  • 11. Data: 2016-06-12 14:02:02
    Temat: Re: Dekadowa drabinka rezystorowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sto rezystorow kosztuje zlotowke a drabinka zrobiona z siedmiu czy dziesieciu
    dwiescie zlotych to moze warto pokombinowac.

  • 12. Data: 2016-06-12 18:49:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Jak sto rezystorow kosztuje zlotowke a drabinka zrobiona z siedmiu czy dziesieciu
    dwiescie zlotych to moze warto pokombinowac.

    Jak zwykle się mylisz,0,1% kosztuje najtańszy 0,37581zł netto przy
    zakupie min 10szt. Czyli za 10 szt zapłacisz ponad 4zł brutto + wysyłka.
    http://www.tme.eu/pl/details/tc0325b1542t1e/rezystor
    y-precyzyjne-smd-0603/royal-ohm/

    a tkie większe łatwiejsze do lutowania to już ponad 50gr netto sztuka
    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=113497&s_f
    ield=niski_prog&s_order=ASC&visible_params=2%2C34%2C
    36%2C10%2C35%2C38%2C39&used_params=35%3A2325%3B

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2016-06-12 19:12:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle sie nie myle mundrusiu od siedmiu bolesci. On chce tolerancje 1%. Cierpisz
    na cos, na przyklad na dysleksje, ze masz problemy z ogarnieciem tekstu skladajacego
    sie z wiecej niz pieciu zdan?

  • 14. Data: 2016-06-12 19:55:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-11 11:24, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Dlaczego nie pasuje Ci najdurniejszy pod Słońcem pomysł: kupić miernik w
    > Castoramie?

    W ilu miernikachw Castoramie są drabinki z okolicy 1% i w cenie 10zł?

  • 15. Data: 2016-06-12 21:31:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > On chce tolerancje 1%.

    No, ale jak drabinka ma mieć 1% tolerancji to trzeba ją poskładać z
    dokładniejszych rezystorków.

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2016-06-12 21:38:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 21:31:48 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):
    > No, ale jak drabinka ma mieć 1% tolerancji to trzeba ją poskładać z
    > dokładniejszych rezystorków.

    Albo dobrac z mniej dokladnych.
    W dobie cyfrowych miernikow to znikomy problem.

    Gorzej, ze moga miec rozne wspoczynniki temperaturowe czy starzenie.

    J.

  • 17. Data: 2016-06-12 21:52:13
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-06-12 o 21:38, J.F. pisze:

    > Albo dobrac z mniej dokladnych.
    > W dobie cyfrowych miernikow to znikomy problem.
    >
    > Gorzej, ze moga miec rozne wspoczynniki temperaturowe czy starzenie.

    No niestety właśnie tu jest największy problem z toleracjami. Dobieranie
    to tak średnio pomaga.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2016-06-12 22:04:51
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > W ilu miernikachw Castoramie są drabinki z okolicy 1% i w cenie 10zł?

    Obstawiam, że mogą być w każdym. Aż wygrzebałem ze swoich przydasiów
    drabinkę wymontowaną z "miernika za 10zł" zrobioną ze zwykłych
    przewlekanych rezystorków poprzez zgrzanie ich nóżek. Rezystory 0.5% o
    wartościach 9M-900k-90k-9k-900-100, razem 10M. Pomiar wykazuje 10.008M
    czyli mamy błąd poniżej 0,1%.

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2016-06-12 22:12:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2016 22:04:51 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > Obstawiam, że mogą być w każdym.

    Jakos tak. Przecietny taki miernik jest dosc dokladny.

    Ale juz nie kosztuja po 10zl, teraz 20-40 ..

    J.

  • 20. Data: 2016-06-12 22:13:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]

    On chce tolerancje 1%. Cierpisz na cos, na przyklad na dysleksje,

    ze masz problemy z ogarnieciem tekstu skladajacego sie z wiecej niz

    Sam jesteś dupkiem od siedmiu boleści, aby uzyskać 1% w drabince
    rezystory muszą mieć znacznie lepszą tolerancję,
    a to kosztuje, dupku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K