  • 1. Data: 2014-03-19 10:27:13
    Temat: Creepage w mosfecie 4,5kV
    Od: f...@i...pl

    Czesc,

    w tranzystorze IXTT1N450HV odleglosc po powierzchni obudowy miedzy drenem a zrodlem
    wynosi 5,6mm. Czy to aby nie za malo dla deklarowanego dopuszczalnego napiecia
    UDSmax=4,5kV? Dla porownania STFW4N150: 5,4mm przy 1,5kV. Gdzie jest haczyk?

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2014-03-19 10:47:08
    Temat: Re: Creepage w mosfecie 4,5kV
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Fornes,

    Wednesday, March 19, 2014, 10:27:13 AM, you wrote:

> [...]
    > deklarowanego dopuszczalnego napiecia UDSmax=4,5kV? Dla porownania
    > STFW4N150: 5,4mm przy 1,5kV. Gdzie jest haczyk?

    W tym, że te 4.5kV może teoretycznie wytrzymać struktura. Ja bym nie
    odważył dać się więcej niż 2.8kV (500V/mm) i to w dobrych warunkach
    (brak kurzu i wilgoci).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-03-19 11:03:51
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    > W tym, że te 4.5kV może teoretycznie wytrzymać struktura. Ja bym nie
    > odważył dać się więcej niż 2.8kV (500V/mm) i to w dobrych warunkach
    > (brak kurzu i wilgoci).

    Odporność na kurz, wilgoć itp. można poprawić przez hermetyzację
    (zalanie żywicą) czy pokrycie lakierem.

  • 4. Data: 2014-03-19 11:21:47
    Od: f...@i...pl

    W dniu środa, 19 marca 2014 10:47:08 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Fornes,
    > W tym, że te 4.5kV może teoretycznie wytrzymać struktura. Ja bym nie
    >
    > odważył dać się więcej niż 2.8kV (500V/mm) i to w dobrych warunkach
    >
    > (brak kurzu i wilgoci).

    Całość będę chciał polakierować właśnie dla lepszej izolacji ślizgowej.
    Napięcie do 3,5kV, ale 4,5kV traktuje jako napięcie "obliczeniowe" izolacji.
    Pomyślałem też, że może wyfrezowanie w płytce otworu odsłaniającego część padu
    drenowego a następnie polakierowanie go już po zmontowaniu poprawi sytuację. Co o tym
    myślicie?
    Ciekawostka, tutaj:
    http://ixapps.ixys.com/DataSheet/4500V_MOSFETs.pdf

    producent tegoż tranzystora chwali się odległością 9,6mm dla obudowy TO-268HV, ale
    jest to odległość między bramką za źródłem.

    Maciek