  • 1. Data: 2012-12-09 21:04:44
    Temat: Co wybrać
    Od: Alpines <blecota#@wtlenie.pl>

    Witam
    Chciałbym szanownych grupowiczów poprosić o pomoc w wyborze samochodu .
    Budżet do 18 tys
    Zastanawiam się nad
    Toyota Yaris
    Renault Clio
    Nissan Micra

    Oczywiście wszystko zależy od stanu konkretnego modelu lecz ja chciałbym
    prosić o pomoc w kwestii poźniejszego servisu.(jakie macie doświadczenia)
    Jak się zorientowałem Toyota i Nissan są na łańcuchu Renault na pasku
    rozrządu ( nie wiem niestety jaki jest to koszt wymiany jeżeli mieści
    się w 600 zł to również nie problem ) .
    Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około
    80km dziennie .

    Co polecacie?

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

  • 2. Data: 2012-12-09 21:13:13
    Temat: Re: Co wybrać
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-09 21:04, Alpines pisze:
    > Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około
    > 80km dziennie .

    Odpuść sobie renault 1.5dci.

    Nic więcej w tym temacie nie poradzę.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 3. Data: 2012-12-09 21:18:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2012 21:04:44 +0100, Alpines napisał(a):

    > Zastanawiam się nad
    > Toyota Yaris
    > Renault Clio
    > Nissan Micra

    Powiem tylko, ze Yaris okropnie podskakuje. Clio prowadzi sie jakos
    bardziej cywilizowanie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-12-09 22:16:22
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 09 Dec 2012 21:13:13 +0100, Ivam <f...@W...fm>
    wrote:

    >Odpuść sobie renault 1.5dci.

    Nissan i Toyota się nie psują, więc nie ma potrzeby pytać o serwis.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-12-09 23:07:56
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 09.12.2012 21:13, Ivam pisze:

    > Odpuść sobie renault 1.5dci.
    auto nie teges, silnik zły? 15dci ma też parę wersji

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-12-09 23:25:05
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-09 23:07, ToMasz pisze:
    > auto nie teges, silnik zły? 15dci ma też parę wersji

    Brak zamków na panewkach. We wszystkich wersjach.

    Poza tym fajny silnik. Ale trochę strach. Podobnie zresztą OIDP hdi 1.4
    i 2.2.

  • 7. Data: 2012-12-10 00:19:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-09 23:25, Ivam pisze:

    > Brak zamków na panewkach. We wszystkich wersjach.
    >
    > Poza tym fajny silnik. Ale trochę strach. Podobnie zresztą OIDP hdi 1.4
    > i 2.2.

    O popatrz a to w saabie podobno radośnie panewki się kręcą :D

    Lewis

  • 8. Data: 2012-12-10 08:30:10
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.12.2012 00:19, Lewis pisze:

    > O popatrz a to w saabie podobno radośnie panewki się kręcą :D

    mają się w renówkach kręcić czy nie? :)
    Może inaczej. brak zamków - syf, dwumasa - syf, FAP - gówno. Czy
    podnoszony prze Ciebie problem, jest problemem potencjalnym, czy
    poprostu jak dci nagle przestaje działać to na 100% trzeba panewki
    wymieniać?

    ToMasz

  • 9. Data: 2012-12-10 11:32:05
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > się w 600 zł to również nie problem ) .
    > Chodzi o silnik diesla lub coś z lpg - samotne wyprawy do pracy około

    Pug 206, 206+??
    1,4HDI lub 1,4PB+LPG.

    I zostanie jeszcze troszkę kasy na pierwszy serwis, ubezpieczenie i
    kilka zbiorników paliwa...

    Kolega ma Yariskę 1,0 od 10 lat (auto kupione w salonie i katowane przez
    niego, dosłownie katowane). Z tego co wiem to nie miał żadnej awarii
    silnika, ale spalanie nie jest najmniejsze.
    Koleżanka ma od jakiś 2-3 lat Yariskę 1,4D-4D. Awarii na tą chwilę zero,
    spalanie symboliczne.
    Ale jakoś kiepsko się tym jeździ.
    Żony koleżanka z pracy kupiła P207 1,4HDI za 18kPLN i auto jest nieźle
    dobite.

    A ja Żonie kupiłem pół roku temu P206 2,0HDI i jest OK. Dałem niecałe
    9kPLN, rocznik 2002. Spalanie średnie wychodzi 5,5l/100km, ma niezłe
    przyśpieszenie, w miarę wygodne, nawet fajnie się prowadzi...

  • 10. Data: 2012-12-10 13:07:44
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    Użytkownik "Alpines" <blecota#@wtlenie.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałbym szanownych grupowiczów poprosić o pomoc w wyborze samochodu .
    > Budżet do 18 tys
    > Zastanawiam się nad
    > Toyota Yaris
    > Renault Clio
    > Nissan Micra

    Możesz podejść dwojako - kierując się stereotypami np.: nigdy renówki,
    nissan to w zasadzie też renówka (nowy), zostaje toyota.
    Ale, jak ktoś słusznie zauważył, yariska prowadzi się ... tak sobie.
    Dlatego posłuchaj rady starej wiedźmy: szukaj konkretnego egzemplarza. Po
    pierwsze - nie od handlarza, tylko od osoby prywatnej. Po drugie - jedź
    przed zakupem na przegląd do mechanika, niekoniecznie do ASO. Po trzecie -
    nie kieruj się zapisami w książce czy błyszczącym lakierem, ale raczej tym,
    co zobaczysz (zwłąszcza oczami mechanika) pod maską, w nadkolach, pod
    podłogą. Znając mankamenty konkretnego modelu - sprawdzaj je pod tym właśnie
    kątem, generalnie unikaj tych wyjatkowo awaryjnych. Dwa auta, z tego samego
    rocznika, różnie traktowane i garażowan/niegarażowane to dwa zupełnie inne
    auta. Dlatego oglądaj, skrob, badaj a potem pytaj o markę.

    A ja i tak kupiłabym yarisa ;-) Fajna felga, twarde sprężyny i do remizy jak
    znalazł ;-)

    --
    Miranda