  • 1. Data: 2013-11-15 11:16:38
    Temat: Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Potrzebuję przekopiować bit za bitem dysk, na którym mam pewne niechcący "usunięte"
    (Shift Del w OE) dane, żeby odzyskać dane na
    kopii dysku.
    Akurat natrafiłem na identyczny model dysku (kupno identycznego dysku wydaje mi się
    prostsze niż robienie obrazów czy kombinowanie z
    "prawie" podobnym dyskiem 2,5''), więc temat mi się przypomniał.
    Ale pojawia się pytanie, czym fizycznie przekopiować?
    Jedyny mój desktop z płytą ze złączami Ultra ATA (IDE) to właśnie ten z odstawionym
    dyskiem pod w98se FAT32, poza tym mamy same
    laptopy (no z różnych części po schowkach da się jakby co zmontować stacjonarny
    komputer z ATA/IDE) i żadnej obudowy zewnętrznej
    3,5''.
    Macie pomysł, jak najtańszym kosztem SPRZĘTOWYM przekopiować dane z HDD 3,5'' na
    identyczny HDD 3,5'' ?
    Nie chcę wydawać na zewnętrzny napęd 2 x IDE (trochę to już muzealne), a do tanich
    przejściówek trzeba osobno kombinować z
    zasilaniem 5V/12V.
    Na razie przychodzi mi do głowy znalezienie jakieś trzeciego dysku, instalacja na nim
    czegokolwiek (Win? linux?), następnie
    podpięcie tych dwóch dysków i programem narzędziowym (to treść nastepnego pytania:
    czym przekopiować dysk bit za bitem?) wykonanie
    wiernej kopii.
    Inne pomysły?

  • 2. Data: 2013-11-15 13:05:57
    Temat: Re: Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
    Od: s...@g...com

    [...]
[...]

    Nagraj na USB HirensBoot CD. Masz tam mase narzędzi, między innymi mini dystrybucje
    linuxa PartLinux chyba czy coś takiego. Albo pociągnij zwykłą dystrybucje Clonezilla
    na USB. Masz tam narzędzie do kopiowania dysków, również linuxowe dd, kopiuje bit bo
    bicie. Może ignorować błedy itp. A obsluguje chyba prawie wszystko, podpinałem pod
    starożytne płyty na Nforcach2 i 4 , jakieś Pentiumy i zawsze działało.

    Marcin

  • 3. Data: 2013-11-15 13:44:53
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://dmde.pl/?gclid=CK-poPvo5roCFcXKtAodAF8A9Q

  • 4. Data: 2013-11-15 14:05:39
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To jest pomysł, wymaga sprawdzenia, czy w biosie płyty głównej da się ustawić
    bootowanie z usb jako pierwsze, a wyłączyć bootowanie
    z HD.
    Ale skoro komputer ma napęd CD/DVD, to może jest jakaś dystrybucja, co startuje
    bezpośrednio z płyty i ewentualnie używa USB (nie HD
    !!) do zapisu swoich plików po starcie?
    Pamięci RAM jest coś pomiędzy 384 a 756 MB.

    -----

  • 5. Data: 2013-11-15 14:20:52
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek" <a...@o...pl> wrote in message

    tez czasem dmde polecam, ale bez przesady, do tego co chce zrobic to mu
    dowolny linux live i dd wystraczy

    a co do autora watku - znacznie prosciej i szybciej wykonasz to
    zrzucajac sobie obraz i bawiac sie nim na wspolczesnym komputerze

    zreszta skopiowac mozesz na dowolny, byle nie mniejszy, dysk

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2013-11-15 14:31:48
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Może, czym zrzucać obraz bit za bitem?
    Choć najchętniej "przekopiowałbym" tamten WD 3,5'' na tej samej wielkości WD 2,5'',
    który akurat mam nieużywany, tyle że trzeba
    najpierw sprawdzić czy dosłownie kilku sektorów na docelowym dysku nie zabraknie (a
    różnie z tym bywa jak wiemy nawet przy "takiej
    samej" pojemności).
    Ale w obydwu z powyższych rozwiązań potrzebna jest jakaś zewnętrzna kieszeń z
    zasilaniem na ATA/IDE 3,5'' - wykorzystanie starego
    desktopa omija tę potrzebę.

    -----

  • 7. Data: 2013-11-15 15:45:24
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > a co do autora watku - znacznie prosciej i szybciej wykonasz to
    > zrzucajac sobie obraz i bawiac sie nim na wspolczesnym komputerze

    Jaki program do obrazu zapisze usunięte pliki?

    Pzdr

  • 8. Data: 2013-11-15 15:48:40
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik " 666" napisał:

    > Potrzebuję przekopiować bit za bitem dysk, na którym mam pewne niechcący
    > "usunięte" (Shift Del w OE) dane, żeby odzyskać dane

    Jeśli nie nadpisałeś danych to możesz użyć jakiegoś darmowego programu do
    odzyskiwania. Niepotrzebne są kombajny do robienia kopii w trybie RAW, a
    jeśli dane zostały nadpisane to żadna siła ich nie odzyska.

    Pzdr

  • 9. Data: 2013-11-15 15:49:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    1. ustaw poprawne kodowanie i zawijaj wiersze
    2. weź płytkę lub pendrive z jakimś linuxem
    3. use dd young Jedi

  • 10. Data: 2013-11-15 16:08:37
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tak chcę właśnie zrobić (odzyskać *.dbx niechcący usunięte przez Shift-Del), ale na
    kopii dysku, względnie na oryginale dysku mając
    zachowaną jego kopię.

    -----