  • 1. Data: 2022-08-31 20:27:12
    Temat: Czy są tu kumaci mechanicy którzy nie gardzą teorią?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    A pytanie jest następujące i dotyczy pomysłu na prąd w czasie blackoutu:
    Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie
    będzie napędzało prądnicę?

  • 2. Data: 2022-08-31 20:29:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.08.2022 o 20:27, t-1 pisze:

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie
    Czas ten będzie znacznie dłuższy, niż czas dostępu do paliwa. Brak prądu
    = brak możliwości zakupu paliwa (kasy nieczynne itd.)
    Jacek

  • 3. Data: 2022-08-31 21:04:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 20:27, t-1 pisze:

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie
    Wg mnie bez sensu, lepiej kupić najtańszy agregat.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2022-08-31 21:09:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie
    jaką prądnice? Ile mocy w ten sposób odbierzesz? Stawiam że przy małym
    obciążeniu mechanizm wytrzyma dłużej niż silnik

    ToMasz

  • 5. Data: 2022-08-31 22:56:06
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie

    Się raczej nie zepsuje tylko najnormalniej w świecie zużyje, tak ja byś
    eksploatował po prostu pojazd. Jedynie co może mniej lub bardzie
    przyspieszyć to zużycie i niekoniecznie mechanizmu różnicowego, to
    zmienne obciążenie, ale to tylko jak podłączysz odpowiednio dużą/mocną
    prądnicę.
    Ale co Ty chcesz osiągnąć? Bo napędzanie prądnicy przez koła/półosie
    samochodu to kiepski pomysł, z różnych powodów. Do tego wymyślono
    agregaty prądotwórcze.

  • 6. Data: 2022-08-31 23:05:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    On 2022-08-31 20:27, t-1 wrote:

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie

    Jak już koledzy napisali - zapomnij o napędzaniu z samochodu agregatu.
    Jak już się bardzo upierasz to korzystaj z alternatora i akumulatora
    jako bufora dla falownika (tu masz wybór szeroki).

    A lepszy pomysł to kup 1 czy 2 aku 100Ah/12v lifepo4 (1,2 lub 2,4 kWh) i
    stosowny falownik do tego a ładowanie z paneli. Jesli będzie długi
    blackout to i tak ci nic nie da ale na przerwy wystarczy. dziennie dom
    zużywa jakieś 10-15kWh (u mnie 20...).
    Idąc ekonomicznie zejdziesz do 3-4kWh/dobę.

    Alternatywnie po prostu kup agregat za 2k i masz jako taki spokój.
    Osobiście nie sądzę, by do blackoutów doszło. Wysokie ceny prądu są
    studzące na zużycie.

  • 7. Data: 2022-08-31 23:44:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Wednesday, August 31, 2022, 8:27:12 PM, you wrote:

> [...]
    > Czy i po jakim czasie (przebiegu) zepsuje się mechanizm różnicowy w
    > samochodzie z przednim napędem gdy zablokujemy jedno koło a drugie

    Agregat tańszy i mniej pali.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-09-01 09:51:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 21:09, ToMasz pisze:

    > jaką prądnice? Ile mocy w ten sposób odbierzesz? Stawiam że przy małym
    > obciążeniu mechanizm wytrzyma dłużej niż silnik
    >
    > ToMasz

    Np. 10kW.
    Jednak przekładnia planetarna nie jest projektowana na taką pracę.

  • 9. Data: 2022-09-01 09:52:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 20:29, Jacek pisze:

    > Czas ten będzie znacznie dłuższy, niż czas dostępu do paliwa. Brak prądu
    > = brak możliwości zakupu paliwa (kasy nieczynne itd.)
    > Jacek

    Paliwo można zgromadzić. Z prądem i ciepłem trudniej.

  • 10. Data: 2022-09-01 09:54:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 21:04, Janusz pisze:

    > Wg mnie bez sensu, lepiej kupić najtańszy agregat.

    Nigdy nic nie wymyślisz.
    Zresztą nie do ciebie było pytanie.