  • 11. Data: 2009-09-17 13:55:30
    Temat: Re: DVB-T
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!

    > jaki sens ma wdrażanie telewizji naziemnej i utrzymywanie obu systemów ?
    > (DVB-T i SAT)

    Utrzymanie pasma satelitarnego, jednego transpondera jest bardzo duze.
    Do tego musisz placic caly czas za utrzymanie lacza.
    Nadajniki telewizyjne juz sa, brakuje modulatorow i headend-ow.
    Nie wszedzie Sat jest mozliwy, szczegolnie w starych miastach.

  • 12. Data: 2009-09-17 19:52:09
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > Utrzymanie pasma satelitarnego, jednego transpondera jest bardzo duze.
    > Do tego musisz placic caly czas za utrzymanie lacza.
    > Nadajniki telewizyjne juz sa, brakuje modulatorow i headend-ow.

    Tak, sa, tyle, ze nie wlasnoscia TVP. Wiesz ile emitel bierze za to od
    TVP???

    Jingiel

  • 13. Data: 2009-09-17 20:55:04
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > A co do ceny zestawów do odbioru telewizji DVB-T vs. SAT, to zapowiadane
    > dopłaty do odbiorników DVB-T miały być wyższe niż w tej chwili cena
    > kompletnego zestawu do odbioru z satelity (<200zł).

    Chyba nie do końca, gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł?
    Kupiłbym kilkanaście w tej cenie, własnie szukałem dziś taniego tunera z
    MPEG4 i zaczynają się koło 350zł do tego miska i reszta.
    Następne pytanie to sławetne karty, jakoś nikt nie mówi w jakim systemie
    będą kodować płatne, i co kupię sobie wypasiony tuner z dyskiem do
    nagrywania >1000 a potem się okaże że nie ten system.
    Na łapu capu to zrobili choć sama idea jest słuszna, conajmniej kilkanaście
    procent ludzi ma kłopot z sygnałem naziemnym a abonament płaci.
    Piotr

  • 14. Data: 2009-09-17 21:51:15
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    > gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł?
    Wiarygodny Janusz Sulisz:
    [Ile za odbiornik dla kanałów TVP z Astry?]
    http://blogi.satkurier.pl/49434-ile-za-odbiornik-dla
    -kanalow-tvp-z-astry.html

    wycenia:
    "najtańszy tuner HD MPEG-4 dla DVB-S2 kosztował w sierpniu 2009
    w granicach 480-499zł"

    > jakoś nikt nie mówi w jakim systemie
    Mowi sie (j.w.), drogi NDS:
    "Biorąc pod uwagę ew. problemy z produkcją dekoderów NDS, ich
    początkowa cena może być dość wysoka - minimum to....700-750zł
    (+ jeszcze 50zł za kartę startową i ew. abonament pakietu pay-tv)

    > i co kupię sobie wypasiony tuner z dyskiem do nagrywania....
    > a potem się okaże że nie ten system.
    A z tym to nie ma problemu.
    Zgrywany jest strumien rozkodowany (*.ts).

    Ale dodatkowo, na razie, sa duze problemy z sygnalem.

    Na Forum DVHK, piszę:

    ********************************
    Jest to decyzja pochopna i zupelnie nieuzasadniona technicznie.
    ------
    Cytat:
    W takiej sytuacji pospieszne podpisywanie umowy wartej 100 mln euro budzi
    wątpliwości.
    {za: [Cyfrowa TVP - czy na pewno za darmo?]
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,,,wid,11505427,wiad
    omosc.html
    }
    ------

    Sadze, ze za takie pieniadze mozna bylo zrobic cos lepszego (albo, np.
    dac kazdemu potencjalnemu odbiorcy po 10 tys. euro).

    Pomysl jest tragiczny, bo nie stac nas na satelite typu Astra 2D,
    a zastosowane rozwiazanie skazuje odbiorcow, na anteny co najmniej
    80-120cm - zeby miec stabilny odbior (a i tak beda problemy z sygnalem).

    Aktualnie w Szczecinie, z tego transpondera mam sygnal ~6dB nizszy, niz ze
    wszystkich innych transponderow Astry (moze podstroja wiazke - footprint).

    Czyli, zeby miec ta sama jakosc sygnalu jak przy antenie 60cm,
    musze postawic 120cm. FEC=5/6 dalsze 1-2dB, chmurki ~2-3dB.

    Dodatkowo zakup nowego odbiornika, ew. CAM.

    Nie jest to oferta dla ogladajacych TV TRWAM - jest to kryminal.
    ********************************

    Pzdr.J.P.

  • 15. Data: 2009-09-17 22:39:09
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 23:51:15 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):

    > Nie jest to oferta dla ogladajacych TV TRWAM - jest to kryminal.
    :)
    <http://www.youtube.com/watch?v=N5bTVTJOsGc>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2009-09-18 02:21:37
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > Chyba nie do końca, gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł?
    > Kupiłbym kilkanaście w tej cenie, własnie szukałem dziś taniego tunera z
    > MPEG4 i zaczynają się koło 350zł do tego miska i reszta.

    Jakbys dobrze poszukal to bys wiedzial, ze sa takie po 200 zl i do tego
    dostajesz miesiac darmowego ogladania CP.

> [...]
    > Na łapu capu to zrobili choć sama idea jest słuszna, conajmniej kilkanaście
    > procent ludzi ma kłopot z sygnałem naziemnym a abonament płaci.

    Niczego nie robili. TVP na astrze jest od kilku lat. Oni tylko to
    odkodowali. Zawsze mozesz kupic tuner ze slotem na modul, a potem modul
    dokupic.

    Jingiel

  • 17. Data: 2009-09-18 06:36:38
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    PP pisze:

    > Chyba nie do końca, gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł?

    Pokaż mi gdzie napisałem o HD.

  • 18. Data: 2009-09-18 07:11:26
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > Jakbys dobrze poszukal to bys wiedzial, ze sa takie po 200 zl i do tego
    > dostajesz miesiac darmowego ogladania CP.
    Coś bliżej wiesz na ten temat ? CP ?

    > Niczego nie robili. TVP na astrze jest od kilku lat. Oni tylko to
    > odkodowali. Zawsze mozesz kupic tuner ze slotem na modul, a potem
    > modul dokupic.
    No tak, tylko ja sobie mogę robić co chcę a klientowi powinienem postawić
    taki sprzęt by o modyfikacjach mógł zapomnieć, dla przykładu moduł do TV na
    kartę kosztuje prawie tyle co cały tuner więc nie ma wielkiego sensu.
    Piotr

  • 19. Data: 2009-09-18 07:14:02
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > Pokaż mi gdzie napisałem o HD.

    Nie napisałeś bo nie doczytałeś, te pakiety chodzą wyłącznie na tunerach z
    MPEG4 czyli realnie rzecz biorąc na tunerach z HD.
    Piotr

  • 20. Data: 2009-09-18 10:38:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    PP pisze:

    > Nie napisałeś bo nie doczytałeś, te pakiety chodzą wyłącznie na tunerach z
    > MPEG4 czyli realnie rzecz biorąc na tunerach z HD.

    OK, ale da się kupić tuner z MPEG4 poniżej 200zł np. DSB-H370G

    http://www.neo24.pl/index.php?target=products&&produ
    ct_id=52857&&aff_id=101372