  • 1. Data: 2011-10-11 10:42:32
    Temat: [DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    Naprawdę jestem w stanie odszczekać każde złe słowo jakie dotąd
    powiedziałem na GDDKiA jak będą taką dobrą robotę robić jak ze zmianą
    organizacji ruchu w Raszynie k.Warszawy.

    Wcześniej każdy kto wjeżdżał do Wawy od południa stykał się z korkiem w
    Raszynie - nadal tak będzie ale GDDKiA przy okazji asfaltowania odcinka
    Wawa-Janki przez Raszyn przemalowała pasy przy wjeździe do Raszyna od
    strony Janek. Wcześniej było tak że prawy pas kończył się przed
    kościołem i trzeba było uciekać lub przepuszczać kierowców którzy chcą
    zmienić go na środkowy. W tym samym czasie ci którzy jechali lewym pasem
    musieli co chwile hamować bo niektórzy chcieli skręcić koło kościoła aby
    objechać korek w Raszynie uliczkami i tam stać w korku zamiast w
    Raszynie - zawsze to jakieś urozmaicenie - bilbordy każdy tam zna na
    pamięć jest dużo czasu na zapoznanie się z nimi.
    Obecnie zmieniono malowanie na takie że teraz prawy pas jest na wprost
    tak jak i środkowy - bez kolizyjnie można wiec dojechać aż do świateł
    gdzie znów są 3 pasy przez 300m. Tam jest więc więcej miejsca na
    zatrzymanie się samochodów.

    Rezultat tych prac jest taki że po tygodniu całkowitego zablokowania się
    Raszyna bo kierowcy jeżdżą na pamięć od paru dni można tam rano dojechać
    bez zwalniania aż do świateł przy Oplu a wiec korek jest znacznie
    krótszy! Oczywiście najwolniejszy jest lewy pas bo z przyzwyczajenia tam
    najwięcej samochód stoi nie wiem po co. Podczas gdy prawym jedzie się
    cały czas...

    Wartością dodaną do tej zmiany organizacji jest to że nie będzie trzeba
    tłumaczyć jednemu czy drugiemu imbecylowi że dojechać do końca pasa i
    włączyć się na sąsiedni to działanie na skrócenie korka a nie chamstwo.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2011-10-11 11:32:48
    Temat: Re: [DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "The_EaGle"

> [...]
    > trzeba tłumaczyć jednemu czy drugiemu imbecylowi że dojechać do końca
    > pasa i włączyć się na sąsiedni to działanie na skrócenie korka a nie

    Jestem jakiś ograniczony chyba, bo nie potrafię zrozumieć tego
    fenomenu - ostatnio wracając z wakacji napotykam na korek taki z 2-3km
    na 2 pasmowej jezdni - lewy pas wolny, jadę... na CB słyszę
    "UWAGA!zablokujcie tego w granatowej Vectrze"... "KURWA no teraz już za
    późno". Grzecznie zapytałem, czy pomysłodawca wie co to jest jazda na
    zamek...cisza jak makiem zasiał. Dojechałem spokojnie do końca lewego
    (za mną nikt nie odważył się pojechać) i bez problemu jakiś duży mobil
    zrobił mi miejsce nawet nie zwalniając specjalnie, ot na 3 sekundy
    odpuścił pedał przyśpieszenia. Ten korek zamiast 3 km mógł mieć 1.5km, o
    poprzecznych nawet nie wspominam, bo takiego chamstwa dawno nie
    widziałem.

  • 3. Data: 2011-10-11 11:35:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 11:32:48 +0200, Przemysław Czaja napisał(a):

> [...]
    > późno". Grzecznie zapytałem, czy pomysłodawca wie co to jest jazda na
    > zamek...cisza jak makiem zasiał. Dojechałem spokojnie do końca lewego

    A ty wiesz? Niestety chyba nie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-10-11 11:42:57
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-11, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > A ty wiesz? Niestety chyba nie.

    No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
    cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
    normalni beda wychodzic na cwaniaka.

    Zeby nie bylo - mowie o sytuacji z konczacym sie pasem a nie pasem w
    innym kierunku tak jak to bywa na moscie Torunskim w DC. Kurestwo
    czystej wody to za malo by okreslic to co idioci tam wyprawiaja.

    --
    Artur

  • 5. Data: 2011-10-11 11:45:07
    Od: to <t...@x...abc>

    begin AZ

    > No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
    > cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
    > normalni beda wychodzic na cwaniaka.

