  • 1. Data: 2010-03-15 13:06:34
    Temat: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
    Od: "__czarny_" <c...@o...pl>

    Dot. VW Golf 4

    Problem z krzywieniem się przednich tarcz mam od ok. 2 lat. samochód
    posiadam ok. 3 lata. Czyli mogę stwierdzić że przez pierwszy rok problemu
    nie było (to pierwsza wskazówka)

    Sprawa wygląda następująco. Kupuję nowe tarcze i klocki. Przejeżdżam ok. 1,5
    miesiąca (ok. 1,5 tys. km). Omijam wszystkie kałuże, zwracam na to
    szczególną uwagę. Hamuję normalnie bez żadnego szaleństwa. Jeżdżę trybem
    nazwałbym to ostrożnym i oszczędnym. Po tych 1,5 miesiącach zaczyna lekko
    bić przy hamowaniu. Po następnym miesiącu już nie da się normalnie jeździć
    tak mocno biją tarcze przy hamowaniu (nie sugerujcie że to może nie tarcze
    tylko nie wyważone koła itp.) Udało mi się 2 razy zareklamować kupione
    tarcze i się udało ale ile można?? Wiem na 100% że to nie wina fabryczna
    materiału bo dzieje się tak za każdym razem. (kupuję Lucasa itp.) W ciągu
    tych 2 lat wymieniłem 5 razy na nowe tarcze.

    I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa zwrotnica
    jest przyczyną ale jeśli by tak było to od początku posiadania samochodu
    miałbym takie szopki a to się dzieje od 2 lat. Ktoś mi podpowiedział
    ostatnio że może mam bardzo słabe lub ich całkowity brak - tarcze i klocki
    na tyle i same przednie nie dają rady (ale ręczny działa jak ta lala)

    Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to będzie
    wyzwanie dla kogoś innego :(

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-15 13:21:34
    Temat: Re: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "__czarny_" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak ta lala)
    >
    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to będzie

    Załóż nowe i sprawdź zaraz po założeniu jaki jest bicie. Jak powyżej
    dopuszczalnego to już będziesz wiedział że to nie wina wadliwych tarcz,
    kałuż, tylnych hamulców itp. Ja bym obstawiał złe przyleganie tarczy do
    piasty (np. brud) lub krzywa piastę (choć wtedy powinny być wibracje na
    kołach)

  • 3. Data: 2010-03-15 13:41:18
    Od: "charwel (Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2010-03-15 13:06, __czarny_ pisze:
    > Dot. VW Golf 4
    >
    > Problem z krzywieniem się przednich tarcz...

    Cześć.
    Też tak miałem.
    Przetoczyłem tarcze na piastach i problem minął.
    Pewnie piasty nie były idealne, ale nie czułem żadnych wibracji przy
    jeździe, tylko bicie przy hamowaniu.
    Było to parę lat temu i pamiętam, że zapłaciłem 100zł za przetoczenie
    tarcz w ASO Toyoty w Rybniku.

    Pozdrawiam
    charwel

  • 4. Data: 2010-03-15 13:57:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > krzywa zwrotnica jest przyczyną ale jeśli by tak było to od
    > początku posiadania samochodu miałbym takie szopki a to się

    Dwa lata temu mogles wjechac w dziure i pokrzywic.

    Obie tarcze sie wichruja czy tylko jedna ?

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może
    > to będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Pojedz moze do kogos kto wywaza kola na samochodzie, albo nawet sam
    pokrec na podnosniku.
    Tylko nie patrz na opone, a patrz na felge [tez moze byc krzywa !]
    lub sama os/tarcze, najlepiej nowa.

    Luz w lozyskach tez warto sprawdzic.

    J.

  • 5. Data: 2010-03-15 14:06:49
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello __czarny_ !:

    > I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa
    > zwrotnica

    Krzywa, ale PIASTA !!!

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Nowa tarcza po założeniu na idealnie wyczyszczoną piastę powinna mieć
    bicie poniżej kilku setek (niektórzy podają 0,1 mm, ale to za dużo - już
    5 setek się czuje).

    To raz - dwa - łożyska. Jak mają luz, są lekko wyrobione, efekt będzie
    taki sam.

    Jak masz ponad 100 kkm, to może i tak być. Szczególnie po prawej stronie.

    A tak w ogóle kto Ci przekładał tarcze ? Sprawdzał na czujniku zegarowym
    bicie tarczy i luzy na łożysku ?????

    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-03-15 14:23:43
    Od: "__czarny_" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > kałuż, tylnych hamulców itp. Ja bym obstawiał złe przyleganie tarczy do
    > piasty (np. brud) lub krzywa piastę (choć wtedy powinny być wibracje na

    Oczywiste jest, że przy drugim (i następnym) założeniu nowych tarcz piasty
    były czyszczone idealnie by wyeliminować podstawowe ewentualne przyczyny (to
    odpada).
    Tak jak piszesz....krzywa piasta = drgania od początku, a tego nie
    zauważyłem

  • 7. Data: 2010-03-15 14:32:46
    Od: "__czarny_" <c...@o...pl>

> [...]
    >
    > A tak w ogóle kto Ci przekładał tarcze ? Sprawdzał na czujniku zegarowym

    tarcze przekładał mi Zakład Mechaniczny. Nie sprawdzał na czujniku bicia.

    Reasumując...co proponujesz? Tetraz sprawdzić czy po zakupie nowych?? a
    piastę jak sprzwdzić czy prosta czy krzywa? a łożyska jak sprzwdzić?

  • 8. Data: 2010-03-15 14:46:59
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Oczywiście zaciski można przesunąć ręką w ich położeniu roboczym, nie
    wspominając o ładnie cofającym się tłoczku hamulcowym.

    Jak nie, to "zregeneruj" zaciski, czyli sprawdzić prowadnice i tłoczek.

  • 9. Data: 2010-03-15 20:48:03
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Grzegorz pisze:

    > Krzywa, ale PIASTA !!!

    Ok, załóżmy że zakladasz tarcze na krzywą piastę. Jeździsz miesiąc nic
    nie drży, mimo krzywej piasty - dlaczego?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2010-03-15 20:49:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    __czarny_ pisze:

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Gównolit z jakiego producenci rzeźbią teraz tarcze (podobnie jak i inne
    części zamienne).

    Pozdrawiam
    Paweł