  • 1. Data: 2014-03-25 07:56:41
    Temat: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Czy ktoś z Was się orientuje, czy na na auto spoza UE, ale kupione w
    Niemczech od prywatnego użytkownika i sprowadzone do Polski przez komis(
    jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich tablicach),
    końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy rejestracji musi
    mieć papiery na opłacenie cła?

  • 2. Data: 2014-03-25 17:02:33
    Temat: Re: Cło na auto sprowadzane z zagranicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> [...]
    >tablicach), końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy
    >rejestracji musi mieć papiery na opłacenie cła?

    Jakich tablicach ?

    Ktos sprowadzajac auto spoza EU do Niemiec powinien zaplacic clo w
    niemieckim urzedzie.
    Po zaplaceniu auto staje sie "unijne" i zadnych innych cel nie ma
    (jest natomiast akcyza polska).

    Niemieckie tablice powinny potwierdzac zaplacenie cla.
    No chyba ze to jakies tymczasowe ... ale przeciez zawsze sa
    tymczasowe.

    J.

  • 3. Data: 2014-03-25 18:20:34
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-03-25 07:56, Trybun pisze:
> [...]
    > jednak jeszcze w kraju niezarejestrowanego, na niemieckich tablicach),
    > końcowy, prywatny klient tego komisu w Polsce, przy rejestracji musi

    Jeśli samochód ma status pozaunijny, tj. nie zostały spełnione
    formalności związane z wprowadzeniem go na teren UE pod względem celnym,
    to trzeba go oclić.
    Jeśli Niemiec miał ten samochód zarejestrowany na normalne, stałe
    tablice to samochód ma status unijny i nie trzeba płacić cła.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2014-03-26 07:56:37
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-25 17:02, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Niemieckie tablice powinny potwierdzac zaplacenie cla.
    > No chyba ze to jakies tymczasowe ... ale przeciez zawsze sa tymczasowe.

    No właśnie nie wiem, litera "D", następnie "SOK MK" i wartości liczbowe.
    To jest stała niemiecka rejestracja czy tymczasowa?

  • 5. Data: 2014-03-26 08:00:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-03-25 18:20, LEPEK pisze:

> [...]
    > Jeśli Niemiec miał ten samochód zarejestrowany na normalne, stałe
    > tablice to samochód ma status unijny i nie trzeba płacić cła.

    I tylko już w tym ambaras. Co do samochodów produkowanych poza Unią i
    odsprzedanych przez niemieckich właścicieli, to już zasięgnąłem
    informacji w Wydziale Komunikacji. I rzeczywiście cło opłaca tylko
    pierwszy nabywca w kraju Unii. Niewiadoma jest tylko w tym czy auto ma
    normalną, stałą rejestrację, a nie jest to jakaś tymczasowa, czy jeszcze
    inna.