  • 1. Data: 2010-04-12 09:02:39
    Temat: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 195 50R15?
    Zawsze miałem 2.3 atmosfery z przodu, ale częste wizyty (2 razy w roku,
    przebieg 30 tys. KM - w skali 12 miesięcy) u mechanika z powodu zużywających
    się (oryginalnych Hondowskich) elementów zawieszenia z przodu z prawej
    strony (stuki, delikatnie popukiwanie na nierównościach) dały mi do
    myślenia, że to może być kwestia zbyt wysokiego ciśnienia w oponach.
    Samochód to Honda Civic Gen VI 1.5 VTEC ECO 116 KM '97 r. Masa własna około
    1100 KG. Męczy to mnie to, bo lewa strona nie generuje żadnych podejrzanych
    dźwięków.
    Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
    elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?

  • 2. Data: 2010-04-12 10:05:06
    Temat: Re: Ciśnienie w oponach 195 50R15
    Od: to <t...@a...xyz>

    Lets rocK wrote:

> [...]
    > Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
    > elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?

    Dziwisz się, że w 13-to letnim aucie czasem coś pada w zawieszeniu? 2,3
    to nie jest raczej specjalnie dużo. Pompuj tak, żeby auto się dobrze
    prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to,
    jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju
    opon.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-04-12 10:20:30
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

> [...]
    > prowadziło, często zalecenia producentów są z kosmosu, po za tym to,
    > jakie ciśnienie jest właściwe zależy także od rozmiaru felg i rodzaju

    Nie dziwię się. Ale w Fabii mojego ojca '2005 r. nie było robione jeszcze
    nic, a zawieszenie pracuje jak nowe, pomimo, że ma takie same parametry opon
    i felg jak w mojej Hondzie.

  • 4. Data: 2010-04-12 10:24:35
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Lets rocK" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Nie dziwię się. Ale w Fabii mojego ojca '2005 r. nie było robione jeszcze
    > nic, a zawieszenie pracuje jak nowe, pomimo, że ma takie same parametry
    > opon i felg jak w mojej Hondzie.

    A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się
    mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach.

    W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 5. Data: 2010-04-12 10:27:16
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Lets rocK pisze:
    > Czy zbyt wysokie ciśnienie może być przyczyną nadmiernego zużywania się
    > elementów gumowych i wytłumiających zawieszenia?

    ja mam przód 2.5 tył 2.4 Zrobione na takim zestawie ok 90tyś zero
    problemów z zawieszeniem, ostatnio byłem na kontroli zbieżności i nie
    było się do czego przyczepić. Wszystko zależy jak się jeździ, niższy
    profil wymaga aby się pilnować, bo oprócz pogiętych felg można zniszczyć
    zawieszenie zresztą nie tylko zawieszenie.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-04-12 12:00:59
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    > A producent dopuszcza takie opony czy też zostały założone bo akurat się
    > mieszczą? Poza tym zwróć uwagę na różnice wieku w tych samochodach.

    Fania wyjechałą na takich kołach z fabryki (wersja Elegance miała Alusy 15")

    > W starym samochodzie zawieszenie pada i nic na to nie poradzisz.

    Ech... Na szczęście są to tanie naprawy (100 góra 200 zł), ale bardzo
    irytujące.

  • 7. Data: 2010-04-12 12:54:51
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Lets rocK pisze:

    > Fania wyjechałą na takich kołach z fabryki (wersja Elegance miała Alusy
    > 15")

    > Ech... Na szczęście są to tanie naprawy (100 góra 200 zł), ale bardzo
    > irytujące.

    Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na
    trwałość zawieszenia :)

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-04-12 17:51:20
    Od: "Lets rocK" <m...@N...pl>

    Jakość zastosowanych zamienników też będzie miała znaczący wpływ na
    trwałość zawieszenia :)

    Części kupuję sam i nadzoruję ich montaż. Są to części made in honda. ;-)