  • 1. Data: 2010-12-11 06:41:52
    Temat: Dlaczego te kondensatory tak padają?
    Od: "onion" <o...@x...pl>

    Ostatnio naprawiałem partię monitorów LCD 3-4 letnich i we wszystkich
    wybrzuszone kondensatory.

    Ciekawostka taka monitory Fujitsu Siemens P19-2 identyczne zasilacze TDK z
    kondensatorami CapXon, różne przebiegi jeden miał 8,5 tys godzin drugi tylko
    3 tys i w obu kondensatory wybulone.

    Od czego to zależy?

  • 2. Data: 2010-12-11 08:35:33
    Temat: Re: Dlaczego te kondensatory tak padają?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "onion" <o...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ciekawostka taka monitory Fujitsu Siemens P19-2 identyczne zasilacze TDK z
    > kondensatorami CapXon, różne przebiegi jeden miał 8,5 tys godzin drugi

    Wszystkie jakie miałem w firmie monitory Fujitsu-Siemens 19 cali (chyba
    nawet ten model co podajesz) po 2 latach miały ten sam feler. Wszystkie co
    do sztuki kondensatory w zasilaczu spuchnięte.
    Padały między sobą w okresach kilku tygodni.

    Może ten typ tak ma? albo jakieś wbudowane mechanizmy autodestrukcji po
    okresie gwarancji ;)

    pozdro

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-12-11 10:43:05
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > Padały między sobą w okresach kilku tygodni.
    >
    > Może ten typ tak ma? albo jakieś wbudowane mechanizmy autodestrukcji po

    Nie dobijajcie mnie. Mam ten monitor (ciagle jeden z lepszych na rynku)
    jakies 3 lata - mam sie spodziewac prawdopodobnego padu ? ::(

    Fantom

  • 4. Data: 2010-12-11 10:44:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-11 11:43, Fantom pisze:
    > Nie dobijajcie mnie. Mam ten monitor (ciagle jeden z lepszych na rynku)
    > jakies 3 lata - mam sie spodziewac prawdopodobnego padu ? ::(
    Trzeba po prostu przyjąć, że kondensatory w zasilaczu są "materiałem
    eksploatacyjnym" jak opony w samochodzie, i raz za jakiś czas trzeba je
    wymienić.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2010-12-11 11:33:26
    Od: "onion" <o...@x...pl>

    > Nie dobijajcie mnie. Mam ten monitor (ciagle jeden z lepszych na rynku)
    > jakies 3 lata - mam sie spodziewac prawdopodobnego padu ? ::(

    rozbieraj ten monitor jak najszybciej, wymień 4 kondensatory: 1500u/10
    2x470u/25 2x100u
    i powinien posłużyć kolejne 3 lata, wszystko zależy od godzin pracy, godziny
    masz podane w menu serwisowym

    co do kondensatorów to wszystko jasne, wlazłem w katalogi 3 producentów:
    RUBYCON, TEAPO, CAPXON
    tam pięknie napisane w PDFach, nawet "czas życia" hehehe, np
    http://www.rubycon.co.jp/en/catalog/e_pdfs/aluminum/
    Products_Eng.pdf
    http://www.teapo.com/ftp/pdf/cap_table2.pdf

    w tych fujitsu są montowane CAPXON GF 105C czyli LOWESR 2000-5000godzin

  • 6. Data: 2010-12-11 12:48:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan BartekK proponuje:

    > Trzeba po prostu przyjąć, że kondensatory w zasilaczu są "materiałem
    > eksploatacyjnym" jak opony w samochodzie, i raz za jakiś czas trzeba
    > je wymienić.

    No to może by je tak zaczęli na podstawkach montować?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-12-11 13:35:30
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    niepopularna wypowiedź: On zapytał dlaczego? ja też pytam dlaczego w płytach
    PC to samo?

  • 8. Data: 2010-12-11 13:47:02
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:idvv1l$fs1$1@mx1.internetia.pl...
    > niepopularna wypowiedź: On zapytał dlaczego? ja też pytam dlaczego w
    > płytach PC to samo?

    Bo są instalowane po jak najniższych kosztach jak najbadziewniejsze
    kondensatory, które ledwo wytrzymują pracę w układzie impulsowym?
    Chyba tutaj jest odpowiedź.

    Stary dobry sprzęt działa latami, a te nowe... są dużo tańsze niż te kiedyś.
    Prawda?

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-12-11 14:15:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.12.2010 07:41, onion pisze:

    > różne przebiegi jeden miał 8,5 tys godzin drugi
    > tylko
    > 3 tys i w obu kondensatory wybulone.
    >
    > Od czego to zależy?

    W sumie bym powiedział, że to sporo - jak przeglądałem nie tak dawno
    katalogi w poszukiwaniu kondensatorów do przetwornicy to większość
    elektrolitów miało czas pracy rzędu 2-3 tysięcy godzin. A tantale są ~10
    droższe i też mają coś w stylu "1% padnie w 1000 godzin".

    Michoo

  • 10. Data: 2010-12-11 14:26:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 14:47:02 +0100, Irokez wrote:
> [...]
    >Chyba tutaj jest odpowiedź.
    >Stary dobry sprzęt działa latami, a te nowe... są dużo tańsze niż te kiedyś.

    To gdzie kupic kondensatory na lata ?

    Bo drugi koniec kija jest taki ze w starym sprzecie malo elektrolitow
    dzialalo na wysokich czestotliwosciach.

    J.