  • 11. Data: 2009-02-01 14:59:29
    Temat: Re: Czytaliście? Nowe diody led
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > tzn co, ze nie ma podczerwieni? :)
    > sporo ludzi interesuje tylko pasmo widzialne, ale fakt, bialymi ledami nie
    > rozgrzejesz zmarznietych rak ;)

    Jeśli użyjesz malutkiego radiatora...

    Mam diodę IR 1W. Trzymana w palcach bez radiatora po 5 minutach parzy,
    że nie da się jej utrzymać.

    zyga

  • 12. Data: 2009-02-01 15:34:47
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Mam diodę IR 1W. Trzymana w palcach bez radiatora po 5 minutach parzy,
    > że nie da się jej utrzymać.

    Ale to nie od podczerwieni a ciepła wytrąconego na rezystancji złącza
    diody - zielonego LEDa mocy też nie utrzymasz bez radiatora.

    --
    Filip.

  • 13. Data: 2009-02-01 15:48:42
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Ale to nie od podczerwieni a ciepła wytrąconego na rezystancji
    > złącza diody - zielonego LEDa mocy też nie utrzymasz bez radiatora.

    Tak, chciałem się tylko pochwalić, że taką diodę IR mam.
    ;-)

    zyga

  • 14. Data: 2009-02-01 17:38:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gargamel,

    Sunday, February 1, 2009, 3:16:32 PM, you wrote:

    > tylko że one białe są tylko z nazwy, przynajmniej te wszystkie z którymi ja
    > miałem doczynienia:O)

    Ale to już nie mój problem, że się zadajesz z podejrzanymi diodami
    LED. Porządne diody LED są produkowane od ładnych kilku lat.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2009-02-01 19:13:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 01 Feb 2009 16:48:42 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    >Tak, chciałem się tylko pochwalić, że taką diodę IR mam.

    No to my tez takie mamy.
    Taki np stary polski zielony CQYP .. zasilony pol ampera parzy przed
    uplywem minuty :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-02-01 19:17:41
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" napisał:
    > tzn co, ze nie ma podczerwieni? :)
    > sporo ludzi interesuje tylko pasmo widzialne, ale fakt, bialymi ledami nie
    > rozgrzejesz zmarznietych rak ;)

    wybacz, ale nawet diodami LED możesz sobie rączki poparzyć bo wszystko ma
    straty, nawet super hiper energooszczędne diody, chyba nie dałeś się zrobić
    w bambuko specom od reklamy?:O)

    a co do światła widzialnego to właśnie porównaj sobie widmo halogena i LEDa
    w paśmie widzialnym i może sie zdziwisz?:O)

  • 17. Data: 2009-02-01 19:44:21
    Temat: Re: Czytali?cie? Nowe diody led
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > No to my tez takie mamy.
    > Taki np stary polski zielony CQYP .. zasilony pol ampera parzy przed
    > uplywem minuty :-)

    A po minucie co z nią?

    zyga

  • 18. Data: 2009-02-01 20:13:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 01 Feb 2009 20:44:21 +0100, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    >A po minucie co z nią?

    Zamienia sie w migajaca :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-02-01 21:33:04
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Oni mieli chyba na myśli diody fotoluminescencyjne (PHOLED), które
    > działają podobnie jak świetlówki, tzn. wysokosprawna dioda emituje UV, a
    > luminofor przerabia to na światło widzialne.
    Ale te obecne taeż tak robią, tyle że drogo i sprawność taka sobie, a w
    artykule piszą że unowocześnili proces produkcji podłoża pod struktury
    LED, dzięki czemu będą jeszcze wydajniejsze i 10razy tańsze.
    Do wyobrażni przemawia że jeżeli by zastąpić wszystkie żarówki nowymi
    ledami w UK oczywiście :) to można będzie osiem elektrowni zamknąć :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2009-02-01 22:38:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Podpis pod zdjęciem mnie rozbawił:

    "Dzięki nowej technologii diody LED mogą zagościć w każdym domu"

    :)