  • 11. Data: 2015-04-29 14:48:03
    Temat: Re: Czy stary SAS w RAID 0 będzie szybszy od nowszego dysku desktopowego ?
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 12:52, elmer radi radisson pisze:
> [...]
    e=c04128360

    > do tego kontrolera nie podlaczysz bezposrednio dysku SAS bo ten model
    > LSI ma zlacza SATA. Potrzebowalbys do dysku takiej przejsciowki jak
    > na obrazku 6.

    Problemy i problemy. Jest ich tam więcej i może coś by się znalazło. Z
    drugiej strony zaczynam mieć poważne wątpliwości czy chce dodatkowe
    dwa głośne dyski w domowym komputerze. Może jednak jakiś ssd to
    mądrzejsze wyjście.

    Też nie jestem.

  • 12. Data: 2015-04-29 16:41:40
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą ww naskrobał(a):

    > A jak to się ma do dysków które są dostępne TERAZ i jako nowe kosztują
    > poniżej 200 ? Pewnie nikt nie wie jak.

    Pół roku temu kupiłem SSD Cruciala za troche ponad 200 zeteł polskich i do
    dziś żadnych problemów. W tej chwili z czystym sumieniem przenosze cały
    stystem p. doktora łącznie z bazami danych pacjentów na SSD - tu raczej nie
    bedzie kompromisu i SSD kosztuje ponad cztery stówki ale ma pojemność 256
    GB, Samsung 850 EVO.
    Jeśli w opisie dysku na stronie sklepu (nie Ceneo czy Skąpca) sa opinie to
    zazwyczaj uwidaczniają faktyczne problemy lub ich brak. Ja na podstwie
    takich opinii zrezygnowałem z zakupu Kingstona własnie na rzecz Samsunga.
    --
    ...::: WISKOLER :::...
    Nowy Rok 1945. Prezydent Roosevelt wysyła telegram do Stalina "Obyśmy w

  • 13. Data: 2015-04-29 17:28:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 14:45:52 +0200, ww napisał(a):

    > A jak to się ma do dysków które są dostępne TERAZ i jako nowe kosztują
    > poniżej 200 ? Pewnie nikt nie wie jak.

    Ma się tak że dzisiejsze dyski są generalnie trwalsze a ich firmware
    bardziej dopracowany. No, chyba że kupisz dysk z tamtej epoki :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 14. Data: 2015-04-29 17:53:35
    Od: ww <w...@o...pl>

    On 2015-04-29 17:28, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ma się tak że dzisiejsze dyski są generalnie trwalsze a ich firmware
    > bardziej dopracowany. No, chyba że kupisz dysk z tamtej epoki :)
    Za długo żyję na tym świecie żeby wierzyć w "generalnie". A jak już to
    generalnie
    od najtańszych rzeczy lepiej nie wymagać za dużo. Tu z jednej strony mam
    rzaczej
    porządne serwerowe hdd a z drugiej najtańsze ssd.

  • 15. Data: 2015-04-29 22:21:04
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Nie potrzebuje więcej niż 60GB.

    Jak wystarczy 60 GB i budżet 200 zł to tylko SSD. Nawet starszy model i tak
    będzie dużo szybszy niż te 3 dyski razem wzięte. I oczywiście dużo cichszy.

  • 16. Data: 2015-04-29 22:32:33
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 04/29/2015 09:21 PM, maX wrote:

    > Jak wystarczy 60 GB i budżet 200 zł to tylko SSD. Nawet starszy model i tak
    > będzie dużo szybszy niż te 3 dyski razem wzięte. I oczywiście dużo cichszy.

    I oczywiście codzienny backup.

  • 17. Data: 2015-04-29 23:59:35
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tu z jednej strony mam rzaczej
    > porządne serwerowe hdd a z drugiej najtańsze ssd.

    Pisząc "porządne" chodzi ci o szybkość czy niezawodność? Co do szybkości to
    napisałem post niżej, co do niezawodności to SSD z tego co wiem nie są już
    bardziej awaryjne niż HDD (w szczególności jeśli porównujemy nowy SSD ze
    starymi HDD). Dodatkowo w przypadku RAID 0 ryzyko awarii zwiększa się
    dwukrotnie (wystarczy że jeden dysk padnie i cała macierz się rozlatuje).
    Pewnym rozwiązaniem jest zastosowanie RAID 1 zamiat RAID 0. W niektórych
    przypadkach potrafi dorównać szybkością RAID 0, a awaryjność zmniejsza się
    praktycznie do zera (ekstremalnie rzadki przypadek że oba dyski strzelą
    jednocześnie). Minuesem jest oczywiście że pojemnośc RAID 1 jest dwukrotnie
    mniejsza niz RAID 0, ale 73 GB to i tak więcej niż potrzebne ci 60 GB.

  • 18. Data: 2015-04-30 01:19:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 23:59:35 +0200, maX napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    > mniejsza niz RAID 0, ale 73 GB to i tak więcej niż potrzebne ci 60 GB.

    RAID1 odnośnie wydajności to zasadniczo tylko i wyłącznie przy odczycie.
    Zapis będzie wolny i tak.

    [ Jest tylko jedna rzecz droższa od żony. Była żona. (Jack Nicholson) ]

  • 19. Data: 2015-04-30 08:13:40
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-04-29 o 23:59, maX pisze:

> [...]
    > to napisałem post niżej, co do niezawodności to SSD z tego co wiem nie
    > są już bardziej awaryjne niż HDD (w szczególności jeśli porównujemy nowy

    Może. Chociaż uwierzę pewnie dopiero jak zobaczę. A do tych najtańszych
    mam najwięcej wątpliwości.

> [...]
    > przypadek że oba dyski strzelą jednocześnie). Minuesem jest oczywiście
    > że pojemnośc RAID 1 jest dwukrotnie mniejsza niz RAID 0, ale 73 GB to i

    Kwestia awaryjności jest na drugim miejscu. Oczywiście nie interesują
    mnie dyski które padają średnio po 2 tygodniach ale to co chcę poprawić
    to SZYBKOŚĆ.

  • 20. Data: 2015-04-30 08:22:12
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 01:19, Przemysław Ryk pisze:

    > RAID1 odnośnie wydajności to zasadniczo tylko i wyłącznie przy odczycie.
    > Zapis będzie wolny i tak.
    W przypadku baz danych szybkość odczytu jest dużo bardziej istotna. Z
    zapisem pół biedy, zawsze można cache'ować zwłaszcza jeśli kontroler
    dyskowy ma podtrzymanie bateryjne.

    --
    pozdrawiam
    Piotr