  • 1. Data: 2010-03-16 23:23:03
    Temat: Czy dostałem mandat słusznie ?
    Od: gumis <t...@o...eu>

    Witam
    Byłem ja sobie w Dąbrowie Górniczej i z braku miejsca zaparkowałem w
    miejscu takim: http://interpc.pl/~guma/mandat.jpg

    Znaku prawdę mówiąc nie widziałem.
    Jak parkowałem to w zatoczkach było pusto i sobie wjechałem w miejsce
    jak na rysunku (nie chciałem nikomu blokować dostępu do garażu)
    .Dokładnie pomiędzy dwoma podjazdami do garażu (wykonane z kostki z
    dziurami jeśli to ma jakieś znaczenie :) ). W między czasie jak
    załatwiałem swoje sprawy, w zatoczki wjechały sobie 3 inne auta blokując
    dojazd do garaży.
    Właściciel jednego z garaży zadzwonił do straży miejskiej, panowie
    pojawili się na miejscu i sobie robili zdjęcia. Również łamali przepis
    ale niech im będzie wykonywali czynności służbowe. Panowie widząc jak
    otwieram auto wezwali mnie do siebie. Po krótkiej rozmowie stwierdzili,
    że należy mi się 100zł za parkowanie po znaku b-36 i za blokowanie
    dojazdu do posesji.
    Powiedziałem im, że nie stoję na jezdni ani chodniku ale ich to nie
    interesowało. Jako, że byłem po 36 godzinach bez snu nie chciało mi się
    dyskutować i kazałem szybko pisać mandat.
    Tak się teraz zastanawiam czy dostałem go słusznie. W końcu stałem
    pomiędzy podjazdami do garaży. Co jak właściciel garażu sobie stanie na
    podjeździe - też dostanie mandat ? Chyba nie powinien, w końcu nie stoi
    w terenie który obejmuje zakaz. Tak samo jak i ja :)

    pozdrawiam
    gumis

  • 2. Data: 2010-03-16 23:37:48
    Temat: Re: Czy dostałem mandat słusznie ?
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-03-16 23:23, gumis pisze:

    > Tak się teraz zastanawiam czy dostałem go słusznie.

    Już nie ma znaczenia, przyjąłeś mandat, więc uważałeś że słusznie Ci się
    należy. Nawet jeśli masz rację to po co Ci to, będziesz miał tylko
    wyzuty sumienia, że jesteś w plecy ..... zł. Szkoda zdrowia.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 3. Data: 2010-03-16 23:40:38
    Od: Olo <w...@j...cy>

> [...]

    Już nie ma znaczenia, przyjąłeś mandat, więc uważałeś że słusznie Ci się
    należy. Nawet jeśli masz rację to po co Ci to, będziesz miał tylko
    wyrzuty sumienia, że jesteś w plecy ..... zł. Szkoda zdrowia.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 4. Data: 2010-03-16 23:58:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olo wrote:

    > Już nie ma znaczenia, przyjąłeś mandat, więc uważałeś że słusznie Ci się
    > należy.

    Niby dlaczego nie ma znaczenia?

    > Nawet jeśli masz rację to po co Ci to, będziesz miał tylko
    > wyrzuty sumienia, że jesteś w plecy ..... zł. Szkoda zdrowia.

    A to akurat prawda.

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-03-17 00:25:54
    Od: gumis <t...@o...eu>

    Olo pisze:

    > Już nie ma znaczenia, przyjąłeś mandat, więc uważałeś że słusznie Ci się
    > należy. Nawet jeśli masz rację to po co Ci to, będziesz miał tylko
    > wyrzuty sumienia, że jesteś w plecy ..... zł. Szkoda zdrowia.
    Nie takie było moje pytanie. Poza tym zawsze mogę wystąpić o umorzenie
    mandatu. A na przyszłość będę wiedział, że w tym miejscu mogę lub nie
    parkować. Więc jaka jest odpowiedź na moje pytanie ?

    gumis

  • 6. Data: 2010-03-17 00:45:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gumis pisze:

    > Znaku prawdę mówiąc nie widziałem.

    Nieistotne. Był.

> [...]
    > dojazdu do posesji.
    > Powiedziałem im, że nie stoję na jezdni ani chodniku ale ich to nie

    A na czym? Na rzece?

> [...]
    > podjeździe - też dostanie mandat ? Chyba nie powinien, w końcu nie stoi
    > w terenie który obejmuje zakaz. Tak samo jak i ja :)

    Przeczytaj sobie rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych -
    o ile nie było tam miejsc do parkowania wyznaczonych stosownym znakiem,
    na całej stronie drogi, po której jest ustawiony B-36, obowiązuje zakaz
    zatrzymywania się. Całej drogi - od osi jezdni aż do skrajni.

  • 7. Data: 2010-03-17 02:05:23
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    gumis <t...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > podjeździe - też dostanie mandat ? Chyba nie powinien, w końcu nie stoi
    > w terenie który obejmuje zakaz. Tak samo jak i ja :)

    .i nic nie podpisuj jak jesteś nie wyspany ;)

    tak mnie doświadczenie nauczyło :) jak mi DR zabrali za brak przegadu
    i całej tej reszty - potem 7 mieś bez tego jeździłem, bo to kolejki zeby
    odebrać i wogóle czepiają się i oc chcą.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-03-17 08:08:14
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "gumis" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie takie było moje pytanie. Poza tym zawsze mogę wystąpić o umorzenie
    > mandatu. A na przyszłość będę wiedział, że w tym miejscu mogę lub nie
    > parkować. Więc jaka jest odpowiedź na moje pytanie ?
    Nie możesz parkować. Znak B-36 dotyczy strony drogi, a nie jezdni. Tak więc
    obowiązuje od osi jezdni aż do zewnetrzego skraju chodnika, pobocza, poprzez
    wszystko co znajduje się pomiędzy.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 9. Data: 2010-03-17 08:13:29
    Od: PJ <p...@g...com>

    // Nie możesz parkować. Znak B-36 dotyczy strony drogi, a nie jezdni.
    Tak więc obowiązuje od osi jezdni aż do zewnetrzego skraju chodnika,
    pobocza, poprzez wszystko co znajduje się pomiędzy.

    a co jesli "podjazd do garazy z kostki" jest terenem prywatnym ?

    P.

  • 10. Data: 2010-03-17 08:15:53
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Tak więc obowiązuje od osi jezdni aż do zewnetrzego skraju chodnika,
    pobocza, poprzez wszystko co znajduje się pomiędzy.

    wg tego co napisales cyt:zewnetrzego skraju chodnika podjazd jest poza
    definicja

    P.