  • 1. Data: 2010-06-13 06:48:51
    Temat: Co do RAW-ów?
    Od: "andrzej dulek" <x...@g...com>

    Od przeszło roku używam RAWTHERAPEE i ogólnie jestem zadowolony, ale wkurza
    długi czas oczekiwania po każdej ingerencji w nastawy. Każda zmiana nastaw
    to ok.15 sek. Zrobiłem własny filtr gdzie mam zdefiniowaną nastawę
    nasycenia, kontrastu i ostrości, ale chyba jest to błąd w "sztuce" bo kiedy
    chcę rozjaśnić w cieniach to wychodzi pstrokaty szum. Zabawiłem się
    LIGHTROOM-em 3_11 i tam zmiana nastaw ma skutek prawie natychmiastowy, ale
    jakoś nie zauważyłem możliwości działania na światłach i cieniach oraz
    wyostrzeń. No i gdybym miał zapłacić 300$ za program funkcjonalnie zbliżony
    do PICASS-y, to kaca miałbym większego jak po wódce robionej z podpałki do
    grila.

  • 2. Data: 2010-06-13 06:57:25
    Temat: Re: Co do RAW-ów?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hv1v0j$up$1@news.onet.pl>,
    andrzej dulek nabazgrał:
    > Od przeszło roku używam RAWTHERAPEE i ogólnie jestem zadowolony, ale wkurza
    > długi czas oczekiwania po każdej ingerencji w nastawy. Każda zmiana nastaw
    > to ok.15 sek.

    Albo to wina Athlona, albo moje RT było zepsute, bo nigdy nie musiałem czekać
    15 sekund na nowy podgląd... Czyżbyś robił podglądy 1:1?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 3. Data: 2010-06-13 07:08:57
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-13 08:48, andrzej dulek pisze:

    > Zabawiłem się
    > LIGHTROOM-em 3_11 i tam zmiana nastaw ma skutek prawie natychmiastowy, ale
    > jako? nie zauważyłem możliwo?ci działania na ?wiatłach i cieniach oraz
    > wyostrzeń.

    Moduł Develop i po prawej panele Basic, Tone Curve oraz Detail.
    Można zrobić co się chce.

    > No i gdybym miał zapłacić 300$ za program funkcjonalnie zbliżony
    > do PICASS-y, to kaca miałbym większego jak po wódce robionej z podpałki do
    > grila.

    Naprawdę obrabiasz setki RAWów w Picassie? Korekcje geometryczne,
    profile kalibracyjne, pracę na wirtualnych kopiach, historię poprawek,
    flagowania, oceny, moduł Print i inne też tam odnalazłeś?

    Lightroom to narzędzie o niesamowitych możliwościach, głównie w sensie
    dopracowania "workflow'u". Do tego produkuje świetne obrazy i daje
    możliwość magazynowania z wyszukiwaniem po tagach zdjęć. Do domu może
    nie koniecznie trzeba go używać, ale żaden profesjonalny fotograf
    nie zbagatelizuje wartości tego programu (i podobnych) w procesie
    powstawania zdjęcia w dobie cyfrowych aparatów. 300$ to dużo, ale
    potencjalny zysk jest chyba większy przy pracy z dużą ilością zdjęć.

    pozdrawiam!
    Keyser

  • 4. Data: 2010-06-13 07:20:52
    Od: "andrzej dulek" <x...@g...com>

    Użytkownik "Keyser Soze" <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hv2067$3h4$1@news.onet.pl...

> [...]
    > powstawania zdjęcia w dobie cyfrowych aparatów. 300$ to dużo, ale
    > potencjalny zysk jest chyba większy przy pracy z dużą ilością zdjęć.

    No to się pomyliłem- nie znalazłem w sieci podręcznika do Lightrooma i nie
    wiedziałem jak się dobrać do suwaków.
    Dzięki za podpowiedź, zabieram się za ćwiczenia.

  • 5. Data: 2010-06-13 07:25:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Keyser Soze pisze:
    > Lightroom to narzędzie o niesamowitych możliwościach, głównie w sensie
    > dopracowania "workflow'u". Do tego produkuje świetne obrazy i daje
    > możliwość magazynowania z wyszukiwaniem po tagach zdjęć.

