  • 1. Data: 2021-04-12 21:13:54
    Temat: Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Zerknijcie tu:
    https://energetyka24.com/mieszkancy-warszawy-i-krako
    wa-chca-zakazu-sprzedazy-nowych-samochodow-spalinowy
    ch
    Dla leniwych, cytat:
    "Większość mieszkańców Warszawy i Krakowa opowiada się za zakazem
    sprzedaży w Europie po 2030 roku nowych samochodów benzynowych i z
    silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
    przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."

    Kiedyś tu wspomniałem o tym że wiodący producenci samochodów osobowych
    jeden po drugim deklarują zaprzestanie produkcji samochodów spalinowych
    w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego
    spaliniaka po 2030.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2021-04-12 21:56:04
    Temat: Re: Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego

    Nie był bym.
    Nawet w takim restrykcyjnym ustroju jaki jest w unii będą
    spalinowe. Będą tylko miały inna nazwę.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-04-12 22:19:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
    > przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."
    problemem, szczególnie u nas, jest stawianie jakichkolwiek spraw w taki
    sposób, aby uniknąć wad i konsekwencji. Równie dobrze można było zapytać
    czy większość mieszkańców życzy sobie podwyżki, też by krzyczeli że tak.

> [...]
    > w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego

    tyle ze w okolicy tego roku, może wyjść na jaw że proces elektryfikacji
    transportu osobowego ma też wady. Pytanie jakie dotkliwe, i jak będą
    powszechne. jeśli zjawisko będzie podobne do podpisywania kredytów we
    frankach - spalinówki będą jeździć jeszcze długo.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-04-13 10:08:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Większość "respondentów" też jest za karą ŚMIERCI ;-)

  • 5. Data: 2021-04-13 10:14:01
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Mieszkańcy Warszawy i Krakowa nie będą narzucać większości społeczeństwa
    czym mają jeździć i ile muszą do jeżdżenia JESZCZE DOPŁACIĆ!
    Mogą sobie zrobić GETTO i się brandzlować elektrykami.

    A że sobie mordy wycierają wyimaginowaną ekologią to ich problem ;-)

  • 6. Data: 2021-04-13 10:15:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Apr 2021 21:13:54 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
    > przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."

    Taa ... ciekawe kogo pytali i czy ten ktos ma samochod :-)

> [...]
    > w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
    > sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego

    2030 dosc blisko, ale pare krajow juz jakies daty wprowadzilo.

    Jak technika nadgoni to kto wie, kiedy wprowadza ... czy tez
    samoczynnie wejdzie w zycie - bo producenci spalinowych wie wycofaja.

    J.

  • 7. Data: 2021-04-13 15:59:45
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
    > przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."

    Dla manipulujących statystykami:
    "W sumie, we wszystkich badanych miastach za zakazem jest 64 proc.
    ANKIETOWANYCH."

  • 8. Data: 2021-04-13 16:12:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Apr 2021 15:59:45 +0200, nadir napisał(a):

    > Dla manipulujących statystykami:
    > "W sumie, we wszystkich badanych miastach za zakazem jest 64 proc.
    > ANKIETOWANYCH."

    No i o co chodzi?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-04-13 17:19:29
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No i o co chodzi?

    Raz, że większość ankietowanych, to nie większość mieszkańców Warszawy i
    Krakowa. Dwa, większość mieszkańców Warszawy i Krakowa, to nie większość
    mieszkańców Polski.

  • 10. Data: 2021-04-13 17:33:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 17:19:29 +0200, nadir wrote:

    > Raz, że większość ankietowanych, to nie większość mieszkańców Warszawy i
    > Krakowa.

    No ale tak sie robi badania statystyczne.
    Pytasz pewna ilosc osob, i zakladasz, ze reszta ma podobne zdanie.

    Jak nie popelnisz bledu w doborze osob, to powinno sie sprawdzic.

    > Dwa, większość mieszkańców Warszawy i Krakowa, to nie większość
    > mieszkańców Polski.

    No ale teza byla, ze wiekszosc mieszkancow Warszawy i Krakowa ...

    J.