  • Data: 2010-04-23 19:40:18
    Temat: Czy to szkodzi silnikowi diesla?
    Od: "marcan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Kolega pokazał mi kiedyś pewną "sztuczkę". Samochód z silnikiem diesla na
    pierwszym biegu jadąc pod górkę nawet z postawionymi nogami na podłodze (bez
    gazu i sprzęgła) będzie się sam toczył (benzyna zgaśnie). Czy taka praktyka
    szkodzi silnikowi? Jeśli tak/nie, to dlaczego? Nie myślę o jechaniu tak non
    stop, ale o podjeżdżaniu pod wzniesienie na odcinku kilkuset metrów. To samo
    pytanie dotyczy zjeżdżania z górki (ostre obniżenie terenu i hamowanie
    silnikiem na jedynce), czy poruszania się w korku (wrzucona jedynka i nogi
    na podłodze).
    Pozdrawiam
    marcan