  • 1. Data: 2015-07-15 10:09:25
    Temat: Code-A-Phone 4275
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Tak troszkę zbudowany odzewem od starej gwardii pozwalam
    sobie wrzucić pytanie o tytułowy telefon.
    Kiedyś były dość popularne, widziałem je nawet
    na biurkach w Telekomunikacji Polskiej.

    Szukam schematu, danych serwisowych, czegokolwiek.
    Mam kilka egzemplarzy i w jednym z nich nie funkcjonuje
    interkom - nie daje się wywołać i nie wywołuje innych.
    Czy to się da jakoś naprawić?

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 2. Data: 2015-07-15 14:03:12
    Temat: Re: Code-A-Phone 4275
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    > Szukam schematu, danych serwisowych, czegokolwiek.

    Jedyne, co Google zwraca, to
    http://www.grupy.egospodarka.pl/Code-A-Phone-4275,t,
    553235,8.html, nie
    klikać, to jest właśnie twoje pytanie... Proszę, już jakiś serwis zlurkował
    posta, a gugiel zaindeksował, szybcy cą kurnawafel...

    > Mam kilka egzemplarzy i w jednym z nich nie funkcjonuje
    > interkom - nie daje się wywołać i nie wywołuje innych.

    A coś daje się zrobić w ogóle, czy reaguje na coś?

    > Czy to się da jakoś naprawić?

    Z pewnością. Choć na łatwe szukanie bym nie liczył, zatem grupo - też liczę
    na was, może ktoś coś wie?
    Heh, co ja bym sprawdził... Czy kable nie połamane, może żyły rozmówne są
    całe, ale np. strzaskana jest żyła, po której idzie sterowanie? Spróbuj
    podmienić całe podłączenie z aparatu, który jest sprawny, do tego felernego,
    oraz te z felernego podepnij do sprawnego i zorientuj się, czy nie zamienią
    się "rolami". Wtedy sprawa będzie prawie jasna. Inaczej, gdy to nic nie
    zmieni, nie wiem, czy konstrukcja jest modułowa, czy wszystko na jednej
    płytce, spodziewam się, że może gdzieś być zimny lut, gdy modułowa, to można
    by popróbować wzajemnych przekładek jak z kablami, czy też zamienią się
    "rolami". Przełączniki - może jest jakiś syf na którymś styku, można by
    delikatnie przeczyścić pilniczskiem do paznokci, czy czystą końcówką
    śrubokręta, ostrzem skalpela, byle ostrożnie, zeskrobać nalot, tak, aby nie
    zrobić krzywdy ani sobie, ani urządzeniu. Dokładnie oczyścić z kurzu, jeśli
    wydaje się podejrzany.
    Na razie gdybam tylko, bo nie znam tego urządzenia, może to jakieś zwarcie,
    spodziewam się, ze w takich urządzeniach sprzed lat, może kulka cyny zewrzeć
    dwie sąsiednie ścieżki, zdarzało się też, że zagięta przy montażu końcówka
    któregoś elementu w końcu przygięła się i przywarła do którejś ze scieżek,
    zdarzyło mi się w monitorze do kompa usuwać taqkie uszkodzenie. Pomijając,
    że przy montażu cyny wybitnie poskąpiono i elementy potrafiły zmęczeniowo...
    znaczy się, spoina się zmęczała... obluzować się na tyle, że traciły
    połączenie z resztą układu.
    Spróbuj przejrzeć płytkę pod kątem uszkodzeń mechanicznych, także ułamanych
    ścieżek (często niewidoczne na pierwszy rzut oka), może wystarczy znaleźć
    luzy i je przelutować? Mój duży Flatron zachorował na to i przelutowanie
    rozwiązało problem. Styczki można próbować oczyścić i ewentualnie delikatnie
    przygiąć, przy okazji, poczyścić gumki do klawiatury i jej styki, styki
    delikatnie spirytem czystym, etanol, izopropanol, gumki też, potem gumki
    delikatnie otrzeć o kartkę papieru i jeszcze raz przemyć... ale to wtedy,
    gdy są problemy ze stykaniem, ostatecznie, za grosze się kupi gumki i klej
    do nich.

    Spróbuję poszukać jeszcze w necie, jak tylko oswobodzę się z naprawy
    telewizora, duży Samsung padł inwerter i czekam na część, to siądę i może
    coś znajdę, więcej, niż w linku, który podałem.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444

  • 3. Data: 2015-07-21 10:40:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klikać, to jest właśnie twoje pytanie... Proszę, już jakiś serwis
    > zlurkował posta, a gugiel zaindeksował, szybcy cą kurnawafel...

