  • 11. Data: 2023-11-14 17:18:35
    Temat: Re: Ceny polis w ostatnim czasie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.11.2023 o 14:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > Tak, mowie o wzroscie rok do roku.

    Jakoś słabo czytałem, z 99 do 270, no to mogło też tak rosnąć ale nie
    wiem ile było w poprzedniej.

    > Dla mnie w miare sensowne to 200km przy kazdym zdarzeniu (rowniez
    > awarii), na głównym aucie staram sie miec 500km.

    No ale widzisz, nie każdy samochód do tego samego służy. Twizy nie
    potrzebuje 200km, RSowi nie wystarcza. A na urlop to ja potrzebuję auto
    zastępcze a nie holowanie.

    > Tyle ze obecnie wartosc samochodu przeciez nie spada.
    > Auto które kupowałem 3-4 lata temu, dzis nominalnie sprzedam drozej.

    Ale składka zależy od wartości w umowie. Jakbyś nie miał zaktualizowanej
    to składka by nie miała powodu rosnąć.

    > No i co z tego?
    > Obecnie ceny tak rosna ze rocznik az tak wiele nie zmienia, do tego te
    > nowsze auta coraz bardziej awaryjne, wiec całkiem dobrze cenowo wypada
    > wszystko sprzed ery adblue...

    No i co z tego?
    Składki zależą od wartości samochodów na polisach i wypłacanych
    odszkodowaniach odpowiednio do rodzaju ubezpieczenia.

    > Punktów mam 0 wiec u mnie nie zmieni to kalkulacji.

    Cienias :-)

  • 12. Data: 2023-11-14 23:46:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.11.2023 o 17:18, io pisze:

    > Ale składka zależy od wartości w umowie. Jakbyś nie miał zaktualizowanej
    > to składka by nie miała powodu rosnąć.

    W dupie mają umowy, firmy ubezpieczeniowe korzystają z aktualizowanych
    baz danych i z nich biorą wartość pojazdu.

  • 13. Data: 2023-11-15 01:30:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 14.11.2023 o 23:46, nadir pisze:

    > W dupie mają umowy, firmy ubezpieczeniowe korzystają z aktualizowanych
    > baz danych i z nich biorą wartość pojazdu.

    Całkiem możliwe, że firmy ubezpieczają dzisiaj samochody na niższą kwotę
    niż pojazd faktycznie jest wart. Mniej wypłacą i tyle. Może dokładnie
    dlatego zaniżają by składka nie wzrosła. No ale mi jakoś wzrosła.

  • 14. Data: 2023-11-16 14:01:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2023-11-08 o 16:44, io pisze:
> [...]
    > Wzrosły? O Ile? Pytam bo mi proponują polisę droższą o 10% od
    > poprzedniej i nie wiem czy właściwym jest płacić coraz więcej?

    u mnie uniqua bez zmian znaczących (chyba 418pln a wcześniej 410 chyba)

  • 15. Data: 2023-11-16 14:55:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.11.2023 o 14:01, sirapacz pisze:

    > u mnie uniqua bez zmian znaczących (chyba 418pln a wcześniej 410 chyba)

    AC? Na przyczepę chyba :-)

  • 16. Data: 2023-11-17 07:21:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > u mnie uniqua bez zmian znaczących (chyba 418pln a wcześniej 410 chyba)

    Ode mnie chcieli więcej niż rok temu.
    Ale broker znalazł ofertę na podobnym poziomie, a nawet lekko tańszą.
    Tyle że spadła też wartość auta, więc realnie procentowo podrożało.

  • 17. Data: 2023-11-17 10:30:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.11.2023 o 07:21, Cavallino pisze:

    > Tyle że spadła też wartość auta

    Elektryka? Co się pojebało? Jeszcze niedawno na sprzedaży kilkuletniego
    elektryka nie można było stracić, przeciwnie do porównywalnej spalinówki.
    A tym czasem moje podstawowe spalinowe wozidło podrożało w przeciągu 2
    lat o ponad 20%, a drugie stoi na tym samym poziomie.

  • 18. Data: 2023-11-17 11:24:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.11.2023 10:30, nadir wrote:

    > Elektryka? Co się pojebało?

    "Według Automotive News Europe, szacuje się, że spadek wartości nowego
    auta po trzech latach wyniesie w USA 28 proc. dla wariantu spalinowego
    oraz 41 proc. dla elektrycznego."

    Przyczyny w artykule -
    https://moto.rp.pl/na-prad/art39381151-uzywane-auta-
    elektryczne-traca-na-wartosci-wiecej-niz-zakladano

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2023-11-17 11:41:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Wartość samochodów spada corocznie, więc skąd to zdziwienie, że
    elektryków też to dotyczy?

    Chociaż akurat w tym przypadku chcieli mi ubezpieczyć na dokładnie taką
    samą kwotę co rok wcześniej, ale się nie zgodziłem, bo i tak by takiej
    pewnie nie oddali w razie czego.

    Ubezpieczyłem na kwotę MOIM ZDANIEM zbliżoną do rynkowej, ale niższą (o
    ok. 10%) niż wychodzi z kalkulatorów (przynajmniej tych używanych do
    ubezpieczenia).
    One nie uwzględniają zbytnio np. przebiegu, a jeżdżę sporo.

    Co innego kalkulatory do odkupu auta używanego, tu już były inne kwoty.

    Niemniej koryguję wcześniejszy wpis - różnica w cenach polis jest jednak
    większa, niż spadek wartości auta, więc nie podrożało, a przynajmniej
    udało się znaleźć ofertę tańszą niż rok temu.

    Ale u innych brokerów, z gorszymi rabatami - było drożej.

  • 20. Data: 2023-11-19 18:53:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > Ale składka zależy od wartości w umowie. Jakbyś nie miał
    > zaktualizowanej to składka by nie miała powodu rosnąć.

    Składka powinna zalezec od realnej wartosci.
    To ze sobie w jakiejs umowie wpiszemy ze mam 1,90 to niestety nie
    zmieni faktu ze to nieprawda.

    > No i co z tego?
    > Składki zależą od wartości samochodów na polisach i wypłacanych
    > odszkodowaniach odpowiednio do rodzaju ubezpieczenia.

    I nie sadzisz ze to powinno byćpowiazane z REALNA wartościa samochodu?
    To jest jakis absurd ze mam auto które od reki sprzedam np za 30
    tysiecy a w AC mam 19900 bez mozliwości podniesienia.

    > Cienias :-)

    Kwestia szczescia.
    Swiety nie jestem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."