  • 1. Data: 2015-12-24 15:08:16
    Temat: Debugger do AVR-ów
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Do tej pory wszystkie swoje projekty opierałem na AVR-ach. Mój zestaw
    narzędzi był stosunkowo skromny - do programowania używałem zwykłego
    USBASP z optoizolatorem (pełniącym raczej rolę konwertera poziomów
    logicznych, niż zabezpieczenia). Gdy pojawił się problem, musiałem
    debugować go "na około", za pomocą UART-a.

    Ostatnio zacząłem eksperymentować z PIC32 i dopiero dzięki temu
    uświadomiłem sobie, jak bardzo komplikowałem sobie życie. PicKit3 użyty
    w roli debuggera bardzo ułatwia znalezienie błędu.

    Ponieważ nie mam zamiaru całkowicie rezygnować z AVR-ów (szczególnie, że
    polubiłem Xmegi) chciałbym zapytać, jaki debugger dla tej platformy
    warto kupić. Na Allegro trafiają się czasem urządzenia, które nie są już
    niestety kompatybilne z Atmel studio...
    Istnieją jakieś niedrogie (ale funkcjonalne) klony, czy też powinienem
    raczej celować w jakiś oryginalny produkt od Atmela?

  • 2. Data: 2015-12-26 21:26:53
    Temat: Re: Debugger do AVR-ów
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ciekawe pytania zadajesz, szkoda, że pedały z europy strzelają głownie z
    dupy...

    ja nie wiem, ale... czy czasem AVR studio nie jest też debuggerem?
    czy nie jest to tak, że podłączasz urządzenie odpowiednim interfejsem
    (TWI czy jakoś tak?) i może sobie debugować avr studiem?

  • 3. Data: 2015-12-26 21:36:29
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    o jest jeszcze debug wire...

  • 4. Data: 2015-12-28 17:11:34
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2015-12-24 o 15:08, Atlantis pisze:
    (...)

> [...]
    > Istnieją jakieś niedrogie (ale funkcjonalne) klony, czy też powinienem
    > raczej celować w jakiś oryginalny produkt od Atmela?

    Nigdy nie miałem w łapach, ale Atmel-ICE wygląda bardzo przyzwoicie, pod
    względem ceny, jak i funkcjonalności.
    (wersja bez obudowy ok. 200zł)

    Maks

  • 5. Data: 2015-12-28 18:01:02
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Istnieją jakieś niedrogie (ale funkcjonalne) klony, czy też powinienem
    > raczej celować w jakiś oryginalny produkt od Atmela?

    Używam Dragona. Na klony nie natrafiłem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2016-01-04 23:34:32
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Thursday, 24 December 2015 14:08:21 UTC, Atlantis wrote:
> [...]
    > Istnieją jakieś niedrogie (ale funkcjonalne) klony, czy też powinienem
    > raczej celować w jakiś oryginalny produkt od Atmela?

    Mam i dragona i atmel-ice, oba sa ok, jednak atmel-ice jest bardziej przyszlosciowy,
    obsluguje arm'y no i cena jego nie jest zabojcza.