    Bardzo dobrze, że się nie uczą, bo można legalnie ominąć cały korek
    głupków stojących jak stado owiec na jednym pasie, chociaż drugi jest
    wolny. :>

  • 6. Data: 2011-10-11 11:47:36
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 09:42:57 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
    > cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
    > normalni beda wychodzic na cwaniaka.

    to zależy od sytuacji. Jezeli pasa jest 2 km, to owszem, wypadałoby go
    zapełnić. Jeżeli 300 metrów, to zdecydowanie nie zawsze, zwłaszcza jeżeli
    na lewym sa tiry a na prawym osobówki.
    W każdym razie powinno być również tak, że jeżeli sytuacja się radykalnie
    nie zmieni (np. 10 samochodów skręca w bok) to jedziesz obok tego, z kim do
    korka wjechałeś - bo niby dlaczego inaczej?
    Niestety, wygląda że conajmniej połowa kierowców ma zaimplementowaną
    funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
    nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

  • 7. Data: 2011-10-11 11:49:17
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-10-11 11:42, AZ pisze:

    > No w tym przypadku zamek to nie byl bo pojechal sam i wyszedl na
    > cwaniaka. W Polsce niestety kierowcy szybko tego sie nie naucza a
    > normalni beda wychodzic na cwaniaka.

    Niestety trzeba tak jeździć bo o ten jeden samochód czyli o parę metrów
    krócej kolejni będą stać.

    > Zeby nie bylo - mowie o sytuacji z konczacym sie pasem a nie pasem w
    > innym kierunku tak jak to bywa na moscie Torunskim w DC. Kurestwo
    > czystej wody to za malo by okreslic to co idioci tam wyprawiaja.

    Jakoś nie widzę różnicy. Jeżeli pas się kończy i są strzałki do zjazdu
    na sąsiedni pas to tak samo mam prawo dojechać do jego końca jak i na
    pasie który skręca a lewo czy prawo jeżeli wykonam ten manewr przed liną
    ciągłą. Nie jest to żadne cwaniactwo. Chyba że mówisz o sytuacji że ktoś
    specjalnie zmienia pas na ten który skręca objeżdża 10 samochodów i
    pakuje się znowu na ten sam pas to faktycznie można to tak nazwać.
    Natomiast jeżeli są 3 pasy i jeden z nich skręca np w lewo to jazda do
    końca przerywanej i zmiana na sąsiedni jest jak najbardziej na miejscu.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 8. Data: 2011-10-11 11:50:58
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Waldek Godel"

    > A ty wiesz? Niestety chyba nie.

    Sporo czasu spędzam na niemieckich drogach. Myslę, że wiem co to jazda
    na zamek. Jeśli jeździsz tylko w Polsce, niestety nie będziesz miał
    okazji poznać jak to działa.

  • 9. Data: 2011-10-11 11:51:59
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

> [...]
    > poprzecznych nawet nie wspominam, bo takiego chamstwa dawno nie widziałem.

    No właśnie. Mnie zastanawia jedno - trudno się dziwić kierowcy który raz
    na miesiąc wyjeżdża po za miasto że może tego nie ogarniać ale czasem
    tak zachowują się kierowcy tirów a to już niczego nie tłumaczy. Nie wiem
    jakim tępym burakiem trzeba być aby nie rozumieć tego że każdy wolny
    metr pasa przede mną - który zablokuje to tyle samo metrów większy korek
    za mną.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 10. Data: 2011-10-11 11:53:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-11, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > funkcję "coooooo jaaaaaa mam stać z plebsem w korku? Nigdy w życiu..",
    > nawet jeżeli właśnie ta funkcja powoduje część korków.

    No niestety tak to wyglada. Do tego jest podzial - cwaniaki ktorzy
    omijaja korek pasem w innym kierunku i wbijajacy sie na poczatek (sa tez
    wyrafinowane sztuki ktore graja swoja rejestracja, ze niby oni nie stad
    i nie wiedzieli) i idioci ktorzy takich wpuszczaja. Trzezwi sa tylko
    kierowcy tirow, wlasnie na Torunskim w DC widzialem pare przypadkow
    edukcji takich wspanialomyslnych.

    Ale z drugiej strony tez nie rozumiem tych co niechca wpuszczac
    motocykli. Chce wjechac a taki z piana na pysku jedzie na zylete za
    drugim zebym nie wjechal, a wjade na chwile i za chwile znikne...

    --
    Artur