    I niestety, to, co w temacie napiszemy, to oni to wystawiają, przestaje mnie
    dziwić szum informacyjny, skoro coraz więcej informacji cierpi na syndrom
    tłumacza Google Translate, który pada już ofiarą samego siebie...

    > Spróbuję poszukać jeszcze w necie, jak tylko oswobodzę się z naprawy
    > telewizora, duży Samsung padł inwerter i czekam na część, to siądę i może
    > coś znajdę, więcej, niż w linku, który podałem.

    Szum informacyjny w połączeniu z brakiem czegokolwiek jest przytlaczający,
    pewnie to jakiś niszowy produkt... Bym poszukał, ale chodzę jak struty, bo
    mi ciotka, mamy siostra wczoraj umarła po ciężkiej chorobie (z cukrzycą nie
    ma żartów, ma fatalne powikłania), może za parę dni spróbuję jeszcze raz,
    jak choćby trochę ochłonę?
    Może trzeba pod czymś innym szukać, bo ja w tym momencie nie mam pomysłu...
    Nadmieniony telewizor naprawiłem, obraz ma lepszy, niż przed awarią,
    przedmuchałem wnętrze i plama na obrazie skurczyła się i zbladła.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 4. Data: 2015-07-22 09:47:19
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

> [...]
    > dni spróbuję jeszcze raz, jak choćby trochę ochłonę?
    > Może trzeba pod czymś innym szukać, bo ja w tym momencie nie mam pomysłu...

    Współczuję z powodu ciotki.

    To co mnie dziwi w tym braku informacji w necie to fakt, że parę
    lat temu czegoś na temat telefonu szukałem i znalazłem, a teraz
    jakby wymiotło. Nawet o samej firmie nie ma prawie nic, a to
    przecież kiedyś była potężna korporacja. Może ją wojsko przejęło
    i się utajnili?

    żeby nie operować tylko symbolem: to jest telefon przewodowy,
    dwuliniowy, z interkomem. Można połączyć 6 egzemplarzy.
    Kiedyś był jakiś Panasonic o podobnej funkcjonalności, ale
    wymagał 6 żył (po dwie na linie zewnętrzne i 2 na interkom)
    łączących aparaty, a ten Code-A-Phone radzi sobie z czterema
    żyłami.

    Na razie siadłem i czyszczę po kolei wszystkie moje 5 egzemplarzy
    (nota bene podziwiam serwisowalność urządzenia, kiedyś naprawdę
    projektanci zwracali na to uwagę).

    Mam dwóch podejrzanych - pierwszy to DIP-switche, na których
    ustawia się numer wewnętrzny danego aparatu. Jeśli tam coś
    źle kontaktuje, to mogą się aparaty nie rozpoznawać po adresie.
    Drugi to dość długa sieć między telefonami - między najdalszymi
    będzie ze 30 metrów. Po czyszczeniu będę testował aparaty obok
    siebie.
    Aparat wiszą za NT - łącze jest ISDN.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 5. Data: 2015-07-22 11:43:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Współczuję z powodu ciotki.

    Dzięki, jutro pogrzeb.

> [...]
    > jakby wymiotło. Nawet o samej firmie nie ma prawie nic, a to
    > przecież kiedyś była potężna korporacja. Może ją wojsko przejęło

    Ja myślę, ze Gugiel padł ofiarą własnej popularności. Coraz trudniej jest
    coś sensownego znaleźć, w sytuacji, gdy gugiel indeksuje niekiedy głównie
    zapytania o szukanie. Ochoczo podchwytują to jakieś serwisy typu
    http://www.grupy.egospodarka.pl/, google to indeksuje i jak szukamy CZEGOŚ,
    czyli tu twojego aparatu, to owszem, wyszukuje, ale zapytanie na grupie. Już
    od jakiegoś czasu w zwrotach mam zapytania na forach, ale nie było tak źle,
    jak dzisiaj. Czyli - pytasz na grupie, podłapuje to jakiś serwis, google to
    indeksuje, szukasz znów - i jako odpowiedź na swoje pytanie masz swoje
    pytanie, czyli błędne koło.
    Coś, jak guglowy tłumacz, algorytm opiera się o statystykę, a problemem jego
    jest to, że uczy się na własnych przekładach, czyli podajesz "dziękuję z
    góry", a jakość tłumaczenia jest mniej-więcej "thanks from the mountain".
    Google to wciąga, i według tego tłumaczy. I jakość upada na łeb. Szukanie,
    tłumaczenie...

