  • 1. Data: 2012-05-18 02:09:37
    Temat: Czy silnik spalinowy na wodór ma sens?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Takie coś skonstruowali polscy naukowcy (samochód z silnikiem spalinowym
    napędzany wodorem z butli):
    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11726
    180,Oto_samochod_zasilany_w_100__wodorem__Z_Polski.h
    tml

    Ale czy to w ogóle ma sens?
    Wygląda jak połączenie wszystkich wad zasilania wodorem (zasięg, kłopotliwe
    przechowywanie) z wadami silnika spalinowego (charakterystyka, ciężar,
    niska sprawność).

    Ile w dzisiejszych czasach kosztują te ogniwa co to z wodoru robią prąd?

    Zresztą w sumie dochodzą do: "wodór o koszcie 4 złotych będący
    odpowiednikiem 1 litra benzyny", czyli bez sensu, bo benzyna kosztuje sporo
    mniej niż 4zł (nie licząc podatków, których zapewne też nie doliczyli do
    kosztów swojego paliwa).

  • 2. Data: 2012-05-18 08:34:24
    Temat: Re: Czy silnik spalinowy na wodór ma sens?
    Od: Robson <r...@...pl>

    Temat stary jak silnik spalinowy, ale zawsze był problem z
    przechowywaniem itd.
    A co do ceny - jeśli zrobią silnik na stare szmaty to od nich też będzie
    liczona akcyza.

  • 3. Data: 2012-05-18 09:25:30
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Robson"

    > Temat stary jak silnik spalinowy, ale zawsze był problem z
    > przechowywaniem itd.

    Ja się zastanawiam nad kwestią spalin takiego silnika, najprościej
    mówiąc woda w czystej postaci, plus wysoka temperatura załatwi chyba
    każdy wydech...a co ze smarowaniem?

  • 4. Data: 2012-05-18 09:47:18
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-05-18 02:09, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > napędzany wodorem z butli):
    > http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11726
    180,Oto_samochod_zasilany_w_100__wodorem__Z_Polski.h

    A skąd ten wodór miałby być "wydobywany"?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 5. Data: 2012-05-18 09:51:27
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.05.2012 Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> napisał/a:

    > Użytkownik "Robson"

    > Ja się zastanawiam nad kwestią spalin takiego silnika, najprościej
    > mówiąc woda w czystej postaci, plus wysoka temperatura załatwi chyba
    > każdy wydech...

    A zastanowiłeś się jakie są produkty spalania benzyny?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2012-05-18 09:53:07
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *R2r* napisał(-a):

    > A skąd ten wodór miałby być "wydobywany"?

    Z wydechu, skąd woda ze spalin przy wykorzystaniu wysokiej temperatury
    spalania wodoru byłaby poddawana katalitycznemu rozkładowi na wodór i
    tlen. Wodór do spalania, tlen do atmosfery. Taka namiastka perpetum
    mobile ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2012-05-18 10:00:21
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):
    ..

> [...]
    > spalania wodoru byłaby poddawana katalitycznemu rozkładowi na wodór i
    > tlen. Wodór do spalania, tlen do atmosfery. Taka namiastka perpetum
    I drugi silnik na benzynę, do napędzania generatora prądu do rozkładu tej wody.
    ;-)
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl
    http://tunery.tv

  • 8. Data: 2012-05-18 10:40:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 05/18/2012 09:51 AM, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > A zastanowiłeś się jakie są produkty spalania benzyny?

    Woda, siarka i masa innych dziadostw :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-05-18 11:11:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    wrote:

    > Witam serdecznie.
    >
    > Big Jack <a...@b...zz> napisał(a):
    > ..

    > I drugi silnik na benzynę, do napędzania generatora prądu do rozkładu
    > tej wody. ;-)

    Prąd niepotrzebny, woda się rozpada "samoistnie" na tlen i wodór przy
    odpowiednio wysokiej temperaturze.
    Tylko że afair do tego trzeba chyba ze 3000 stopni ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2012-05-18 11:17:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.05.2012 09:25, Przemysław Czaja pisze:

    > Ja się zastanawiam nad kwestią spalin takiego silnika, najprościej
    > mówiąc woda w czystej postaci, plus wysoka temperatura załatwi chyba
    > każdy wydech...a co ze smarowaniem?

    Tak, bo oczywiście woda z różnymi agresywnymi dodatkami z "normalnych"
    spalin jest dla wydechu łagodniejsza?