  • 1. Data: 2016-11-20 15:06:25
    Temat: Dekoder DVB-T i HDCP
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Widze że w zasadzie wszystkie tanie dekodery DVB-T mają wyjścia tylko
    HDMI i jakieś analogowe.

    Pytanie: czy tanie dekodery te wymuszają szyfrowanie HDCP po stronie
    telewizora? Nie ukrywam że chciałbym podpiąc taki przez przelotkę DVI
    pod normalny monitor LCD 4:3 który *chyba* nie ma HDCP. Ma to szanse na
    zadziałanie?

  • 2. Data: 2016-11-20 16:02:56
    Temat: Re: Dekoder DVB-T i HDCP
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

> [...]
    > telewizora? Nie ukrywam że chciałbym podpiąc taki przez przelotkę DVI
    > pod normalny monitor LCD 4:3 który *chyba* nie ma HDCP. Ma to szanse na

    Zastanów się o co pytasz. Po co miałoby być szyfrowanie HDCP po stronie
    telewizora? Tam jest deszyfrowanie.

    A jeśli pytasz o rzecz przeciwną, to po co tuner miałby z własnej woli
    szyfrować sygnał?

    Jeśli odbierasz program przez moduł CAM z kartą, to jeśli dostawca
    treści ustawi odpowiednią flagę, to wówczas moduł CAM zwraca do tunera
    nie piksele RGB, tylko szyfrogram HDCP. Tunera to tak naprawdę nie obchodzi.

  • 3. Data: 2016-11-20 16:32:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-20 16:02, Tomasz Wójtowicz wrote:
    > Zastanów się o co pytasz. Po co miałoby być szyfrowanie HDCP po stronie
    > telewizora? Tam jest deszyfrowanie.

    W pojęciu szyfrowania mieści się wiele innych pojęć. Myślę że
    deszyfrowanie też.

    > A jeśli pytasz o rzecz przeciwną, to po co tuner miałby z własnej woli
    > szyfrować sygnał?

    Bo chce znaczek HD Ready albo jakiś inny marketingowy powód nie mający
    śladu logiki.

> [...]
    > treści ustawi odpowiednią flagę, to wówczas moduł CAM zwraca do tunera
    > nie piksele RGB, tylko szyfrogram HDCP. Tunera to tak naprawdę nie

    Wiec pytanie brzmi: czy w telewizji naziemnej dekoder dvb-t *czasami*
    właczy mi HDCP? Nie ineteresuje mnie teoria. Czy w naszej, pariotycznej,
    lewackiej, religijnej i konsekrowanej czasami włączy się HDCP?

    Pytanie prawidziwe: czy jest sens kupowania dekodera za 80zł w celu
    podpiecia pod starszy monitor z DVI?

  • 4. Data: 2016-11-20 17:25:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Wiec pytanie brzmi: czy w telewizji naziemnej dekoder dvb-t *czasami*
    > właczy mi HDCP? Nie ineteresuje mnie teoria. Czy w naszej, pariotycznej,
    > lewackiej, religijnej i konsekrowanej czasami włączy się HDCP?

    Jeśli odbierasz naziemną telewizję publiczną, to nikt nie ma prawa
    wymuszać szyfrowania.

  • 5. Data: 2016-11-20 17:46:26
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-11-20 o 17:25, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Jeśli odbierasz naziemną telewizję publiczną, to nikt nie ma prawa
    > wymuszać szyfrowania.

    W razie jak by co, to usuwaczki HDCP chodzą za 10 dolarów.

    MJ

  • 6. Data: 2016-11-21 11:58:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >Zastanów się o co pytasz. Po co miałoby być szyfrowanie HDCP po
    >stronie telewizora? Tam jest deszyfrowanie.

    >A jeśli pytasz o rzecz przeciwną, to po co tuner miałby z własnej
    >woli szyfrować sygnał?

    W imie, k*, zasad.
    Po to HDCP wymyslono.

    J.

  • 7. Data: 2016-11-21 16:07:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-11-21 o 11:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > W imie, k*, zasad.
    > Po to HDCP wymyslono.

    Zrozumiałeś problem, czy nie? Tunera HDCP nie obchodzi. To moduł CAM się
    tym zajmuje.

  • 8. Data: 2016-11-24 21:08:54
    Od: c...@g...com

    W dniu niedziela, 20 listopada 2016 17:25:41 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz
    napisał:

    > Jeśli odbierasz naziemną telewizję publiczną, to nikt nie ma prawa
    > wymuszać szyfrowania.

    To ja się zapytam:
    U ciotki, mieszkającej pod Warszawą, w okolicy Pruszkowa jest kilkuletni telewizor
    LCD Samsung. Modelu nie pamiętam.
    Odbiera na antenie dachowej kilkadziesiąt programów tv oraz kilka, może kilkanaście
    radiowych. Pokazuje dla więszości z nich przewodnik. Ale oglądać można tylko niewiele
    z nich. Nie można słuchać żadnej stacji radiowej. Telewizor pokazuje coś z
    zaszyfrowaną transmisją - nie pamiętam, bywam tam rzadko. Przykładowo jest kilka
    stacji polsatowskich, ale tylko Polsat bez żadnych dopisków działa.
    TV korzysta z wbudowanego dekodera.

    To jest problem z telewizorem, że czegoś nie umie zdekodować, czy też programy jednak
    są jakoś szyfrowane?

    Michał.

  • 9. Data: 2016-11-24 21:37:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Nov 2016 12:08:54 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>,
    c...@g...com napisał(-a):

    > To jest problem z telewizorem, że czegoś nie umie zdekodować, czy też programy
    jednak są jakoś szyfrowane?

    Tak, te kanały są kodowane Polsatu.
    Możesz od nich kupić dekoder i je odbierać.
    Z tym, że to chyba kanały o obniżonej rozdzielczości, ale szczegóły nigdy mnie
    nie interesowały.

  • 10. Data: 2016-11-25 09:22:20
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup

    >W razie jak by co, to usuwaczki HDCP chodzą za 10 dolarów.

    Dasz namiar?