  • 11. Data: 2010-06-01 13:46:10
    Temat: Re: Czy xenony faktycznie wytrzymuja tylko rok?
    Od: "RoB" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hu2i90$r5g$1@inews.gazeta.pl...
    > Znajomy mnie w weekend straszył, że podobno lampy xenonowe po roku będę
    > musiał wymienić i to nie na gwarancji, bo to element eksploatacyjny.
    > Mówił, że wytrzymuja około 1500-1800 "zapaleń". No to ja sobie szybko
    > przeliczyłem, że auto odpalam 4x dziennie i wyszło mi, że po roku lampy do
    > wymiany. Czy to prawda, czy tylko tak gadał, aby mnie nastraszyć. Sam się
    > chwali, że diody zamontował do jazdy w dzien, mimo, że ma xenony w swoim,
    > nowym Tigualnie.
    >
    > No i jaki koszt takich lamp? Pewnie z 1000zł :)

    Zmien znajomego ;)

    A tak na powaznie, to :
    - Wytrzymalosc zarnikow ( nie wymienia sie calych lamp, tylko poszczegolne
    elementy) zalezy od wielu czynnikow.
    - Oryginalne zarniki wytrzymuja kilka lat, u mnie oryginaly wytrzymaly 6 lat
    i zmienily wlasciciela i dalej swieca bez objawow zuzycia. Podobnie bylo z
    wczesniejszym autem, zakladalem przetwornice Boscha i zarniki Osrama,
    wytrzymaly 5 lat i "poszly dalej w ludzi" do nastepnego wlasciciela auta.
    Podstawa to nowy i oryginalny zarnik - koszt okolo 100-150zł/szt.
    - Co innego zenony Made in CRL (Chiny), te wytrzymuja okolo 1,5 roku ;)

    RoB

  • 12. Data: 2010-06-01 13:48:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > roku będę musiał wymienić i to nie na gwarancji, bo to element
    > eksploatacyjny. Mówił, że wytrzymuja około 1500-1800 "zapaleń".

    Podaje sie raczej przewidziany czas pracy - i to jest rzedu 3000h.

    Ile jest wlaczen to nie widzialem - przypuszczam ze przy
    przecietnym uzyciu na pare lat jednak starczaja.

    > No i jaki koszt takich lamp? Pewnie z 1000zł :)

    Chinszczyzna na allegro po ~50zl sztuka, nie boj sie :-)

    J.

  • 13. Data: 2010-06-01 14:13:29
    Od: "m" <...@n...pq>

    > Podaje sie raczej przewidziany czas pracy - i to jest rzedu 3000h.
    >
    > Ile jest wlaczen to nie widzialem - przypuszczam ze przy przecietnym
    > uzyciu na pare lat jednak starczaja.

    Jak w "żarówkach oszczędnych" (świetlówkach)?
    Jednemu załączona będzie działać 12000h jak napisano na pudełku, innemu w
    sraczu szlag ja trafi szybko.

  • 14. Data: 2010-06-01 15:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" <...@n...pq> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak w "żarówkach oszczędnych" (świetlówkach)?
    > Jednemu załączona będzie działać 12000h jak napisano na pudełku,

    I tak i nie - elektrody sa jednak inne, efekty niby podobne, ale
    wplyw ilosciowy tez inny.

    J.

  • 15. Data: 2010-06-01 15:47:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-01 11:23, Katanka pisze:

    > I tu jest problem, bo u mnie to robi automat i nie mam wpływu żadnego na
    > światła :)

    Jedź do ASO i niech Ci to wyłączą.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2010-06-01 16:57:47
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    krzysiek82 pisze:

    > Ma racje i dotyczy to nie tylko zenonów :)
    Podobno glownie chodzi o spadki napiecia podczas pracy, czego jak to
    napisales "zenonki" nie lubia :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 17. Data: 2010-06-01 18:33:17
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Wpisz w google "żywotność xenonów" i juz masz np.
    http://www.xenon-hid.info/wady-i-zalety.html

    We wskazanym artykule pisze m.in., cyt. "...wymaga się aby samochód
    wyposażony w ksenony posiadał wycieraczki do reflektorów oraz system
    wysokociśnieniowych spryskiwaczy." Czy ktoś z Grupowiczów, mógłby
    autorytarnie wypowiedzieć się w sprawie wymogu wycieraczek? Chodzi mi o
    podstawę prawną.

    Z poważaniem
    MJ

  • 18. Data: 2010-06-01 18:41:29
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Katanka* wrote in <news:hu2i90$r5g$1@inews.gazeta.pl>:
    > Znajomy mnie w weekend straszył, że podobno lampy xenonowe po roku będę
    > musiał wymienić i to nie na gwarancji, bo to element eksploatacyjny.

    u mnie starczają na rok [1]

    pozdr, rdx
    [1] miniurl.pl/e46

  • 19. Data: 2010-06-01 18:53:32
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Tata pisze:

> [...]
    > wysokociśnieniowych spryskiwaczy." Czy ktoś z Grupowiczów, mógłby
    > autorytarnie wypowiedzieć się w sprawie wymogu wycieraczek? Chodzi mi o
    W tym samym art. masz link do podstawy prawnej, echhhhh :-)
    http://www.xenon-hid.info/przepisy.html
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 20. Data: 2010-06-01 19:23:25
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > W tym samym art. masz link do podstawy prawnej, echhhhh :-)
    > http://www.xenon-hid.info/przepisy.html
    > pozdrawiam

    Być może coś przeoczyłem lub nie zrozumiałem, nie mogę znaleźć zapisu o
    konieczności posiadania wycieraczek do reflektorów. W punkcie 6.2.9 jest
    zapis o wymogu cyt. "...urządzeń do oczyszczania świateł przednich,...",
    ale tymi urządzeniami mogą być tylko spryskiwacze wysokociśnieniowe, a
    nie wycieraczki, nie są one wymienione z nazwy. Czyli jak rozumiem,
    wystarczą same spryskiwacze.

    Z poważaniem
    MJ