eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Czujnik cisnienia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 1. Data: 2015-05-04 01:35:06
    Temat: Czujnik cisnienia
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Z czystej ciekawości - jak sie komunikuje czujnik ciśnienia w oponie z
    centralką auta
    - tzn. jak jest dokonywany odczyt ?

    Chodzi mi o model montowany w feldze w miejscu klasycznego zaworu,
    bo doczytałem się że są tez już jakieś nowsze z zasilaniem bateryjnym
    w postaci "kapsla" przyklejanego do wewnętrznej strony opony
    - ponoć umożliwiają (te nowsze) również monitorowanie temp. kapcia.

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2015-05-04 01:45:07
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    Waldek wrote:
    > Z czystej ciekawości - jak sie komunikuje czujnik ciśnienia w oponie z
    > centralką auta
    > - tzn. jak jest dokonywany odczyt ?
    >
    > Chodzi mi o model montowany w feldze w miejscu klasycznego zaworu,
    > bo doczytałem się że są tez już jakieś nowsze z zasilaniem bateryjnym
    > w postaci "kapsla" przyklejanego do wewnętrznej strony opony
    > - ponoć umożliwiają (te nowsze) również monitorowanie temp. kapcia.

    Wygląda na to że są zasilane bateryjnie:
    https://youtu.be/DO-l1zaSJvk?t=7m37s

    pzdr,
    j.




  • 3. Data: 2015-05-04 02:01:22
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Radzikowski napisał:

    >> Z czystej ciekawości - jak sie komunikuje czujnik ciśnienia w oponie z
    >> centralką auta
    >> - tzn. jak jest dokonywany odczyt ?
    >>
    >> Chodzi mi o model montowany w feldze w miejscu klasycznego zaworu,
    >> bo doczytałem się że są tez już jakieś nowsze z zasilaniem bateryjnym
    >> w postaci "kapsla" przyklejanego do wewnętrznej strony opony
    >> - ponoć umożliwiają (te nowsze) również monitorowanie temp. kapcia.
    >
    > Wygląda na to że są zasilane bateryjnie:
    > https://youtu.be/DO-l1zaSJvk?t=7m37s

    -- Obywatelu pułkowniku, na jakiej zasadzie działa czujnik promieniowania?
    -- Na zasadzie baterii.

    Obawiam się, że nie o to w pytaniu chodziło.

    --
    Jarek


  • 4. Data: 2015-05-04 02:15:39
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.net>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Pan Jacek Radzikowski napisał:
    >
    >>> Z czystej ciekawości - jak sie komunikuje czujnik ciśnienia w oponie z
    >>> centralką auta
    >>> - tzn. jak jest dokonywany odczyt ?
    >>>
    >>> Chodzi mi o model montowany w feldze w miejscu klasycznego zaworu,
    >>> bo doczytałem się że są tez już jakieś nowsze z zasilaniem bateryjnym
    >>> w postaci "kapsla" przyklejanego do wewnętrznej strony opony
    >>> - ponoć umożliwiają (te nowsze) również monitorowanie temp. kapcia.
    >>
    >> Wygląda na to że są zasilane bateryjnie:
    >> https://youtu.be/DO-l1zaSJvk?t=7m37s
    >
    > -- Obywatelu pułkowniku, na jakiej zasadzie działa czujnik promieniowania?
    > -- Na zasadzie baterii.
    >
    > Obawiam się, że nie o to w pytaniu chodziło.

    Ech, tak to jest jak się czyta na szybko.
    Tutaj jest nieco więcej o komunikacji:
    https://www.youtube.com/watch?v=bKqiq2Y43Wg

    j.


  • 5. Data: 2015-05-04 09:38:12
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 03 May 2015 19:45:07 -0400, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.net> wrote:
    > Wygląda na to że są zasilane bateryjnie:
    > https://youtu.be/DO-l1zaSJvk?t=7m37s

    To jest takie wielkie?? Kiedyś jakiś mechanik mi sugerował, że
    czujnik jest w formie okrągłego zaworka wkręcanego w wentyl...

