  • 1. Data: 2009-11-19 18:25:58
    Temat: Dlaczego Fujifilm zabrania używania akumulatorów Ni-Cd?
    Od: tokelau <e...@g...com>

    W instrukcji aparatu Fujifilm serii A160, A170, A180, A220, A230, A235
    (dostępna pod adresem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=373
    557
    ) jest napisane:
    "Nigdy nie należy używać baterii manganowych ani baterii niklowo-
    kadmowych (Ni-Cd)"
    Polecają wyłącznie alkaliczne i Ni-MH.
    Dlaczego zabraniają używania akumulatorów Ni-Cd?
    Nie wydaje mi się aby mogły uszkodzić aparat (akumulatory Ni-Cd
    napięcie i opór wewnętrzny mają
    chyba niemal taki sam jak akumulatory Ni-MH), więc o co chodzi?
    Aparat ma chyba funkcję rozładowywania akumulatorów Ni-MH, więc może w
    tym rzecz?
    Czy można bezpiecznie użyć akumulatory Ni-Cd i zwykłe baterie cynkowe-
    manganowe?

  • 2. Data: 2009-11-19 19:19:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Nov 2009 10:25:58 -0800 (PST), tokelau wrote:
> [...]
    >napięcie i opór wewnętrzny mają
    >chyba niemal taki sam jak akumulatory Ni-MH), więc o co chodzi?

    Z praktyki mi wychodzi ze paluszki NiCd maja opor chyba nawet wiekszy
    i kiepsko pracuja. Moze o to chodzi - nie sprawdzaja sie jako
    zasilajace.

    >Aparat ma chyba funkcję rozładowywania akumulatorów Ni-MH, więc może w
    >tym rzecz?

    Rozladowuje sie akurat podobnie. Inaczej sie laduje .. ten aparat ma
    wbudowana ladowarke ?

    >Czy można bezpiecznie użyć akumulatory Ni-Cd i zwykłe baterie cynkowe-
    >manganowe?

    Zwykle baterie chlorowo-cynkowe-manganowe bardzo mozliwe ze aparaciku
    wcale nie rusza.

    J.

  • 3. Data: 2009-11-19 19:33:46
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 19 Lis, 19:19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    [...]

    > Z praktyki mi wychodzi ze paluszki NiCd maja opor chyba nawet wiekszy
    > i kiepsko pracuja. Moze o to chodzi - nie sprawdzaja sie jako
    > zasilajace.

    A moze to kwestia polityki (rzekoma troska o srodowisko - kadm) i/lub
    pieniedzy (napedzanie klientow na nowe drozsze baterie/akumulatory i
    ladowarki)? Ale zeby robic to w taki sposob?

    > Rozladowuje sie akurat podobnie. Inaczej sie laduje .. ten aparat ma
    > wbudowana ladowarke ?

    Nie czytalem calej instrukcji (link do niej powyzej), ale nie wydaje
    mi sie aby mial ladowarke.

    > Zwykle baterie chlorowo-cynkowe-manganowe bardzo mozliwe ze aparaciku
    > wcale nie rusza.

    A to dlaczego, takie malenstwo, a takie zarloczne?

    Podsumowujac: przeciwskazan natury technicznej chyba nie ma, zeby uzyc
    Ni-Cd?

  • 4. Data: 2009-11-19 20:57:23
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    w tym samym temacie
    kupiłem ładowarkę energizer z kompletem akumulatorków AA i AAA
    energizer (Ni-MH).
    Ładują się długo ale jest OK
    dokupiłem akumulatorki AA (Ni-MH) Sanyo.
    włożyłem do ładowarki na noc, a rano były cholernie gorące.

    Gdzie przyczyna
    ??????

  • 5. Data: 2009-11-19 21:06:59
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-11-19 21:57, rrrrrrrrrrr napisał/a:
> [...]
    > Ładują się długo ale jest OK
    > dokupiłem akumulatorki AA (Ni-MH) Sanyo.
    > włożyłem do ładowarki na noc, a rano były cholernie gorące.

    Gdzie widzisz "ten sam temat"? (????) ;-)

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2009-11-20 06:27:40
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    "Nigdy nie należy używać baterii manganowych ani baterii niklowo-
    kadmowych (Ni-Cd)"
    Polecają wyłącznie alkaliczne i Ni-MH.
    Dlaczego zabraniają używania akumulatorów Ni-Cd?

    Znajomy ma aparat zasilany dwoma paluszkami i na starcie jest on bardzo
    prądożerny, NiMh się sprawdzają jako tako, baterie alkaliczne pozwalają na
    wykonaie 3-7 zdjeć, balterie Lion pracują idealnie na aku Ni-Cd nie
    wystartuje wcale.
    Nie znalazłem opcji w menu która pozwoliłaby przestawić aparat na inny typ
    baterii, prawdopodobnie Nikon ustawił zbyt wysoko próg komunikatu Lo Bat,
    aparat zawsze po włączeniu ładuje kondensator lampy nawet jak nie mam
    potrzeby jej używania, wyświetla Lo Bat i koniec pracy. O ile pamiętam model
    to jest to Coolpix z rozdzielczością 3,2 Mpix.
    Piotr

  • 7. Data: 2009-11-20 08:34:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tokelau" <e...@g...com> napisał
    > Zwykle baterie chlorowo-cynkowe-manganowe bardzo mozliwe ze
    > aparaciku
    > wcale nie rusza.

    >A to dlaczego, takie malenstwo, a takie zarloczne?

    Zarloczne. Chyba - wszystkie aparaty sa zarloczne :-)

    >Podsumowujac: przeciwskazan natury technicznej chyba nie ma, zeby
    >uzyc
    >Ni-Cd?

    Raz to owszem, ale kupilem wlasnie jakies bezmarkowe NiCd .. do
    panasonica sie nie nadaja.

    J.

  • 8. Data: 2009-11-20 09:04:05
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

    > Zarloczne. Chyba - wszystkie aparaty sa zarloczne :-)

    Nie wszystkie. Są takie co na 2 guzikach od zegarka żyją latami :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2009-11-20 09:30:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. schrieb:

    > Z praktyki mi wychodzi ze paluszki NiCd maja opor chyba nawet wiekszy
    > i kiepsko pracuja. Moze o to chodzi - nie sprawdzaja sie jako
    > zasilajace.

    Chyba nie. Jak myślisz, dlaczego wiertarki i podobne ustrojstwa o dużej
    mocy chwilowej dopiero od niedawna mają inne akumulatory niż NiCd? Taki
    paluszek R6-NiCd może mieć prąd zwarciowy > 20A.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-11-20 10:15:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 20, 10:30 am, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    wrote:

    > Chyba nie. Jak myślisz, dlaczego wiertarki i podobne ustrojstwa o dużej
    > mocy chwilowej dopiero od niedawna mają inne akumulatory niż NiCd? Taki
    > paluszek R6-NiCd może mieć prąd zwarciowy > 20A.

    może mieć, ale bardzo wiele nie ma - zwłaszcza, że podejrzewam, że
    chodzi o uniknięcie sytuacji, gdzie klient wyciąga z szuflady NiCd AD
    1984 i pieni się, że nie działa...

    Marek