  • 1. Data: 2011-03-03 09:02:48
    Temat: DELL - gniazdo zasilania.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Mam problem z ladowaniem baterii w DELLu.
    Trafil do mnie z bardzo zniszczonym (jak po czolgu) gniazdem zasilania.
    Wymienilem gniazdo, laptop dziala na zasilaczu, ale nie laduje.
    Dioda od ladowania ciemna, w systenie informacja, ze nie laduje, a w BIOSie
    info 'AC Adapter: unknown'.

    Rozebralem ponownie, poprawilem luty, a ze mam sam kabel z taka wtyczka
    postanowilem przeswietlic kolejne 3 zyly.
    Na http://www.kosz.moj.pl/1.jpg jest zaznaczony pin srodkowej zyly.
    Na http://www.kosz.moj.pl/2.jpg widacz zlacze do plyty glownej.
    Dwie zewnetrzne zyly maja swoje odpowiedniki na gniezdzie od MB, natomiast
    srodkowej zyly nie udalo mi sie znalezc.
    Nadmienie, ze gniazdo bylo bardzo zniszczone i zastanawiam sie, czy nie
    zostala uszkodzona sciezka...

    No i pytanie: czy srodkowa zyla na koncu przewodu powinna bezposrednio
    'isc' do gniazda MB, czy tez sa po drodze jakiej elementy?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-03-03 09:13:55
    Temat: Re: DELL - gniazdo zasilania.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Mar 2011 10:02:48 +0100, Jacek wrote:
> [...]
    >Wymienilem gniazdo, laptop dziala na zasilaczu, ale nie laduje.
    >Dioda od ladowania ciemna, w systenie informacja, ze nie laduje, a w BIOSie

    Nie znam szczegolow, ale ostatnio modne jakies "inteligentne
    zasilacze".
    Dell ma ostatnio tez tryb gdzie nie laduje baterii bez potrzeby -
    wlacza sie klawiszem.

    J.

  • 3. Data: 2011-03-03 09:22:41
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/03/2011 04:02 AM, Jacek wrote:
> [...]
    > Wymienilem gniazdo, laptop dziala na zasilaczu, ale nie laduje.
    > Dioda od ladowania ciemna, w systenie informacja, ze nie laduje, a w BIOSie

    Trzecia żyła służy do identyfikacji zasilacza. Jak podłączałem do
    takiego "inteligentnego" della zasilacz uniwersalny, to uruchomić się
    uruchomił, ale odmawiał ładowania baterii, a procesor chodził w
    najwolniejszym trybie z możliwych. Odmawia też pracy przy podłączeniu za
    słabego zasilacza do stacji dokującej.

    pzdr.
    j.

  • 4. Data: 2011-03-03 09:31:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 04:22:41 -0500, Jacek Radzikowski napisał(a):

> [...]
    > uruchomił, ale odmawiał ładowania baterii, a procesor chodził w
    > najwolniejszym trybie z możliwych. Odmawia też pracy przy podłączeniu za

    Wiem, ze srodek sluzy do identyfikacji, natomiast interesuje mnie, czy ta
    zyla powinna bezposrednio laczyc sie z pinem gniazda podlaczanego do MB.

  • 5. Data: 2011-03-03 09:34:22
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 03/03/2011 04:31 AM, Jacek wrote:
    > Wiem, ze srodek sluzy do identyfikacji, natomiast interesuje mnie, czy ta
    > zyla powinna bezposrednio laczyc sie z pinem gniazda podlaczanego do MB.

    Tzn. czy idzie bezpośrednio do płytki w zasilaczu, czy jest jakiś układ
    we wtyczce?

    pzdr.
    j.

  • 6. Data: 2011-03-03 09:49:50
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:iknnau$73q$...@i...gazeta.pl,
    Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> nastukał:
    > Tzn. czy idzie bezpośrednio do płytki w zasilaczu, czy jest jakiś
    > układ we wtyczce?
    >
    > pzdr.
    > j.

    we wtyczce to jest dioda led w zasilaczach dell'a

    --
    VSS

  • 7. Data: 2011-03-03 09:59:03
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 04:34:22 -0500, Jacek Radzikowski napisał(a):

    > Tzn. czy idzie bezpośrednio do płytki w zasilaczu, czy jest jakiś układ
    > we wtyczce?
    >
    > pzdr.
    > j.

    Przedzwanilem wszystkie 3 zyly.
    Dwie zewnetrzne szly bezposrednio do bialego gniazda laczacego plytke
    zasilania/USB do plyty glownej ze zdjecia
    www.kosz.moj.pl/2.jpg
    Natomiast srodkowa zyla nie miala odpowiednika na gniezdie do MB.
    Wg mnie powianna. mam racje?

    P.S. Wyglada, jakby poszla wewnetrzna sciezka...

  • 8. Data: 2011-03-03 18:40:16
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Co to konkretnie za lapek Della?
    Jakieś Latitude jak się domyślam...

    Pozdr. TC

  • 9. Data: 2011-03-03 19:38:02
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasilania/USB do plyty glownej ze zdjecia
    > www.kosz.moj.pl/2.jpg
    > Natomiast srodkowa zyla nie miala odpowiednika na gniezdie do MB.

    To chyba będzie najłatwiej sprawdzić po prostu podłączając zasilacz :).
    Jeśli wszystko zadziała jak należy, to być może ten laptop nie korzysta z
    ID. A jeśli nie zadziała, to faktycznie mogło się upalić połączenie,
    szczególnie jeśli się zwarło z plusem (ale w takim przypadku odratowanie
    ścieżki raczej niewiele Ci da) :). Pewną wskazówką może być też inspekcja
    zasilacza. Może jest trzecia żyła a za nią wolne miejsca na płytce.

    e.

  • 10. Data: 2011-03-05 18:59:16
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-03-03 10:02, Jacek pisze:
> [...]
    >
    > No i pytanie: czy srodkowa zyla na koncu przewodu powinna bezposrednio
    > 'isc' do gniazda MB, czy tez sa po drodze jakiej elementy?

    W Dellach na 100% w latitude w innych nie wiem, wykorzystana jest
    funkcja identyfikacji zasilacza. Jeśli w biosie masz unknown to nie
    rozpoznany zasilacz i baterii ładować nie będzie. Ja bym zaczął od
    sprawdzenia na oryginalnym zasilaczu (sprawnym:)) czy jest ok.
    Przerabiałem już to u siebie, okazało się że środkowa żyła zasilacza
    miała przerwę.