    From: "Lets rocK" <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Date: Mon, 12 Apr 2010 09:02:39 +0200

    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
    Zawsze miałem 2.3 atmosfery z przodu, ale częste wizyty (2 razy w roku,
    przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesięcy) u mechanika z powodu zużywających
    się (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z przodu z prawej
    strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierównościach) dały mi do
    myślenia, że to może być kwestia zbyt wysokiego ciśnienia w oponach.
    Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa własna około
    1100 KG. Męczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje żadnych podejrzanych
    dźwięków.
    Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
    elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?