  • 1. Data: 2014-09-14 20:47:11
    Temat: Czy da się przeżyć z elektroniki?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Przeglądając oferty na allegro z działu "Elektronika->Elektronika"
    często można natrafić na wszelakiego rodzaju płytki urządzeń, mniej
    lub bardziej wyrafinowanych. Od prostych migaczy led do
    skomplikowanych, programowanych sterowników.
    Mimo bardzo różnego asortymentu, głównie pochodzącego z Chin, pewna
    część to rodzima produkcja. Zaprojektowana i wyprodukowana
    niejednokrotnie przez małe, często jednoosobowe firmy, których
    właściciele ciągle jeszcze wierzą, że można przeżyć (a nawet zarobić)
    łącząc zainteresowania i pasję z pracą.
    Z kontekstu niektórych, pojawiających się tu postów wynika, że ich
    autorzy własnie prowadzą takie mikroelektroniczne biznesy.
    No i właśnie pytanie do nich: czy da się przeżyć u nas z produkcji
    elektroniki na taką niewielką skalę?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-09-14 20:54:05
    Temat: Re: Czy da się przeżyć z elektroniki?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak... ciekawe czy pojawią się głosy związane z "sukces tuska i
    gronkiewicz waltz"...

  • 3. Data: 2014-09-14 20:57:26
    Temat: Re: Czy da si? prze?y? z elektroniki?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 20:47:11 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >autorzy własnie prowadzą takie mikroelektroniczne biznesy.
    >No i właśnie pytanie do nich: czy da się przeżyć u nas z produkcji

    Zalozmy ze chcesz miec 3000 miesiecznei na reke. Dolicz do tego ZUS,
    podatki itede. Tyle musisz wyrobic zysku meisiecznie. Zaloz ze stope
    zysku masz, powiedzmy 20% Ile produktow mususz spzredac i ile one
    musza kosztowac zebys dostal miesiecznie wlasnie tyle kasy?

    Wez Excel i zrob tabelke z roznymi cenami produktow czy rozna iloscia
    produktow. To sie nazywa "business plan"

    A.L.

  • 4. Data: 2014-09-14 21:05:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 13:57:26 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Wez Excel i zrob tabelke z roznymi cenami produktow czy rozna
    iloscia
    > produktow. To sie nazywa "business plan"

    Nie o to było pytanie.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-09-14 21:28:48
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 21:05:48 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >iloscia
    >
    >Nie o to było pytanie.

    Ale to jest PIERWSZE pytanie jakei musisz sobei zadac. Niealeznei czy
    chcesz spzredawac elektronike, buleczki czy krzesla

    Ile musze spzredac plytek i ile one musza kosztowac zebym zarobil 3000
    na czysto?

    Jezlei na jednej plytce zarobisz 10 zlotych, to musisz spzredac ich
    prawdopodobnei 400 miesiecznie (nei wiem ile ejst ZUS i podatek). Czy
    jest rynek na 400 plytek miesiecznie, miesiac w miesiac, okragly rok?

    Wydaje mi sie ze rynek amatorski jest deko mniejszy

    A.L.

  • 6. Data: 2014-09-14 21:32:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 14:28:48 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Ale to jest PIERWSZE pytanie jakei musisz sobei zadac. Niealeznei
    czy
    > chcesz spzredawac elektronike, buleczki czy krzesla

    Ale ja nie chcę nic sprzedawać, pytanie było z czystej socjologicznej
    ciekawości jak sobie radzą elektronicy.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-09-14 21:33:43
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    wpisz sobie w google "lotharek", żyje, żyje, tyle, że to po/eu układ...

  • 8. Data: 2014-09-14 21:38:20
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    z całą pewnością można by powiedzieć, że obowiązuje w tej dziedzinie
    dyrektywa po/eu:
    "ten chuj nie zasłużył na sprzedaż się go okradnijmy"...

  • 9. Data: 2014-09-14 21:40:51
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-09-14 21:28, A.L. wrote:
    (ciap)
> [...]
    > jest rynek na 400 plytek miesiecznie, miesiac w miesiac, okragly rok?
    >
    > Wydaje mi sie ze rynek amatorski jest deko mniejszy

    Jest jeszcze konurencja,
    i tu kluczowe zagadnienie:
    Czy jesteś w stanie konkurować z
    a) zakładem pracy chronionej
    b) firmą powstałą za bezzwrotną dotację i z refundowanym ZUS
    c) qasifirmą (taką co to niby jest na allegro, ale tak rzeczywiście to
    jej niema)

    Hę?

    Włodek

  • 10. Data: 2014-09-14 21:56:29
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Poczytaj:
    http://elektronikab2b.pl/raporty/19165-projektowanie
    -urzadzen-elektronicznych---biura-inzynierskie#.VBXy
    iVdup5M