  • 21. Data: 2010-04-05 16:56:10
    Temat: Re: Czemu tego się w telefonach nie sto suje?
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Też znam ten model. Ma kilkanaście "pikseli" na krzyż - da się z tego
    > pogadać,

    Właśnie do tego służy telefon. A z tego tu daje się pogadać długo,
    słychać wyraźnie i głośno, zeby zobaczyc, co na wyswietlaczu nie trzeba
    nic naciskac, bo podswietlenia nie trzeba.

    Oczywiscie, jak potrzebne jest przenośne urządzenie, które oprócz
    telefonu spełnia x innych funkcji, to trzeba sięgnąć po coś innego.

    Porównałbym to do sytuacji: zestaw rączka+1000 końcówek versus jeden,
    porządny śrubokręt krzyżowy. Zarzucanie krzyżakowi, że do płaskich śrub
    nie pasuje i dlatego jest gorszy od zestawu mija się z celem - narzędzia
    kupuje się wedle potrzeb, a nie "kto da więcej".
    --
    Marek Lewandowski

  • 22. Data: 2010-04-05 18:29:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-05 16:46, Pszemol pisze:

    > Nie wiem jakie Ty GPSy widujesz, ale na moim Magellan Maestro 4370
    > mogę puszczać filmy z karty SD i widzę kolory tak jak na laptopie...
    > Ma ekran 4.3" o dużej rozdzielczości 480x800 pikseli i pełny kolor.

    Ale o czym Ty piszesz?
    http://www.magellangps.com/products/product.asp?segI
    D=408
    Przecież to jest zwykła nawigacja samochodowa (na co i tak zresztą
    wskazuje ekran 4,3"), o dość słabej widoczności w słońcu. A mowa była o
    kolorowych LCD transrefleksyjnych (stosowanych np. w Garmin Vista HCx),
    które mają świetną widoczność nawet w pełnym słońcu. Za cenę m.in.
    marnej palety 256 kolorów, co jednak do wyświetlania mapy wystarczy aż
    nadto.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-04-05 22:05:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > które mają świetną widoczność nawet w pełnym słońcu. Za cenę m.in.
    > marnej palety 256 kolorów, co jednak do wyświetlania mapy wystarczy aż

    Nokia 5310 i pochodne również mają ową technikę zaimplementowaną przy
    pełnym kolorze (generalnie odkąd ledy nie wyrabiają, im więcej słońca,
    tym lepiej, choć charakterystyka barwowa zaczyna mocno leżeć i
    najlepiej, gdy tło było białe). Jakość na słońcu jest porównywalna z
    Garminem eTrexem (i wcale nie taka rewelacyjna jak to się mówi).
    W pda Acer n311 posiadał taki ekran, choć już nie aż tak dobrze to
    pracowało (chyba już żaden z tych modeli nie działa :) deczko gorzej
    było w hp1915 i hp214.
    Niestety, w nowych dotykowych Nokiach o ile podświetlenie jest dość
    silne, to słońce jest wrogiem widoczności.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 24. Data: 2010-04-05 22:07:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Też znam ten model. Ma kilkanaście "pikseli" na krzyż - da się z tego
    > pogadać, ale już SMSowanie to mordęga.

    Ale to wina szalonego designera, a nie technologii.
    Ja bym łyknął takie mono tylko w ludzkiej rozdzielczości z przyjemnością.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

  • 25. Data: 2010-04-06 17:49:33
    Od: emil <e...@g...com>

    > Widziałeś e-papier na żywo? Koszmarnie długie czasy zmiany zawartości
    > (ok. 1 sekundy lub nieco więcej) połączone z przejściem każdego piksela
    > (czasem kilkukrotnym) przez czarny i biały kolor. Koszmar jeżeli coś się
    > zmienia na ekranie częściej niż raz na minutę, akceptowalne tylko
    > właśnie conajwyżej przy czytaniu książek.
    Widziałem e papier w telefonie na żywo : motorola F3
    I chciałbym taki ekran ale graficzny (qvga - vga) w swoim PDA.

    > BTW: A wyświetlacze LCD jak się chce to się zrobi całkiem dobrze
    > widoczne w pełnym słońcu. Muszą być typu "transreflective" - znajdziesz
    > takowe w GPSach turystycznych takich jak np. Garmin eTrex Vista HCx.
    > Idealna widoczność w słońcu a ograniczenie możliwości do 256 kolorów w
    > tym wypadku akurat nie przeszkadza. Wada? Droższe niż normalne LCD więc
    > w komórkach nie stosowane.

    No tak, LCD z GPS i te w starych ipaq-ach (seri 3xxx) były pod niezłe w
    słońcu, ale do nowych już takich nie pakują.