  • 1. Data: 2014-12-17 12:25:44
    Temat: Czy ktoś z Was używa PS do edycji zdjęć?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Jeśli tak, to czy zauważyliście, że z wersji na wersję odpada istotna
    funkcjonalność, czy tylko ja to obserwuję?

    Np. nie da się modyfikować nawet całkiem niedawnych prac 32-bitowych bo
    nowy PS... nie ma takiej opcji. Nie ma już warstw w tym trybie, przestał
    działać pędzel. Stare prace wyświetlają się z warstwami lecz można je
    tylko usuwać - żadnej dodać. A na tych, które są - nie da się już malować.

    W trybach pozostałych też znikają narzędzia jak Oil Paint Filter.
    Następuje degradacja tego softu. Wiecie co jest grane?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2014-12-17 15:57:02
    Temat: Re: Czy ktoś z Was używa PS do edycji zdjęć?
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2014-12-17 12:25, Marek pisze:
> [...]
    >
    > W trybach pozostałych też znikają narzędzia jak Oil Paint Filter.
    > Następuje degradacja tego softu. Wiecie co jest grane?

    a po kiego Ci wszystkie PS?
    używam jednego, tego który kupiłem.

  • 3. Data: 2014-12-17 17:44:35
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > W trybach pozostałych też znikają narzędzia jak Oil Paint Filter.
    > Następuje degradacja tego softu. Wiecie co jest grane?

    no niestety.

    Można tak: http://www.modelmayhem.com/forums/post/926714

    Co do warstw i malowania, to u mnie działa bez problemu.

    pozdr

  • 4. Data: 2014-12-17 18:01:10
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-17 o 17:44, twistedme pisze:

    > no niestety.
    >
    > Można tak: http://www.modelmayhem.com/forums/post/926714

    O, to faktycznie jakiś ratunek. Dzięki :-)

    > Co do warstw i malowania, to u mnie działa bez problemu.

    Hmmm... a jaka wersja PS?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-17 18:02:48
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-17 o 15:57, Dawid pisze:

    > a po kiego Ci wszystkie PS?
    > używam jednego, tego który kupiłem.

    Kombinowałem aby domyślić się co mogłeś mieć na myśli i szczerze mówiąc
    ani jedna interpretacja mi do głowy nie przyszła...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2014-12-17 18:09:40
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-12-17 18:01, Marek pisze:

    > O, to faktycznie jakiś ratunek. Dzięki :-)

    > Hmmm... a jaka wersja PS?

    cc 2014. Jak masz jakiś taki plik do pokazania, to podeślij. Sprawdzę
    czy można na nim pracować.

  • 7. Data: 2014-12-17 18:35:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-17 o 18:09, twistedme pisze:

    > cc 2014. Jak masz jakiś taki plik do pokazania, to podeślij. Sprawdzę
    > czy można na nim pracować.

    A który build? Właśnie na laptopie zainstalowałem triala - wersję
    2014.2.2 i jest dokładnie to samo (Windows 8.1 x64 PL, język w PS
    wybrałem angielski, PS w wersji x64). Menu layers ma wszystkie opcje
    wyszarzone.

    Plik niby mam ale ma 1.5 GB wielkości. W końcu to HDR. Zresztą nie
    trzeba mieć żadnego pliku - wystarczy założyć nowy dokument w trybie
    32-bitowym i już tam się nie da nic zrobić. Działają tylko najprostsze
    korekcje (krzywe etc).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2014-12-17 19:57:31
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-17 18:35, Marek wrote:
> [...]
    > trzeba mieć żadnego pliku - wystarczy założyć nowy dokument w trybie
    > 32-bitowym i już tam się nie da nic zrobić. Działają tylko najprostsze

    Po co używasz trybu 32-bit?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 9. Data: 2014-12-17 21:23:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-17 o 19:57, Piotr Kosewski pisze:

    > Po co używasz trybu 32-bit?

    Kodowanie koloru jest na floatach zrobione co implikuje, że dowolnie
    można modyfikować światło i to w odwracalny sposób (w odróżnieniu od
    trybów 8 i 16) i bez ryzyka przepaleń albo tego, że coś w cieniach
    zginie. Jest to zupełnie nowa jakość pracy ze światłem w fotografii a
    także przy generowaniu realistycznego ambient light w grafice 3D.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2014-12-17 22:14:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-17 21:23, Marek pisze:

> [...]
    > można modyfikować światło i to w odwracalny sposób (w odróżnieniu od
    > trybów 8 i 16) i bez ryzyka przepaleń albo tego, że coś w cieniach

    Taa, zwłaszcza że raw i tak jest wołany maks w 16 bitach a jpg z puszki
    wychodzi 8 bit, więc faktycznie te 32 bity "dorobią" ci informacji o
    światłach i cieniach.

    --
    marcin