  • 1. Data: 2014-05-30 12:16:48
    Temat: Czy jest dekoder TV SAT HD który nie koduje nagrań?
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Witam.
    Poszukuję dekodera TV-SAT koniecznie odbierającego NC+ lub obsługującego
    starsze karty Cyfry+(Cameleon) z wyjściem USB. Chciałbym nagrywać na
    zewnętrznym dysku USB programy aby później oglądać je na komputerze PC.
    Troszkę poczytałem i okazuje się, że obecnie nowe dekodery HD kodują
    nagrania i nie można ich oglądać gdzie indziej niż tylko na tym tunerze.
    Może jednak jest jakiś model który tego nie robi? Przerobiony NBox z Enigmą
    raczej odpada.
    Pozdrawiam
    Wieslav

  • 2. Data: 2014-05-30 12:52:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-30 12:16, wieslav pisze:
> [...]
    > nagrania i nie można ich oglądać gdzie indziej niż tylko na tym tunerze.
    > Może jednak jest jakiś model który tego nie robi? Przerobiony NBox z

    Będzie ból.
    3 lata temu specjalnie kupowałem starszy model Ariwy 210 Combo żeby
    właśnie móc oglądać nagrania na kompie. Z tego co wiem wszystkie nowe
    mają kodowanie zawarte w procesorze żeby chronić prawa autorskie. :-)
    Szczerze mówiąc przydało mi się to tylko kilka razy.
    Dla pewności właśnie odtworzyłem nagranie świeżo z tvn24HD z TNKSmartHD.
    VLC odtwarza.

    PS. A że łamie się w ten sposób moje wolności obywatelskie... :-)

  • 3. Data: 2014-05-30 12:54:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > nagrania i nie można ich oglądać gdzie indziej niż tylko na tym tunerze.
    > Może jednak jest jakiś model który tego nie robi? Przerobiony NBox z

    jak odpada nbox, to może ferguson ariva.
    nie jestem pewien na 100% bo dawno nie sprawdzałem,
    ale fajnie działają ferdki 8900 i to co nagrają mozna
    odtworzyć na pc.

  • 4. Data: 2014-05-31 21:43:07
    Od: "vito007" <v...@n...pl>

    Użytkownik "wieslav" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przerobiony NBox z Enigmą raczej odpada.
    > Pozdrawiam
    > Wieslav

    dlaczego odpada?
    IMHO najtańsze, najbardziej uniwersalne i funkcjonalne rozwiązanie.

  • 5. Data: 2014-06-03 08:57:27
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "vito007" <v...@n...pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego odpada?
    > IMHO najtańsze, najbardziej uniwersalne i funkcjonalne rozwiązanie.

    Miałem możliwość co prawda trochę pobieżnego potestowania tego sprzętu.
    Pilot - masakra. Tuner raczej wolny. Bardzo wolno się uruchamia! PACE od
    Cyfry +?NC+ to jednak przy nim rakieta!!!
    Co baaardzo ważne - zdarza mu się nie nagrać zaplanowanego filmu/programu bo
    coś tam się zawiesiło. Po przełączeniu z jednego na drugi kanał - przez
    chwilkę stop klatka, poźniej zadrganie obrazu i dopiero OK.
    Podczas przewijania nagranego materiału straszne migotanie. U ludzi z
    epilepsją - atak padaczki gotowy.... Chyba, że ten model który widziałem był
    jakiś felerny...?
    Ma straszne opory aby rozpoznać podłączony dysk zewnętrzny. Raczej musi się
    go zresetować aby ten dysk zobaczył. Jak już zobaczy to rzecz jasna
    formatuje go po Linuxa i później jest troszkę problemów aby zgrać materiał
    pod Windowsem.

    Pozdrawiam
    Wieslav

  • 6. Data: 2014-06-03 09:52:19
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2014-06-03 08:57, wieslav pisze:
> [...]
    > się go zresetować aby ten dysk zobaczył. Jak już zobaczy to rzecz jasna
    > formatuje go po Linuxa i później jest troszkę problemów aby zgrać

    to akurat nie problem. udostępniasz zasoby w sieci bez wypinania
    dysku

  • 7. Data: 2014-06-03 12:51:13
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Miałem możliwość co prawda trochę pobieżnego potestowania tego sprzętu.
    > Pilot - masakra. Tuner raczej wolny. Bardzo wolno się uruchamia! PACE od
    > Cyfry +?NC+ to jednak przy nim rakieta!!!

