  • 1. Data: 2009-07-08 11:06:33
    Temat: Cos blokuje zasilacz
    Od: Karol Biernacki <w...@g...com>

    Witam!
    Komp chodzil i nagle sie wylaczyl :) po nacisnieciu powera wiatraki
    chwile sie zakrecily i zero reakcji. Wyminilem zasilacz ale po
    godzinie to samo. Wkladam zasilacz ten wczesniejszy i dziala. Ten
    drugi po chwili zreszta tez. Wyglada na to jak by zasilacz dostawal
    zwarcie i blokowal sie na jakis czas a po odlaczeniu go na chwile od
    pradu i plyty zaczyna dalej dzialac.
    Sprzet:
    WD Caviar SE WD2500AAJS (250GB, 8MB, SATA/300)
    Logitech Internet 350 czarna USB OEM
    Goodram DDR2 2048MB 800MHz CL6.0 BOX
    Tracer Cherry czarno-czerwona 400W
    Intel Core Duo E5200 2.50 GHz BOX
    Samsung SH-S223F/BEBE czarny OEM
    Asus P5N73-AM
    Labtec Optical Mouse 800
    FDD

    Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
    bedzie restartowal.
    Jakies inne propozycje? Moze ktos mial podobny przypadek?

  • 2. Data: 2009-07-08 11:40:05
    Temat: Re: Cos blokuje zasilacz
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
    > bedzie restartowal.
    > Jakies inne propozycje? Moze ktos mial podobny przypadek?

    Ten zasilacz jest kiepski. Zmien na cos normalnego.

  • 3. Data: 2009-07-08 12:34:10
    Od: Karol Biernacki <w...@g...com>

    > Ten zasilacz jest kiepski. Zmien na cos normalnego.
    Po co mam wymieniac jak to nie zasilacz? wiem ze kiepski jak padnie to
    kupie inny ;] to komputer tylko jako maszyna do pisania wiec nie bede
    kupowal tagana by powiekszyc wartosc zestawu o 30% ;)

  • 4. Data: 2009-07-08 13:09:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Po co mam wymieniac jak to nie zasilacz? wiem ze kiepski jak padnie to
    > kupie inny ;] to komputer tylko jako maszyna do pisania wiec nie bede
    > kupowal tagana by powiekszyc wartosc zestawu o 30% ;)

    Ale jestes swiadom, ze ten Tracer padajac moze
    zredukowac wartosc "maszyny do pisania" o 100%?

    Tak tylko pytam... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2009-07-08 14:20:36
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Karol Biernacki pisze:
    > Po co mam wymieniac jak to nie zasilacz? wiem ze kiepski jak padnie to
    > kupie inny ;] to komputer tylko jako maszyna do pisania wiec nie bede
    > kupowal tagana by powiekszyc wartosc zestawu o 30% ;)

    Kamienie przeciw dolarom, że to zasilacz. Zimny - jako tako chodzi. Jak
    sie rozgrzeje - pada. Jak całkiem padnie może pociągnąć ze sobą płytę,
    napędy czy co tam jeszcze. Warto ryzykować?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 6. Data: 2009-07-08 18:54:59
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Uzytkownik "Karol Biernacki" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > FDD

    Dwa razy mi sie zdarzylo :) Objawy bardzo podobne.
    Wojtek

    --
    Nie kazde piwo to Zywiec!
    .... Na szczescie :)

  • 7. Data: 2009-07-09 11:31:53
    Od: Karol Biernacki <w...@g...com>

    > Kamienie przeciw dolarom, że to zasilacz.
    Pisalem ze po zmienie zasilacza to samo ;]

    >Zimny - jako tako chodzi. Jak sie rozgrzeje - pada.
    Zonk zaraz po podmianie zasilacza tez nie chcial wstac ;)

    > Jak całkiem padnie może pociągnąć ze sobą płytę,
    > napędy czy co tam jeszcze. Warto ryzykować?
    Warto bo wymienialem kilkanascie zasilaczy i nigdy nic wiecej nie
    polecialo wiec ryzyko raczej male zwlaszcza ze mam 3 takie
    zasilacze ;)

    >Dwa razy mi sie zdarzylo :) Objawy bardzo podobne.
    Niestety od wczoraj chodzi bez fdd,dvd,panelu usb, lpt i tez sie
    powiesil ;]

  • 8. Data: 2009-07-09 15:06:20
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    Karol Biernacki pisze:
    > Pisalem ze po zmienie zasilacza to samo ;]

    AUĆ. Nie doczytałem Mea mea culpa ;)

  • 9. Data: 2009-07-10 11:42:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 08.07.2009 13:06, Karol Biernacki pisze:
    > Komp chodzil i nagle sie wylaczyl :) po nacisnieciu powera wiatraki
    > chwile sie zakrecily i zero reakcji. Wyminilem zasilacz ale po
    > godzinie to samo. Wkladam zasilacz ten wczesniejszy i dziala. Ten

    A jakie są te dwa zasilacze? Producent, model.

    > drugi po chwili zreszta tez. Wyglada na to jak by zasilacz dostawal
    > zwarcie i blokowal sie na jakis czas a po odlaczeniu go na chwile od
    > pradu i plyty zaczyna dalej dzialac.

    Tak zazwyczaj działają zabezpieczenia termiczne w zasilaczach.
    Nie przegrzewa się wnętrze komputera? Albo nie próbujesz użyć
    zbyt słabego (marnej jakości) zasilacza?

    > Tracer Cherry czarno-czerwona 400W

    Jeżeli to będzie zasilacz Tracer 400 W, to źle to wróży.

    > Na pierwszy ogien odlaczylem lpt, dvd i usb z panelu i czekam czy sie
    > bedzie restartowal.

    To niewiele da raczej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-07-13 11:17:27
    Od: Karol Biernacki <w...@g...com>

    Plyta padla juz wcale nie wstaje :) Swieca diody led na plycie ale po
    wcisnieciu power wiatrak na procku/zasilaczu zakreci kilka obrotow i
    staje. Co ciekawe gdy odlacze zasilanie procesora czyli te 4pinowe
    gniazdo z plyty komp normalnie kreci wszystkimi wiatrakami ale plyta i
    tak nie wstaje i pewnie by nawet sprawna nie wstala bez tego
    zasilania. Minus dla asusa 3mc pracy biurowej i padl ;] Ogolnie jako
    producenta plyt kogo polecacie jeszcze? Bo do tej pory nie mialem
    problemow z asus/gigabyte i jakos mi pasowaly.