  • 1. Data: 2009-01-18 17:58:47
    Temat: Cyfrografia - opinie
    Od: " Arek" <a...@W...gazeta.pl>

    Pare osob pytalo kiedys o kursy ze strony Cyfrografia.pl, to zainteresowalem
    sie dzisiaj tematem. Boze, co za koles.
    Facet, ktory to prowadzi w ogole do mnie nie trafia. Mowi w jakis
    dziwny sposob z taka maniera, zachowuje sie jak potluczony - nie wiem, moze
    to ma byc smieszne - patrz
    http://www.cyfrografia.pl/cyfrografia_laboratorium4.
    html
    Ile ten facet ma lat? 14?

    Robi z siebie nie wiadomo kogo. Przechwalka goni przechwalke.
    Normalnie mozna odniesc wrazenie, ze to jakis swiatowy pionier,
    ktory jako pierwszy wpadl w ogole na pomysl nauczania poprzez nagrania
    wideo.

    Pluje na wszystkich dokola. Widac, ze sklocil sie ze wszystkimi
    w branzy i teraz pluje jadem. A to, ze pisma zle, bo malo placa.
    A to, ze wydawcy zli, bo ksiazki sa be. A to, ze gazety w ogole nie dobre,
    bo tylko internet.

    Dajcie spokoj. Dla mnie to jest strona jakiegos frustrata.
    Chwali sie jakimis procesami sadowymi...
    Jawi mi sie obraz takiego typowego, zakompleksionego pieniacza.

    Znalazlem w sieci filmik z jego "spotkan fotograficznych".
    Jak padla ktoras "kurwa" z rzedu, to dalem sobie spokoj.

    No i dobor materialu - samo powielanie kursow z zachodu. Nie wiem, dla mnie
    to dno. No i oczywiscie nie mozna sie nawet wypowiedziec obiektywnie na
    forum, bo moderowane. Dajcie spokoj ...

  • 2. Data: 2009-01-18 18:11:07
    Temat: Re: Cyfrografia - opinie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Arek:

    > http://www.cyfrografia.pl/cyfrografia_laboratorium4.
    html

    "Program Adobe Photoshop umożliwia wydobycie detali z pliku zdjęciowego,
    które są wprawdzie zapisane, ale niewidoczne na oryginale obrazu, bo aparat
    nie był w stanie ich odwzorować."

    O co chodzi w tym zdaniu???

  • 3. Data: 2009-01-18 19:29:43
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    Arek pisze:
> [...]
    > Facet, ktory to prowadzi w ogole do mnie nie trafia. Mowi w jakis
    > dziwny sposob z taka maniera, zachowuje sie jak potluczony - nie wiem, moze

    "Natomiast przy pomocy suwaka "światła", paradoksalnie... eee... po
    prostu powodujemy uwypuklenie (..)"

    Faktycznie - sam sposób mówienia, zmanierowana, pretensjonalna intonacja
    (że już kompletnie "niemedialny" głos z litości pominę) oraz ewidentny
    brak jakiegokolwiek scenariusza sprawia, że mnie osobiście słuchanie
    tego gościa zmęczyło od pierwszej minuty. Musiałem się zmuszać, żeby
    dobrnąć do końca. Poziom zrobionej "na odwal" prezentacji w szkole
    średniej. Biorąc pod uwagę, że to filmik demonstracyjny, mający zachęcić
    do zakupu reszty, rzeczywiście nie jest dobrze. Niektórzy po prostu nie
    nadają się do tego typu prezentacji. Jeżeli już musiał to wyprodukować
    to mógł poprosić o nagranie komentarza kogoś kto to potrafi i ma ku temu
    warunki. No i kawałek prawdziwego mikrofonu też by nie zaszkodził jak
    się nagrywa coś co próbuje się sprzedawać ludziom.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)

  • 4. Data: 2009-01-18 19:49:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > które są wprawdzie zapisane, ale niewidoczne na oryginale obrazu, bo aparat

    Och, to jest taka supertajna sztuczka, znana z amerykańskich filmów:
    masz powiększenie z ogromną pixelozą, odpalasz taki magiczny programik,
    jak ten wyżej, i nagle dostajesz ostry i wyraźny obraz mikrofilmu
    ukrytego na lewym szkle okularów gościa ze zdjęcia panoramy miasta
    zrobionego cyfrowym kompaktem albo kamerą monitoringu.

