  • 1. Data: 2010-12-08 20:40:36
    Temat: Czym podłączyć rzutnik z laptopem (20m)
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Witam
    Pewna instytucja budżetowa robi remont sali konferencyjnej.
    Jak to budżet pieniędzy mają tylko na remont, sprzet
    będzie kupowany w przyszłym roku, ale teraz trzeba pochować
    kable i jest problem czym połączyć rzutnik który będzie
    wisiał pod sufitem z prawdopodobnie laptopem który będzie w kącie
    sali w takim jakby barku. Sprzętu na razie nie ma, acha z tego laptopa
    bedzie jeszcze łączony drugi ekran w pomieszczeniu tłumaczy żeby
    widzieli co się wyświetla.
    Macie jakieś pomysły? Bo ja mam jeden pomysł ale czekam na wasze opinie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 2. Data: 2010-12-08 20:53:40
    Temat: Re: Czym podłączyć rzutnik z laptopem (20m)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 21:40:36 +0100, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    >będzie kupowany w przyszłym roku, ale teraz trzeba pochować
    >kable i jest problem czym połączyć rzutnik który będzie

    Koryto sobie zainstalujcie, albo panelowy sufit.

    Kabli mozliwych masz teraz cztery, a 20m to duzo jak na niektore.

    J.

  • 3. Data: 2010-12-08 21:41:44
    Temat: Re: Czym podłšczyć rzutnik z laptopem (20m)
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 08/12/2010 20:53, J.F. wrote:

    > Koryto sobie zainstalujcie, albo panelowy sufit.
    >
    > Kabli mozliwych masz teraz cztery, a 20m to duzo jak na niektore.

    20m troche duzo. Mam kabel HDMI 12m dzialajacy w 1920x1200 bez
    problemow. Kabel gruby i cholernie malo gietki niestety ;-(

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2010-12-08 22:22:41
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > widzieli co się wyświetla.
    > Macie jakieś pomysły? Bo ja mam jeden pomysł ale czekam na wasze opinie.

    Będziesz i tak potrzebował video-splitter w jakiejś porządnej wersji. Jeżeli
    laptop nie jest urządzeniem przypisanym (każdy przychodzi ze swoim) to masz
    problem natury "co położyć". W najgorszym przypadku SVGA i HDMI. DVI da się
    przełożyć na HDMI (wersja I) lub SVGA (A), więc wsio obecnie używane da się
    tym obskoczyć. Nie wiem, jaką masz geografię, znaczy gdzie projektor, gdzie
    sala tłumaczy, ale "na skrzyżowaniu" dałbym splitter HDMI/VGA lub tylko
    HDMI, czyli w tym miejscu dać jakąś półeczkę albo porządnej wielkości kanał
    do kabla no i oczywiście jakieś gniazdo sieciowe, najlepiej sterowane z tego
    barku. A kabli bym na razie nie kładł, tylko dał, jak J.F. pisze, koryto
    rozsądnej wielkości. Jak masz podwieszany sufit to jeszcze lepiej. Robisz
    porządne koryto od barku do sufitu a tam może sobie lecieć jak chce. Mamy
    tak w pracy (10m kabla SVGA, bo taki mamy projektor) i hula dobrze.

    Waldek

  • 5. Data: 2010-12-08 22:52:40
    Od: robmac <r...@k...pl>

    On 8 Gru, 21:40, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Pewna instytucja budżetowa robi remont...

    Z miejsca gdzie będzie laptok, do każdego rzutnika, komplet kabli
    typu:
    - VGA (przy 30m proponuję profesjonalny kabel kupiony na metry,
    bo większość chińskich gotowców daje kiepski obraz, nawet
    przy małych rozdzielczościach);
    - kabel audio, np.taki - YPMXekżp 2x0,15;
    - kabel do composite video, np. RG59
    Przy laptoku rozdzielacz sygnału.
    Nie zapomnij o zasilaniu z rozdzielni - gniazdko przy projektorze.
    Taka konfiguracja w większości przypadków wystarczy.

    --
    pozdrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2010-12-08 22:59:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    robmac wrote:

    > Taka konfiguracja w większości przypadków wystarczy.

    Do czasu aż ktoś przyjdzie z nowym laptopem, który nie będzie miał już VGA.
    Korytko albo rura. Kto wie, czy za rok, dwa takie rzeczy będą w końcu
    łączone światłowodami a życie i tak nas czymś wcześniej zaskoczy.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-12-08 23:26:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 23:22:41 +0100, Waldemar Krzok wrote:
> [...]
    >przełożyć na HDMI (wersja I) lub SVGA (A), więc wsio obecnie używane da się

    Display Port.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-09 08:35:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 23:52:40 robmac <r...@k...pl> napisał(a):

    > Z miejsca gdzie będzie laptok, do każdego rzutnika, komplet kabli
    > typu:
    > - VGA
    Vga odpada, najmniejsza rozdz rzutnika to 1024*768 co daje z grupsza 60Mhz
    za dużop jak na tkie kable, będzie problem z odbiciami.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-12-09 08:36:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 23:59:51 Mirek <i...@z...adres> napisał(a):

    > Do czasu aż ktoś przyjdzie z nowym laptopem, który nie będzie miał już
    > VGA.
    Tam bedzie jeden dedykowany do tego, ale i tak VGA to wg mnie krok wstecz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-12-09 08:40:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 23:22:41 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli
    > laptop nie jest urządzeniem przypisanym (każdy przychodzi ze swoim) to
    Będzie przypisany.

> [...]
    > się
    > przełożyć na HDMI (wersja I) lub SVGA (A), więc wsio obecnie używane da

    No włąśnie też sądzę że hdmi będzie najlepsze.

    Nie wiem, jaką masz geografię, znaczy gdzie projektor,
    > gdzie
    > sala tłumaczy, ale "na skrzyżowaniu" dałbym splitter HDMI/VGA lub tylko
    > HDMI,
    Skrzyżowaniem będzie laptop, teraz pytanie czy obsłuży dwa ekrany hdmi?
    bo monitor też chcę podłączyć na hdmi, czyli będzie rzutnik i monitor
    ewent tel LCD.

> [...]
    > tego
    > barku. A kabli bym na razie nie kładł, tylko dał, jak J.F. pisze, koryto
    Nie da się projektor wisi pod stropem a strop ma kanły naświetlania tak że
    prosty nie jest.
    a że to od razu dach to zapchny jest wełną.

    --
    Pozdr
    JanuszK