego możliwości. Zakres jest fajny do turystyki, a cena taka,
    że nie będzie katastrofy, gdy coś mu się stanie.

    Podsumowując - przed wymianą analoga na cyfrę mnie też wydawało się, że
    muszę zostać "w systemie" bo mam już do niego trochę obiektywów.
    Zignorowałem rzeczowe porady znajomych, że jest to najlepszy moment na
    ewentualną migrację. I zostałem z "C" traktując to jako swoisty imperatyw
    ;). Stosunkowo szybko zorientowałem się, że moje argumenty nie miały sensu,
    a ja najwyraźniej miałem chwilowe zaburzenia rozumienia sensu życzliwych
    podpowiedzi.
    Dlatego proponuję jeszcze trochę porozmawiać i poczytać, skupiając się
    bardziej się na rzeczowej analizie argumentów drugiej strony, potem wziąć
    ołówek i spisać czego się oczekuje i z czego można zrezygnować, a na koniec
    policzyć ostateczne koszty docelowych zestawów w różnych systemach. I wtedy
    wybrać.

    --
    Lol

  • 10. Data: 2011-06-22 09:58:10
    Od: Wrota Bieszczadów <r...@s...pl>

    nie będę się rozpisywał ale jestem starym canonierem i ku Twojej uwadze
    powiem tylko, że osobiście nie szedłbym już w ten system. Nie chce mi
    się przesiadać bo to kosztowne przy rozbudowanym systemie ale
    konkurencja ma do zaoferowania już więcej.

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net