  • 5. Data: 2009-01-18 20:53:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Zbig T. wrote:
> [...]
    > brak jakiegokolwiek scenariusza sprawia, że mnie osobiście słuchanie
    > tego gościa zmęczyło od pierwszej minuty. Musiałem się zmuszać, żeby

    Mam podobnie, tyle, ze z niemalze calym materialem video publikowanym w
    sieci - recenzjami, poradnikami, opisami, testami (ktore niestety staja
    sie coraz bardziej popularne). Dla mnie ogladanie filmu (na dobra sprawe
    niezaleznie of tego, jak dobrze jest on opracowany) jest strata czasu i
    bardzo mnie irytuje. Zdecydowanie preferuje dobry opis + zdjecia.

    k,

  • 6. Data: 2009-01-18 23:48:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-18 18:58:47 +0100, " Arek" <a...@W...gazeta.pl> said:

> [...]
    > Normalnie mozna odniesc wrazenie, ze to jakis swiatowy pionier,
    > ktory jako pierwszy wpadl w ogole na pomysl nauczania poprzez nagrania

    Warsztatowo też jest cieniutki.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-01-19 05:47:17
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "Program Adobe Photoshop umożliwia wydobycie detali z pliku zdjęciowego,
    > które są wprawdzie zapisane, ale niewidoczne na oryginale obrazu, bo

    Chodzi o to, że jakieś szczególy zdjęcia nie przeszły przez optyke aparatu,
    ale dane dotarły do matrycy, tam zostały naświetlone i zapisane ale tak, że
    i tak ich nie widać ale po wczytaniu do programu zostały przez ten program
    odgadnięte.

    J.

  • 8. Data: 2009-01-19 07:39:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > wiem, moze to ma byc smieszne - patrz
    > http://www.cyfrografia.pl/cyfrografia_laboratorium4.
    html
    > Ile ten facet ma lat? 14?

    Przynajmniej ma wlasny kaftanik, a nie od sponsora z naszyta reklama ;)

    Ale lektora to powinien zatrudnic zawodowego :)

  • 9. Data: 2009-01-19 07:54:20
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > ukrytego na lewym szkle okularów gościa ze zdjęcia panoramy miasta
    > zrobionego cyfrowym kompaktem albo kamerą monitoringu.

    A to nie była przypadkiem łuska węża ? ;)

  • 10. Data: 2009-01-19 08:57:14
    Od: "Zbig T." <z...@z...net>

    tompac pisze:

    > A to nie była przypadkiem łuska węża ? ;)

    "Blade Runnera" zostaw w spokoju ;-) Na łusce węża był tylko numer
    seryjny producenta. Od analizy zdjęć (włącznie ze zmianą kąta patrzenia
    i "zaglądaniem" za futrynę (!)) był ESPER - sterowany głosem ale z
    monitorem CRT :-)

    "Enhance 224176
    Enhance, Stop
    Move in, Stop
    Pull out, Track right, Stop
    Center in, Pull back, Stop
    Track 45 right, Stop
    Center and Stop
    Enhance 34 to 36
    Pan right and pull back, Stop
    Enhance 34 to 46
    Pull back, Wait a minute, Go right, Stop
    Enhance 5719
    Track 45 left, Stop
    Enhance 15 to 23
    Give me a hard copy right there."

    Zresztą wykorzystano to na początku ścieżki dźwiękowej do filmu - kto
    nie słyszał, musi nadrobić :-) Dobra - kończę, zanim się rozkręcę :-D