    Nie wiem co testowałeś ale nbox z enigmą uruchamia się długo tylko za
    pierwszym razem albo po zaniku napięcia kiedy musi odpalić system od zera.
    Tuner jest szybki, a porównywanie go z PACE od C+ to raczej żart. /mam oba w
    domu to wiem na co je stać/
    Tyle, że nbox to nie jest tuner do "latania" po kanałach i oglądania 10
    programów na raz. Jak masz syndrom nerwowego kciuka i pilot przyrośnięty do
    ręki to nie znajdziesz tunera w tych pieniądzach co nbox dla siebie.

    Nagrywanie działa przyzwoicie, to co poustawiałem zawsze się nagrało, dostęp
    do nagrań masz bezpośrednio z komputera po LAN, oglądanie z tunera też
    działa, faktycznie przewijanie jest beznadziejne ale PACE wcale nie ma
    lepszego. /nie miał jak to pudło miałem ostatnio podłączone początkiem
    2013roku/

    Jeżeli chcesz mieć to co napisałeś w temacie to lepszego rozwiązania za
    takie pieniadze jak nbox nie znajdziesz.

  • 8. Data: 2014-06-03 16:57:15
    Od: "wieslav" <w...@w...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tuner jest szybki, a porównywanie go z PACE od C+ to raczej żart. /mam oba

    Też na co dzień używam PACE. NBox ma służyć jako pomocniczy, rzadziej
    używany. NBox wprowadzony w stanby odcina tylko wideo na TV ale głowica i
    procesor dalej pracują co może zwiekszyć znacznie rachunek za prąd.
    Uruchomienie PACE to około 1 min. NBox to około 2 min. Nie wiem bo
    testowałem NBoxa z 1 głowicą jak jest przy 2 głowicowym, ale czy Box potrafi
    nagrywać 2 programy na raz? PACE to potrafi. Jeśli chodzi o nagrania to Pace
    z kolei nigdy mnie nie zawiódł. Owszem w EPG Pace - katastrofa. Ale pilot
    całkiem do ręki nie tak jak w NBoxie.

    > faktycznie przewijanie jest beznadziejne ale PACE wcale nie ma lepszego.
    > /nie miał jak to pudło miałem ostatnio podłączone początkiem 2013roku/

    Owszem ma. Przynajmniej coś widać przy prędkości x64 a w NBoxie zatrzymany
    kadr i straszny stroboskop...

    > Jeżeli chcesz mieć to co napisałeś w temacie to lepszego rozwiązania za
    > takie pieniadze jak nbox nie znajdziesz.

    Nie odrzucam jeszcze tej alternatywy bo rynek jest naprawdę ubogi w
    urządzenia nie kodujące nagranego obrazu?
    Może W Nboxie było coś źle ustawione. Ale co można ustawiać jeśli chodzi o
    nagrywanie? Podpinam zewnętrzny dysk USB, montuję go, ustawiam na próbę
    kilka nagrań i to wszystko. Niestety zdarzyło mu sie nie nagrać wszystkiego.

    Pozdrawiam
    Wiesłav

  • 9. Data: 2014-06-03 20:20:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem co testowałeś ale nbox z enigmą uruchamia się długo tylko za
    > pierwszym razem albo po zaniku napięcia kiedy musi odpalić system od zera.

    Co oznacza, że później jest cały czas włączony i żre prąd - jak dla mnie to
    wada a nie zaleta.
    Dekoder Inei zachowuje się niestety tak samo.

  • 10. Data: 2014-06-04 10:01:08
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Co oznacza, że później jest cały czas włączony i żre prąd - jak dla mnie
    > to wada a nie zaleta.

    Ale tak działa każdy tuner który z zamierzenie jest tunerem przeznaczonym do
    dzielenia kart. Prądu żre całe ~25W