    Nie przesadzałbym, od lat silnik coś nie pyrka, najpierw kłopoty z
    zafarbami podprzepaleń, teraz solaryzacja na krawędziach przy silnym
    odzyskiwaniu świateł. Brak promienia clarity, wyłączenia automatyki
    odzyskiwania geometrii (olympus np), obcinanie krawędzi, stały interfejs
    niezoptymalizowany na szybkość lecz bajer... można by się jeszcze czepić
    tego czy owego. Gdyby to był program pisany przez jednego gościa -
    super. Ale to moloch giganta...

    Zarządzanie zasobami nie w moim duchu, ale to już subiektywne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2010-06-13 07:29:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hv214t$5k4$1@news.onet.pl>,
    Janko Muzykant nabazgrał:
> [...]
    > niezoptymalizowany na szybkość lecz bajer... można by się jeszcze czepić
    > tego czy owego. Gdyby to był program pisany przez jednego gościa -

    Tylko pozostaje głupie pytanie: widziałeś cokolwiek lepszego?

  • 7. Data: 2010-06-13 07:33:31
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    To może Scarab Darkroom? http://www.scarablabs.com/scarab-darkroom

  • 8. Data: 2010-06-13 08:14:55
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-13 09:25, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > niezoptymalizowany na szybkość lecz bajer... można by się jeszcze czepić
    > tego czy owego. Gdyby to był program pisany przez jednego gościa -

    Odnośnie solaryzacji to polecam sprawdzić Camera Profiles v2.
    W Nikonie mocno się poprawiło w kwestiach mocnych świateł.

    Reszta to racja. Problem w tym, że na dzisiejsze czasy ciężko o coś
    konkurencyjnego w kwestii jakość zdjęć / magazynowanie / workflow.
    Jakościowo można równać z DXO, który ma lepsze korekty, lecz jest
    wolniejszy i ma gorszy interfejs. To samo z konkurencją. Patrząc
    na potencjał Adobe, to LR stanie się pewnie Photoshopem do RAWów,
    gdzie mam na myśli Photoshopa jako praktycznie niedościgniony
    standard dla konkurencji.

    Tak przy okazji podrzucę artykuł o LR3, DXO6, BP5 i C1:
    http://www.twin-pixels.com/lightroom-dxo-capture-one
    -bibble-5/

    pozdrawiam!
    Keyser

  • 9. Data: 2010-06-13 08:20:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Tylko pozostaje głupie pytanie: widziałeś cokolwiek lepszego?

    Pytanie istotnie głupie, bo nie mówię, że coś jest lepsze, tylko że to
    jest wciąż niedorobione. Był lepszy RSP, rewolucyjny na miarę czasów,
    przypuszczalnie byłby teraz liderem. Zresztą do odwracania negatywów nie
    ma nic lepszego i dziś.

  • 10. Data: 2010-06-13 10:15:38
    Od: John Smith <u...@e...net>

    andrzej dulek napisał(a):
> [...]
    > to ok.15 sek. Zrobi?em w?asny filtr gdzie mam zdefiniowan? nastawe
    > nasycenia, kontrastu i ostrooeci, ale chyba jest to b??d w "sztuce" bo kiedy
    > chce rozjaoeniae w cieniach to wychodzi pstrokaty szum. Zabawi?em sie
    > LIGHTROOM-em 3_11 i tam zmiana nastaw ma skutek prawie natychmiastowy, ale
    > jakooe nie zauwa?y?em mo?liwooeci dzia?ania na oewiat?ach i cieniach oraz
    > wyostrzen. No i gdybym mia? zap?aciae 300$ za program funkcjonalnie zbli?ony
    > do PICASS-y, to kaca mia?bym wiekszego jak po wódce robionej z podpa?ki do

    Darmowy RawShooter Essentials, tyle że nie jest już od 4 lat rozwijany i
    brakuje wsparcia dla nowszych aparatów. Ale z moim 350D śmiga aż miło.
    Taka zaleta zabytku: małe (7MB) i łatwe w obróbce RAW-y. :-)

    --
    Mirek