  • 1. Data: 2011-02-06 12:02:03
    Temat: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Corolka E11 z 1998/12, 1.4.
    Nie ma problemów z odpalaniem, w zeszłym roku dawała rade i przy -26C.
    Odpalanie wyglądało zawsze tak, że po zakreceniu i "załapaniu" obroty
    wskakiwaly na 1200-1300rpm, silnik sie ogrzewal i obroty spadaly do ~800.
    Od kilkunastu dni obserwuję że po zakręceniu i załapaniu obroty bardzo
    leniwie rosną do tych 1300 (do zagrzania), tak że najlepiej kilka sekund
    przytrzymać delikatnie pedał gazu - tak jakby automatyka (jaka?) nie
    potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów
    i zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i
    przytrzymać ten pedał gazu.

    Co to może być?
    Czy to boli? ;-)

    TIA i pozdrowienia,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-02-06 12:14:07
    Temat: Re: Corolla '98 - po odpaleniu niskie obroty
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak masz gaz to sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza

    jak nie masz gazu to tez sprawdz kolektor dolotowy i filtr powietrza;)

    najlepiej wymien ów filtr i upewnij sie ze nie masz popekanych zatrzaskow od
    jego obudowy.
    bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl
    uszkodzony kolektor dolotowy

  • 3. Data: 2011-02-06 12:23:57
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrzaskow od jego obudowy.
    > bardzo pdoobne obajwy mialem przy takiej samej carolce z lpg jak byl

    Ok, sprawdze.
    Mam gaz, nawet kilkanascie miesiecy temu jak sie poprzednie kable WN
    konczyly to sobie kilka(nascie?) razy strzelil, ale to bylo 1.5 roku
    temu i od tamtej pory nie bylo problemow.
    Ale tym bardziej przejrze kolektor dolotowy (filtr wymieniony jesienia).
    Dziekuje za pierwszy trop :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 4. Data: 2011-02-06 12:33:15
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-02-06 12:02, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Co to może być?

    Na podstawie tego, co kiedyś czytałem to wychodzi na to, że możesz mieć
    problem z zaworem ISC - on reguluje obroty biegu jałowego i zapewnia
    podwyższone obroty, gdy silnik jest zimny ("odpowiednik" silnika
    krokowego). Często wystarczy jego wyczyszczenie...

    PS Poczytaj na forum corollaclub, podobne tematy są wałkowane dość
    często. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 5. Data: 2011-02-06 12:41:34
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > potrafiła wystarczająco szybko skompensować temperatury/niskich obrotów i
    > zdarza się że silnik gaśnie - trzeba zakręcić jeszcze raz i przytrzymać

    Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
    wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia się
    problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

  • 6. Data: 2011-02-06 12:47:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
    > wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
    > się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

    e tam.
    moja matka przetelepala sie ta corollka ponad 100kkm na lpg i nadal lata jak
    strzała

  • 7. Data: 2011-02-06 12:57:52
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    > Sprawdź luzy zaworowe. Te silniki nie przepadaja za LPG, u mnie zawory
    > wymagają regulacji co 30 tys km, łapią zbyt duże luzy i właśnie pojawia
    > się problem z wolnymi obrotami i nierówna praca na wolnych obr.

    To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
    Moja jest przed liftem.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2011-02-06 16:13:02
    Od: "Inead" <a...@g...pl>

    > To nie ten silnik - Ty mówisz o E11 po lifcie czyni benzyniakach z VVTI.
    > Moja jest przed liftem.

    Ja mam 4E-FE. U mnie może instalację spieprzyli i dlatego tak mam przejebane
    z tymi zaworami, praktycznie kazde sprawdzenie luzów wiąże się z regulacją.
    Zresztą ona i tak jest bardzo oszczędna - max 8 litrów po mieście.

  • 9. Data: 2011-02-06 21:29:55
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Ok, oczywiście namierzyłem.
    Piecio-gwiazdkowe śruby (czym to odkręcić? na allegro nawet takich
    kluczy nie ma) ale jak to sie czysci?

    Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 10. Data: 2011-02-06 22:34:20
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-02-06 21:29, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > Troche szukalem, ale na forum corolli poradnika niestety nie ma ;-)

    Nie wiem, czy odpisujesz w sprawie zaworu ISC, ale jeśli tak, to np. tu
    coś znajdziesz:
    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=236997&c=118&
    f=23
    http://forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=14248
    Do tego oczywiście sztandarowa lektura: Martynn Randall - Toyota Corolla
    Owners Workshop Manual. :)

    Oczywiście poradnika nie ma. Podobno na ToyoDIY coś można znaleźć, ja
    nie znalazłem. Trochę informacji na temat czyszczenia można znaleźć na
    forach, ale mocno rozproszone (m.in. posty Bigelektron). No i cała masa
    ludzi, którym wydaje się, że wiedzą. ;)

    Ja w podobnej sprawie planuję zawitać do mechanika na wiosnę (oczywiście
    specjalizacja - Toyota). Ktoś na forum pisał, że kosztuje to ok. 50zł...
    ile naprawdę - się okaże. Spuszczanie płynu chłodzącego (choć to nie do
    końca), jednorazowe uszczelki (przy przepustnicy), dziwne klucze -
    trochę zabawy jest. I podobno trzeba umieć to dokładnie wyczyścić (to
    może być zaleta robienia tego samemu)...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.