  • 1. Data: 2014-03-19 11:52:25
    Temat: czujnik temperatury z dokladnoscia 0.1C do arduino
    Od: walker <m...@g...com>

    witam,
    Dostepne czujniki maja dokladnosc 0.5C (ds18b20, LM35) szukam czegos z
    dokladnoscia 0.1C, znacie takie?

    pzdr,
    w.

  • 2. Data: 2014-03-19 12:02:58
    Od: walker <m...@g...com>

    On 03/19/2014 11:52 AM, walker wrote:
    > witam,
    > Dostepne czujniki maja dokladnosc 0.5C (ds18b20, LM35) szukam czegos z
    > dokladnoscia 0.1C, znacie takie?
    >
    > pzdr,
    > w.

    wycofuje temat, poniewaz nie ma az tak dokladnego

  • 3. Data: 2014-03-19 12:18:41
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 19-03-2014 12:02, walker wrote:

    > wycofuje temat, poniewaz nie ma az tak dokladnego

    Są. Tylko trzeba sobie samodzielnie wykalibrować.
    I nie buduj go chyba, że chcesz robić doktorat.
    K.

  • 4. Data: 2014-03-19 12:23:25
    Od: walker <m...@g...com>

    On 03/19/2014 12:18 PM, John Smith wrote:

    > Są. Tylko trzeba sobie samodzielnie wykalibrować.

    niby jak mozna go sobie samemu wykalibrowac?

  • 5. Data: 2014-03-19 12:40:00
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "walker" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > niby jak mozna go sobie samemu wykalibrowac?

    W programie robisz korektę. Tu są przykładowe kalibratory
    http://www.termoprecyzja.com.pl/aparatura/category/k
    alibratory-temperatury.html.
    Wojtek

    --
    Bo my, Polacy tak mamy,
    że we wszystkim przesadzamy :(

  • 6. Data: 2014-03-19 13:23:09
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 19-03-2014 12:23, walker wrote:

    > niby jak mozna go sobie samemu wykalibrowac?

    A niby posiadając termometry wzorcowe i wiedzę jak to zrobić, albo
    niby posiadając etalony temperatury i wiedzę jak to zrobić.
    Tyle, że termometr o dokładności lepszej niż 1°C dla zwykłego
    użytkownika jest potrzebny na niby.
    K.

  • 7. Data: 2014-03-19 14:14:59
    Od: walker <m...@g...com>

    On 03/19/2014 12:40 PM, wowa wrote:

    > Użytkownik "walker" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > W programie robisz korektę. Tu są przykładowe kalibratory
> [...]

    a ktory daje wieksza dokladnosc w przypadku wlasnej kalibracji?
    ds18b20 czy LM35?

  • 8. Data: 2014-03-19 14:21:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, że termometr o dokładności lepszej niż 1°C dla zwykłego
    > użytkownika jest potrzebny na niby.

    Jako zwykły użytkownik jednak wolę aby mi termometr nie pokazywał 37,6 gdy
    mam 36,6 :).
    P.G.

  • 9. Data: 2014-03-19 14:31:46
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 19-03-2014 14:21, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Jako zwykły użytkownik jednak wolę aby mi termometr nie pokazywał 37,6
    > gdy mam 36,6 :).
    > P.G.

    Dlatego takie termometry powinni produkować wyspecjalizowani producenci
    którzy znają się na swojej robocie a nie jakieś chińskie "cuśtam".
    W tej samej grupie produktowej są jeszcze termometry o klasie
    0.05°C i tu już zdecydowanie nie powierzyłbym swojego życia
    byle szajsowi.
    K.

  • 10. Data: 2014-03-19 14:36:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 19-03-2014 14:14, walker wrote:

    alibratory-temperatury.html.

    > a ktory daje wieksza dokladnosc w przypadku wlasnej kalibracji?
    > ds18b20 czy LM35?

    Ja używam LM335, oczywiście po przeciwdziałaniu samopodgrzewania się
    czujnika które w wolnym powietrzu swobodnie waha się między 0.5-0.8°C
    i nie daje się prosto skompensować.
    Przy takich dokładmościach ważne też jest izotermiczne położenie
    przewodów do czujnika.
    O doborze statycznej krzywej korekcyjnej ledwie wspomnę, bo to
    "oczywista oczywistość".
    K.