  • 1. Data: 2012-01-28 12:48:49
    Temat: Czy ma prawo radiowozu/karetki?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Czy cywilny wóz, bez jakichkolwiek oznaczeń, z migającym na dachu
    niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,
    radiowozu policji czy SP?

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 2. Data: 2012-01-28 13:04:33
    Temat: Re: Czy ma prawo radiowozu/karetki?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jan 2012 12:48:49 +0100, WW wrote:

> [...]
    > niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    > takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,

    Nie, nie ma żadnych dodatkowych praw.
    Pojazd uprzywilejowany to obowiązkowo sygnały świetlne i dźwiękowe.

    Ale jak lubisz poleżeć przez jakiś z twarzą przyciśniętą wojskowym trepem
    do ziemi, to możesz próbować się stawiać borowikom wiozącym jakiegoś
    (p)osła czy innego vipa ;)

    Tak jeszcze z praktyki, to jak kierowcy przestają im usuwać się z drogi, to
    wtedy włączają też syrenę.

  • 3. Data: 2012-01-28 13:29:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WW,

    Saturday, January 28, 2012, 12:48:49 PM, you wrote:

> [...]
    > niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    > takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,

    Art. 2 pkt 38 za trudny do znalezienia?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2012-01-28 16:12:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl>

> [...]
    > niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    > takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,

    Niektórych przepisów. W sumie bezsensowne stwierdzenie. W tym (bez/)sensie
    każdy pojazd do jakichś przepisów nie musi stosować się.

  • 5. Data: 2012-01-28 17:00:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    > takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,

    tak samo jak każda karetka, oznakowany samochód policyjny czy innej służby z
    sygnałem śweitlnym, bez dzwiękowego - nie jest wtedy pojazdem
    uprzywilejowanym,

    Pytanie tyko po co pytasz, bo jak znam zycie to głęboko zakorzeniowe
    czepialstwo wypłynęło.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 6. Data: 2012-01-28 18:00:15
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 17:00:47 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > Pytanie tyko po co pytasz, bo jak znam zycie to głęboko zakorzeniowe
    > czepialstwo wypłynęło.

    Najpierw będzie pisał skargi, że sygnałów dźwiękowych nie włączają i on nie
    ma zamiaru ustępować takim uprzywilejowanym, a później pyszczył, że o
    trzeciej w nocy karetki po osiedlowych uliczkach na pełnych bombach jeżdżą
    i ludzi budzą.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2012-01-28 20:39:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-28 18:00, P.B. pisze:

> [...]
    > ma zamiaru ustępować takim uprzywilejowanym, a później pyszczył, że o
    > trzeciej w nocy karetki po osiedlowych uliczkach na pełnych bombach jeżdżą

    No ba, przecież to dość powszechne i medialnie chwytliwe - byle tylko
    nie złapali tego samego na dwóch przeciwstawnych akcjach. A jak złapią
    za rękę, to powie, że to nie jego ręka. Standard :(

  • 8. Data: 2012-01-28 21:23:47
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]
    > (p)osła czy innego vipa ;)
    >
    > Tak jeszcze z praktyki, to jak kierowcy przestają im usuwać się z drogi,

    tak albo jak sie wladuje na krzyzowke bez sygnalu wowczas ja wlacza 2 metry
    przed nia
    i dochodz racji w sadzie

  • 9. Data: 2012-01-28 22:33:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-28, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > (p)osła czy innego vipa ;)
    >
    > Tak jeszcze z praktyki, to jak kierowcy przestają im usuwać się z28rogi, to

    I w tym momencie mieszkańcy okolicznych domów są bardzo "wdzięczni"
    kierowcy, który musiał pokazać, że zna przepisy...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 10. Data: 2012-01-29 00:04:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 12:48:49 +0100, WW napisał(a):

> [...]
    > niebieskim kogutem, jadący bez jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych, ma
    > takie samo prawo do niestosowania się do przepisów KRD jak karetki,

    A prawo jazdy kiedy i za ile kupiłeś?

    --