    > Na razie siadłem i czyszczę po kolei wszystkie moje 5 egzemplarzy
    > (nota bene podziwiam serwisowalność urządzenia, kiedyś naprawdę
    > projektanci zwracali na to uwagę).

    Może dlatego, że programy do projektowania nie były jeszcze takie doskonałe
    i nie umożliwiały tak łatwo projektu, gdzie aby odkręcić jedną głupią
    śrubkę, trzeba wpierw zdjąć conajmniej połowę innych i wyciągnąć połowę
    modułów, i takie tam.

    > Mam dwóch podejrzanych - pierwszy to DIP-switche, na których
    > ustawia się numer wewnętrzny danego aparatu. Jeśli tam coś
    > źle kontaktuje, to mogą się aparaty nie rozpoznawać po adresie.

    Trudno, żeby się na różne numery rozpoznały...

    > Drugi to dość długa sieć między telefonami - między najdalszymi
    > będzie ze 30 metrów. Po czyszczeniu będę testował aparaty obok
    > siebie.

    Jestem ciekaw, choc jakoś nie wydaje mi się, aby to miało aż takie
    znaczenie... ale kto wie, nie znam protokołu. Daj znać o wynikach prób.

  • 6. Data: 2015-07-22 11:58:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Jul 2015 10:40:50 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    cukrzycą nie
    > ma żartów, ma fatalne powikłania), może za parę dni spróbuję

    Ile lat miała i ile lat chorowała? Jedynką czy dwojka?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-07-22 13:11:37
    Temat: OT: Re: Code-A-Phone 4275
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > cukrzycą nie
    > jeszcze raz,
    >
    > Ile lat miała i ile lat chorowała? Jedynką czy dwojka?

    85 i pół. Zaczęło się od sepsy (wg słów lekarki), po tygodniu wyszła na dwa
    dni, by wrócić i już nie wyjść, po ok. tygodniu stało się. Bezpośrednią
    przyczyną była niewydolność krążenia. W sobotę jeszcze chwilę porozmawiała
    (byłem z mamą w szpitalu), ale była już bardzo słaba. W niedzielę już bez
    kontaktu. A w poniedziałek - jw. Cukrzyca dwójka.
    Tu jest notka: (Jest też klepsydra w dzisiejszej [środa 22.07] wyborczej).
    http://www.zasp.pl/aktualnosci/glowna/nie-zyje-izabe
    la-gorzkowska-glowacka.html
    Mojej mamy siostra.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 8. Data: 2015-09-20 17:12:29
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    W wariancie europejskim dwuliniowy Panasonic KX-TS3282 wymagał rzeczywiście
    6 żył.
    W wariancie amerykańskim dwuliniowy Panasonic KX-TS3282 wymagał tylko 4 żył
    (BTW mam taki), bo transmisja interkomu w Amerykańcu była realizowana na
    podnośnej lub cyfrowo (już nie pamiętam jak, można łatwo odszukać).
    Zasilany trzeba bateriami R6 (AA - one chyba tylko podtrzymują pamięć?) i
    zewnętrznym zasilaczem 9V/350mA (minus w środku).
    Ostatnia literka w symbolu Panasonica to kolor obudowy(W - White czyli
    biały, B - Black czyli czarny), więc występuje jako 3282W lub 3282B.

    -----

  • 9. Data: 2015-09-20 17:33:25
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20.09.2015 o 17:12, ????? pisze:
> [...]
    > Zasilany trzeba bateriami R6 (AA - one chyba tylko podtrzymują pamięć?) i
    > zewnętrznym zasilaczem 9V/350mA (minus w środku).

    KX-T3280 - do 8 aparatów w sieci, telefon z wyświetlaczem a wcześniejszy
    KX-T3250 - do 5 aparatów w sieci i brak wyświetlacza.
    Pozostały opis pasuje do obu modeli, nie pamiętam tylko czy 3250 miał
    zasilanie bateryjne

    > Ostatnia literka w symbolu Panasonica to kolor obudowy(W - White czyli
    > biały, B - Black czyli czarny), więc występuje jako 3282W lub 3282B.

    Kolor czarny tylko w wersji amerykańskiej, na Polskę i Europę były tylko
    białe (jasno szare)

    Czarek