    From: "__czarny_" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
    Date: Mon, 15 Mar 2010 13:06:34 +0100

    Dot. VW Golf 4

    Problem z krzywieniem się przednich tarcz mam od ok. 2 lat. samochód
    posiadam ok. 3 lata. Czyli mogę stwierdzić że przez pierwszy rok problemu
    nie było (to pierwsza wskazówka)

    Sprawa wygląda następująco. Kupuję nowe tarcze i klocki. Przejeżdżam ok. 1,5
    miesiąca (ok. 1,5 tys. km). Omijam wszystkie kałuże, zwracam na to
    szczególną uwagę. Hamuję normalnie bez żadnego szaleństwa. Jeżdżę trybem
    nazwałbym to ostrożnym i oszczędnym. Po tych 1,5 miesiącach zaczyna lekko
    bić przy hamowaniu. Po następnym miesiącu już nie da się normalnie jeździć
    tak mocno biją tarcze przy hamowaniu (nie sugerujcie że to może nie tarcze
    tylko nie wyważone koła itp.) Udało mi się 2 razy zareklamować kupione
    tarcze i się udało ale ile można?? Wiem na 100% że to nie wina fabryczna
    materiału bo dzieje się tak za każdym razem. (kupuję Lucasa itp.) W ciągu
    tych 2 lat wymieniłem 5 razy na nowe tarcze.

    I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa zwrotnica
    jest przyczyną ale jeśli by tak było to od początku posiadania samochodu
    miałbym takie szopki a to się dzieje od 2 lat. Ktoś mi podpowiedział
    ostatnio że może mam bardzo słabe lub ich całkowity brak - tarcze i klocki
    na tyle i same przednie nie dają rady (ale ręczny działa jak ta lala)

    Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to będzie
    wyzwanie dla kogoś innego :(