  • 1. Data: 2013-01-16 12:04:44
    Temat: Czy rezygnacja z telefonu PTSN na rzecz VoIP wymaga
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    ponoszenia opłaty za utrzymanie linii około 28 zł?
    Mam telefon stacjonarny w Orange i Neostradę. Wymyśliłem sobie że zrezygnuję
    z telefonu stacjonarnego PTSN na rzecz VoIP (Telefon HD). Czy w takiej
    sytuacji będę musiał płacić dodatkową opłatę za utrzymanie linii około 28
    zł? Bo teraz nie musiałem bo było to uwzględnione w abonamencie tel PTSN.
    Orange ma tanie pakiety na swojej stronie na telefon HD np godzinny za 12
    zł/miesiac. Czy zatem przejdzie opłata 49 zł/miesiąc za Neostradę + 12
    zł/miesiąc za telefon HD (60 darmowych minut) Razem 61 zł ?
    Na infolinii konsultantki mi wciskają od razu pakiet Neostrada +telefon z
    nielimitowanymi rozmowami za 89 zł i nie kumają o co je pytam.

  • 2. Data: 2013-01-16 12:44:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 16.01.2013 12:04, rumcajs pisze:
> [...]
    > z telefonu stacjonarnego PTSN na rzecz VoIP (Telefon HD). Czy w takiej
    > sytuacji będę musiał płacić dodatkową opłatę za utrzymanie linii około 28

    Tak.

  • 3. Data: 2013-01-17 09:01:40
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak.

    Niekoniecznie. Jeśli weźmiesz do neostrady voip od orange (jakiś wariant
    funpaka) to nie ma opłaty za utrzymanie linii.

  • 4. Data: 2013-01-17 09:10:49
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <
    > Niekoniecznie. Jeśli weźmiesz do neostrady voip od orange (jakiś wariant
    > funpaka) to nie ma opłaty za utrzymanie linii.

    Tak zgadza się, ale miesięczny abonament wynosi około 100 zł.Więc niejako
    utrzymanie linii jest wliczone.

  • 5. Data: 2013-01-23 02:31:54
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    kuzynka wziela

    Neostrada + Neofon - pod nazwa taryfy: Nowa Moc Internetu (11.2012) i
    placi 79 zl/miesiac i ma Neo <=10Mb/s i swoj telefon PSTN zmigrowany
    na Neofon (voip). Nie placi za utrzymanie lacza.

    Placi 79 zl/miesiac ale placze, ze:

    - jakosc w sluchawce taka sobie (zgrzyty, zaniki, metalizowany
    dzwiek) - bedzie pisac reklamacje...
    - no i faks przestal jej chodzic bo to voip, a TP jakos nigdzie nie
    pisze, obsluzy faks na protokole T.38

    Coz zrobic - dala sie troche podpuscic. W ostatecznosci moze domowic
    telefon(PSTN) za 32 zl/miesiac z nowym dodatkowym numerem i bedzie jej
    chodzil faks (na czym jej zalezy). Poniesie dod. koszty. Ale pewnie
    jakby jej nie "zmigrowali PSTN > VOIP" to koszty bylyby podobne.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2013-01-23 07:35:27
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Uzytkownik <a...@p...pl> >
> [...]
    > chodzil faks (na czym jej zalezy). Poniesie dod. koszty. Ale pewnie
    > jakby jej nie "zmigrowali PSTN > VOIP" to koszty bylyby podobne.

    To dziwne, ze jej dali za 79. Moze Ci sie pomylilo bo wg inf jakie znalazlem
    i mi podawali, daja Neo + tel stac z nielimitowanymi rozmowami za 89 zl/m
    No i dziwne z ta jakoscia bo reklamuja telefon hd wlasnie VoIP jako z lepsza
    jakoscia glosu niz zwykly telefon.
    O faksie nie wiedzialem. Natomiast podobno nie dzialaja tel alarmowe przez
    VoIP czyli np na pogotowie sie nie dodzwonisz.
    Abonament 32 zl/miesiac nie ma darmowych minut.

  • 7. Data: 2013-01-23 11:19:47
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > - jakosc w sluchawce taka sobie (zgrzyty, zaniki, metalizowany
    > dzwiek) - bedzie pisac reklamacje...

    Zmienic aparat na inny najpierw. Jesli to problemu nie rozwiaze - pisac
    reklamacje ile wlezie.

    > - no i faks przestal jej chodzic bo to voip, a TP jakos nigdzie nie
    > pisze, obsluzy faks na protokole T.38

    Fax na neofonie nie chodzi, nawet w t.30, nie mówiac juz o t.38. Technicznie
    móglby chodzic (zarówno t.30 jak i t.38) i nawet wiadomo jak to zrobic. :D.
    Decyzja jest po stronie biznesu.

  • 8. Data: 2013-01-24 00:15:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 17.01.2013 09:01, Vlad The Ripper pisze:
    /../

    > Niekoniecznie. Jeśli weźmiesz do neostrady voip od orange (jakiś wariant
    > funpaka) to nie ma opłaty za utrzymanie linii.

    To wychodzi bez róznicy

  • 9. Data: 2013-02-01 21:25:34
    Od: SP 1 QXL <s...@s...pl>

    > O faksie nie wiedzialem. Natomiast podobno nie dzialaja tel alarmowe
    > przez VoIP czyli np na pogotowie sie nie dodzwonisz.

    Na Pogotowie jak najbardziej zadzwonisz, nie słuchaj głupoli. I jeśli
    bierzesz linię VOIP + Neo to za utrzymanie linii nic nie płacisz. To tyle!

    TL

  • 10. Data: 2013-02-01 22:30:56
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 1 Lut, 21:25, SP 1 QXL <s...@s...pl> pisze...

    > Na Pogotowie jak najbardziej zadzwonisz, nie słuchaj głupoli.

    http://tinyurl.com/agqfcdf --> Z czym wiąże się zmiana technologii:
    "....Brak możliwości połączenia z numerami alarmowymi"

    Ircys