  • 1. Data: 2014-12-11 02:05:24
    Temat: Akumulatory AA Kodak 2100 mAh w Biedro
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Biedronka od dzis za 20zl sprzedawac bedzie 4 akumulatory AA Kodak 2100 mAh. Podobno
    ze zmniejszonym efektem samorozladowania.

    www.biedronka.pl/pl/product,id,4480,name,akumulatork
    i-kodak-4x2100-mah
    www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/12/akumulatorki
    -kodak-4x2100-mah-z.html

    Ktos moze porownywal z Eneloopami? Najnowsze Panasonic Eneloop "na papierze"
    pozwalaja na 2100 cykli ladowania (nie znam nominalnej wartosci dla Kodaka), co warto
    uwzglednic przy rozwazaniu oplacalnosci zakupu.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2014-12-11 02:55:48
    Temat: Re: Akumulatory AA Kodak 2100 mAh w Biedro
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-12-11 02:05, astro pisze:
> [...]
    pozwalaja na 2100 cykli ladowania (nie znam nominalnej wartosci dla Kodaka), co warto
    uwzglednic przy rozwazaniu oplacalnosci zakupu.

    Ile kupujesz tych akumulatorków, żeby oszczędzić 10 zł na 4 Eneloopach
    czy ich klonów pod znakiem Fuji?

    --
    marcin

  • 3. Data: 2014-12-11 09:10:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    astro pisze tak:

    > Biedronka od dzis za 20zl sprzedawac bedzie 4 akumulatory AA Kodak
    > 2100 mAh. Podobno ze zmniejszonym efektem samorozladowania.

    dzieki poruczniku za info

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 4. Data: 2014-12-11 11:02:59
    Od: " 666" <...@...6>

    Wole czarne eneloopy, z uwagi na wieksza pojemnosc, mimo zmniejszonej do 500
    liczby cykli ladowania.

    -----

  • 5. Data: 2014-12-13 20:14:02
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    astro wrote in
    la_spamu!astronomia.pl>
    > Najnowsze Panasonic Eneloop "na papierze" pozwalaja na 2100 cykli
    > ladowania (nie znam nominalnej wartosci dla Kodaka), co warto
    > uwzglednic przy rozwazaniu oplacalnosci zakupu.

    Na opakowaniu Biedronkowych Kodakow czytamy, ze 4 sztuki akku odpowiadaja
    4000. baterii => nominalnie ogniwo powinno przezyc 1000 ladowan. Rok
    produkcji: 2013.

    Z reszta dokopalem sie do specyfikacji:
    www.kodakbatteries.strandeurope.com/PD/30/Rechargeab
    les-Precharged-AA_Pre_Charged_Rechargeable_Battery

    Panasonic Eneloop 2000mAh mozna kupic za niecale 30zl. Nominalnie 2.1x
    wiecej cykli ladowan, mniejsze samorozladowanie, sprawdzone dzialanie w
    urzadzeniach wymagajacych wiekszych natezen pradu (np wplyw na czas
    ladowania lamp blyskowych).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2014-12-13 21:01:32
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-11 02:05, astro wrote:
    > Biedronka od dzis za 20zl sprzedawac bedzie 4 akumulatory AA Kodak 2100 mAh.
    Podobno ze zmniejszonym efektem samorozladowania.

    Tak się zacząłem zastanawiać, co to za "Kodak" robi te baterie.
    Dotarłem tu:
    "Strands is one of the biggest wholesale and manufacturing company in
    the industries of electrical lighting and accessories for commercial
    vehicles."
    :D

    Znalazłeś na opakowaniu jakieś "made in" albo "manufactured by"?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 7. Data: 2014-12-13 21:23:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-11 o 02:05, astro pisze:
    > Biedronka od dzis za 20zl sprzedawac bedzie 4 akumulatory AA Kodak
    > 2100 mAh. Podobno ze zmniejszonym efektem samorozladowania.

    (...)

    Ja może od innej strony... czy naprawdę masz aż tak ograniczone środki
    finansowe aby się rajcować powyższymi sensacjami?

    Eneloopy są sprawdzone przez wielu użytkowników. Nie jest to zakup na
    tydzień i do śmietnika. Może zaoszczędzisz, a może wydasz te 20 zł plus
    potem na Eneloopy bo te się nie sprawdziły. Mi byłoby szkoda czasu i
    kasy na eksperymenty, chociażby dlatego, że wymagam od akumulatorów aby
    wytrzymały jak najdłużej (Eneloopy mają 2500 mAh i nikły efekt
    samorozładowania). Nie rajcuje mnie styl jaki preferuje jeden z kolegów
    (XX YY), który przed wyjściem w teren profilaktycznie ładuje to co
    zabiera ze sobą w teren bo mu się zdarza iż jakieś ogniwo losowo padnie.