    --
    Marek


  • 6. Data: 2015-05-04 10:31:42
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-05-04 o 02:15, Jacek Radzikowski pisze:
    > Jarosław Sokołowski wrote:
    >
    >> Pan Jacek Radzikowski napisał:
    >>
    >>>> Z czystej ciekawości - jak sie komunikuje czujnik ciśnienia w oponie z
    >>>> centralką auta
    >>>> - tzn. jak jest dokonywany odczyt ?
    >
    > Ech, tak to jest jak się czyta na szybko.
    > Tutaj jest nieco więcej o komunikacji:
    > https://www.youtube.com/watch?v=bKqiq2Y43Wg
    >

    Z tego by wynikło że radiowo na ~315 MHz
    gdzieś wcześniej spotkałem sie z info że odczyt odbywa się co ok. minute
    No ale mamy 4 koła (+ew. piąte w zapasie) i tu zagwozdka ze jakos muszą
    byc identyfikowane
    Kombinuje sobie, że centralka pobudza odbiornik w danym kole a ten
    odpowiada na sygnał
    (oszczedność baterii ? - bo zwykle nadajnik więcej żre od odbiornika)

    U mnie akurat jest tylko pojedyncza sygnalizacja że coś jest nie halo w
    którymś kole
    ale domyślam sie że w bardziej wypasionych autach komp potrafi podać
    na którym kole jest kapeć ...
    No ale wtedy trza by go pewnie nauczyć które koło jest które :)

    Pozdrawiam


  • 7. Data: 2015-05-04 10:53:33
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 May 2015 10:31:42 +0200, Waldek napisał(a):

    > No ale mamy 4 koła (+ew. piąte w zapasie) i tu zagwozdka ze jakos muszą
    > byc identyfikowane
    > Kombinuje sobie, że centralka pobudza odbiornik w danym kole a ten
    > odpowiada na sygnał

    IMO źle kombinujesz. Prawdopodobnie jest b. prosty zegar/układ czasowy
    który co kilka minut włącza nadajnik, który to wysyła kodowany sygnał
    zawierający dane identyfikacyjne i wartość ciśnienia. Każdy jeden
    odbiornik zużywałby wielokrotnie więce energii niz prosty timer.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.
    Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
    Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.


  • 8. Data: 2015-05-04 10:56:46
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mi7ape$3h7$...@n...news.atman.pl...
    >> Tutaj jest nieco więcej o komunikacji:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=bKqiq2Y43Wg

    >Z tego by wynikło że radiowo na ~315 MHz
    >gdzieś wcześniej spotkałem sie z info że odczyt odbywa się co ok.
    >minute
    >No ale mamy 4 koła (+ew. piąte w zapasie) i tu zagwozdka ze jakos
    >muszą byc identyfikowane
    >Kombinuje sobie, że centralka pobudza odbiornik w danym kole a ten
    >odpowiada na sygnał
    >(oszczedność baterii ? - bo zwykle nadajnik więcej żre od odbiornika)

    Kazdy ma swoj unikalny numer, ktory trzeba wpisac do komputera
    samochodu

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_TPMS

    J.


  • 9. Data: 2015-05-04 11:03:13
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2015 10:53:33 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > IMO źle kombinujesz. Prawdopodobnie jest b. prosty zegar/układ
    czasowy
    > który co kilka minut włącza nadajnik, który to wysyła kodowany
    sygnał
    > zawierający dane identyfikacyjne i wartość ciśnienia. Każdy jeden
    > odbiornik zużywałby wielokrotnie więce energii niz prosty timer.

    A jak są 4 czujniki to jak są synchronizowane żeby wzajemnie nie
    nadawać w tym samym czasie?
    Bo prawdopodobieństwo zbieżności jest spore, szczególnie gdy kilka
    samochodów obok siebie w korku z takimi samymi urządzeniami...

    --
    Marek


  • 10. Data: 2015-05-04 11:11:33
    Temat: Re: Czujnik cisnienia
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2015 10:56:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_TPMS

    Nawiązując go tego art. ciekawe czy faktycznie wszystkie już nowe
    samochody (od 11.2014) sprzedawane w Polsce mają obowiązkowo
    zamontowany tpms.

    --
    Marek

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: