  • 11. Data: 2009-03-21 10:34:43
    Temat: Re: Czy opłaca się robić doktorat?
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krawat" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gpueoe$r7r$1@inews.gazeta.pl...
    >W przemyśle głównie liczy się wiedza i doświadczenie tytuły mniej.
    > Na uczelni głównie liczy się tytuł wiedza mniej.

    Chcesz powiedzieć, że wiedza pracowników naukowych na Uczelniach ma
    marginalne znaczenie? Ciekawe rozumowanie, do tej pory sądziłem, że to
    właśnie Uczelnie umożliwiają zdobycie pewnej wiedzy (niekoniecznie
    przemysłowej).

    T.

  • 12. Data: 2009-03-21 10:54:18
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kolega" napisał w wiadomości
    > Mam 3 fakultety techniczne inżynieryjne
    > robione od zera , żadne tam specjalności tylko studia od zera 3 różne
    > kierunki wszystko na Państwowych uczelniach, żadne tam prywatne plus
    > podyplomowe z bhp
    >
    > Pracuje w przemyśle robiąć rzeczy zapomniane od lat 70dziesiątych , mam
    > cień możliwości zrobienia doktoratu na studiach niestacjonarnych tylko czy
    > warto ?
    >
    > Nigdy nie byłem super teoretykiem raczej praktykiem lubiącym się uczyć.
    >
    > Czy robi się takie doktoraty czy jest to coś warte, coś daje prócz
    > satysfakcji ?

    Odpowiem przeciwnie niż wszyscy w tym wątku, że warto. Jednak przy pewnych
    założeniach. Doktorat jest poszerzeniem Twojej dotychczasowej wiedzy,
    nabycia pewnych podstaw teoretycznych, lepszym zrozumieniem dziedziny, którą
    się zajmujesz, nabyciem pewnej wprawy w prezentowaniu swojej wiedzy np. na
    zagranicznych konferencjach, nauczeniem się samodzielnego rozwiązywania
    problemów. Tylko w tym momencie nalezy dodać, że to są TYLKO możliwości
    jakie stwarza Ci uczelnia, a czy je wykorzystasz zależy tylko od Ciebie.
    Znam takie osoby które zrobiły doktorat praktycznie nie wysilając się i
    ograniczając do przejścia przez tzw. studia doktoranckie i napisania na
    koniec jakieś tam pracy. Oczywiście wtedy jest to tylko strata czasu, bo
    musisz pamiętać, że na doktorat bedziesz musiał go poświecić bardzo dużo. Tu
    rodzi się kolejne pytanie czy pracując jesteś w stanie jeszcze
    wygospodarować sporo tego czasu, aby zająć się doktoratem?
    Ciężko też u nas przeliczyć na pieniądze korzyści płynące z posiadania tego
    tytułu, w polskich firmach jest on bardzo rzadko doceniany, natomiast
    większośc firm zagranicznych zwraca bardzo dużą uwagę na posiadany tytuł dr,
    bo mówi to sporo o danej osobie.
    Mam nadzieję, że po tym co napisałem, będzie Ci troszkę łatwiej podjąć
    decyzje.

    pozdr.
    T.

  • 13. Data: 2009-03-21 13:05:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:

> [...]
    > marginalne znaczenie? Ciekawe rozumowanie, do tej pory sądziłem, że to
    > właśnie Uczelnie umożliwiają zdobycie pewnej wiedzy (niekoniecznie

    Przypuszczam, ze <Krawat> zastosowal zbyt duzy skrot myslowy.
    Na uczelni stopien/tytul jest jedynym wymiernym kryterium awansu na dane
    stanowisko. Rzeczywiste umiejetnosci nie musza isc w parze. Bardzo
    czesto spotykam sie z niekompetentnymi profesorami, ktorzy uzurpuja
    sobie nieomylnosc niemal papieska poza swoja waska dzialka. Jednoczesnie
    zajmuja stanowiska kierownicze, gdzie wykazuja sie absolutna ignorancja
    z zakresu zarzadzania. To jest taka malo smieszna sytuacja, ze habilitacja
    i tytul profesorski uznawane sa za oznake kompetencji w zarzadzaniu.
    Oczywista bzdura i widac to bardzo czesto w praktyce.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-03-21 14:32:15
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Thu, 19 Mar 2009 21:46:23 +0100, "kolega"
    <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Nigdy nie byłem super teoretykiem raczej praktykiem lubiącym się uczyć.
    >
    >Czy robi się takie doktoraty czy jest to coś warte, coś daje prócz

    Najbardziej sie oplaca miec budke z warzywami

    A.L.

  • 15. Data: 2009-03-21 14:33:21
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Thu, 19 Mar 2009 22:59:22 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >W Polsce nie warto. Dla przemyslu jestes potem overqualified.

    W USA nei warto. Dla przemyslu jestes potem overqualified. Nie wiem
    jak w innych krajach

    A.L.

  • 16. Data: 2009-03-21 14:34:31
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Fri, 20 Mar 2009 01:58:57 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >W Polsce? Ja pożałowałem 1.5 roku życia na magistra i nic nie
    >straciłem. Ale za granicą- doktor inżynier w przemyśle robi
    >najciekawsze rzeczy, najmniej się wysila i zarabia przynajmniej 50%
    >więcej niż reszta. I to niezależnie na jakim poziomie w strukturze
    >organizacyjnej się znajduje. Więc jeśli masz zamiar kiedyś wyjechać na
    >Zachód- to jasne, warto robić doktorat. Oczywiście zależy w jakiej
    >dziedzinie, może się okazać że jest niskie zapotrzebowanie.
    >Konrad

    Panie Kolego, a za jaka to "granica" taka Kanada jest? Czy wie Pan to
    z Gazety Wyborczej?

    A.L.

  • 17. Data: 2009-03-21 14:35:43
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Sat, 21 Mar 2009 11:54:18 +0100, "Tomek"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >większośc firm zagranicznych zwraca bardzo dużą uwagę na posiadany tytuł dr,

    Firm zagranicznych w Polsce, proponuje dodac.

    A.L.

  • 18. Data: 2009-03-21 23:52:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Mar, 14:34, A.L. <a...@z...com> wrote:

    > Panie Kolego, a za jaka to "granica" taka Kanada jest? Czy wie Pan to
    > z Gazety Wyborczej?

    Miałem na myśli Europę. Ale w Kanadzie znałem tylko kilka firm, kilka
    lat temu- tam było tak samo. Stanów nigdy nikomu nie polecałem jako
    cel życia, aż takich wrogów nie narobiłem sobie jak na razie :-)
    Poznałem jeszcze trochę Indie- tam się to nie sprawdza. Jedyny cel
    robienia kariery to wyjazd za granicę. Ewentualnie zakładanie własnej
    jednoosobowej firmy doradczej i podłączanie się do wielkiej firmy
    państwowej (albo i nie) po znajomości. Od znajomych wiem że podobnie
    jest w Chinach. Polska od tego modelu niestety dużo nie uciekła...

    Konrad

    PS Nie czytam polskich gazet, nie wiem co Gazeta Wyborcza głosi o
    Kanadzie.

  • 19. Data: 2009-03-22 01:00:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 21 Mar 2009 16:52:37 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

    >Miałem na myśli Europę. Ale w Kanadzie znałem tylko kilka firm, kilka
    >lat temu- tam było tak samo.

    A..... rozumiem. Mowi Pan o Zaawansowanym Socjalizmie. No tak.

    >Konrad
    >
    >PS Nie czytam polskich gazet, nie wiem co Gazeta Wyborcza głosi o
    >Kanadzie.

    Pan zartuje?

    A.L.

  • 20. Data: 2009-03-22 10:38:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 21 Mar, 14:32, A.L. <a...@z...com> wrote:

    > Najbardziej sie oplaca miec budke z warzywami
    >
    > A.L.

    http://www.google.com/search?q="Andrzej+Lewandowski"
    +warzywa
    Hmm...