    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
    Date: Tue, 11 Oct 2011 10:42:32 +0200

    Naprawdę jestem w stanie odszczekać każde złe słowo jakie dotąd
    powiedziałem na GDDKiA jak będą taką dobrą robotę robić jak ze zmianą
    organizacji ruchu w Raszynie k.Warszawy.

    Wcześniej każdy kto wjeżdżał do Wawy od południa stykał się z korkiem w
    Raszynie - nadal tak będzie ale GDDKiA przy okazji asfaltowania odcinka
    Wawa-Janki przez Raszyn przemalowała pasy przy wjeździe do Raszyna od
    strony Janek. Wcześniej było tak że prawy pas kończył się przed
    kościołem i trzeba było uciekać lub przepuszczać kierowców którzy chcą
    zmienić go na środkowy. W tym samym czasie ci którzy jechali lewym pasem
    musieli co chwile hamować bo niektórzy chcieli skręcić koło kościoła aby
    objechać korek w Raszynie uliczkami i tam stać w korku zamiast w
    Raszynie - zawsze to jakieś urozmaicenie - bilbordy każdy tam zna na
    pamięć jest dużo czasu na zapoznanie się z nimi.
    Obecnie zmieniono malowanie na takie że teraz prawy pas jest na wprost
    tak jak i środkowy - bez kolizyjnie można wiec dojechać aż do świateł
    gdzie znów są 3 pasy przez 300m. Tam jest więc więcej miejsca na
    zatrzymanie się samochodów.

    Rezultat tych prac jest taki że po tygodniu całkowitego zablokowania się
    Raszyna bo kierowcy jeżdżą na pamięć od paru dni można tam rano dojechać
    bez zwalniania aż do świateł przy Oplu a wiec korek jest znacznie
    krótszy! Oczywiście najwolniejszy jest lewy pas bo z przyzwyczajenia tam
    najwięcej samochód stoi nie wiem po co. Podczas gdy prawym jedzie się
    cały czas...

    Wartością dodaną do tej zmiany organizacji jest to że nie będzie trzeba
    tłumaczyć jednemu czy drugiemu imbecylowi że dojechać do końca pasa i
    włączyć się na sąsiedni to działanie na skrócenie korka a nie chamstwo.

    Pozdrawiam
    Rafał