    Kup se chłopie porządną ładowarkę typu NC-1000, Eneloopy i skup się na
    zdjęciach a nie z hipotetycznym zaoszczędzniem paru zł i problemach z
    ładowaniem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2014-12-13 21:45:38
    Od: " 666" <...@...6>

    Nie róbmy tez psychozy, że jedyne dobre aku to eneloopy.
    A gdzie Energizer, a gdzie Duracell, a gdzie Varta?
    Jakby były taką niezastapioną rewelacją, to by Sanyo wykupiło Panasonica, a
    nie na odwrót ;-)))
    No i nie robią w rozmiarach R14 (Baby, C) ani R20 (D).
    BTW bardzo mi się sprawdzają paluszki Kodaka (w sensie dobre i realtywnie
    niedrogie w sklepach sieci Kodak Express) w wymagajacych zastosowaniach, do
    których aku się nie nadają (1,2 V NiMH zamiast wymaganego 1,5V
    alkalicznych).

    -----

  • 9. Data: 2014-12-13 21:56:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-12-13 o 21:45, 666 pisze:
    > Nie róbmy tez psychozy, że jedyne dobre aku to eneloopy.

    Oj tam, psychozy zaraz :-) Są sprawdzone i tyle. Mi osobiście nie chce
    się jarać nowinkami w akumulatorach. Czytam na forach, sam zbieram
    doświadczenia (bo od lat Eneloopy stosuję) i kupuję. To nie majątek! :-)

    Jeśli chcesz, to skorzystaj z moich doświadczeń lub nie. Pytałeś -
    odpowiedziałem.

    > A gdzie Energizer, a gdzie Duracell, a gdzie Varta?

    Jedynie Varta jest godna zainteresowania z powyższych. Jednakże jest (z
    moich obserwacji) o klasę gorsza mimo deklaracji. Używam jej do
    klawiatur czy oświetlenia w garderobie. W miarę długo trzyma ale
    zauważyłem iż samorozładowanie się jest na wyższym poziomie niż w
    Eneloopach.

    > Jakby były taką niezastapioną rewelacją, to by Sanyo wykupiło
    > Panasonica, a nie na odwrót ;-)))

    Rany... a co za różnica kto kogo wykupuje :-) Ja tego nie poruszam ale
    jako praktyk radzę co jest dobre. Nie musisz korzystać z moich rad.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2014-12-13 22:52:02
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-12-13 21:45, 666 wrote:
    > Nie róbmy tez psychozy, że jedyne dobre aku to eneloopy.

    Nie chodzi o psychozę i nie chodzi o to, że Eneloop są najlepsze
    lub jedyne dobre.

    Chodzi o to, że to jest po prostu zwykły akumulatorek.
    Marek ma rację: Eneloopy są łatwo dostępne, sprawdzone, działają.
    Różnica w cenie do tańszych "markowych" aku jest mała. Więcej
    może kosztować konieczność zastąpienia padających aku niewiadomego
    pochodzenia (np. tych Kodak).

    Normalnie trochę żal czasu na zastanawianie się i szukanie jakichś
    po Biedronkach (bo pewnie nie w każdej, a jak już to 2 pudełka).

    Ja mieszkam w Wawie i tu Biedronek jest więcej niż monpolowych. Dziś
    byłem w _3 różnych_. Nie dlatego, że czegoś szukałem. Po prostu
    chciałem kupić coś do picia/żarcia i Biedronka była najbliżej...

    Dopuszczam, że ktoś czytający ten wątek do Biedronki może mieć 50km.
    Zachęcicie go i będzie tam jechał specjalnie po jakieś - potencjalnie -
    chińskie gówno...

    > Jakby były taką niezastapioną rewelacją, to by Sanyo wykupiło
    > Panasonica, a nie na odwrót ;-)))

    Przecież Panasonic nie kupił Sanyo dla baterii tylko dla telewizorów...
    Zresztą w ogóle nie kupił tego segmentu, a jedynie prawa do nazwy
    Eneloop (i nie na wyłączność).

    AFAIK w tej chwili "stare" Eneloopy robi Fujitsu, które przejęło
    patenty, fabrykę i ludzi Sanyo.

    Panasonic robi swoje Eneloopy - większe i szybciej się zużywają.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski