  • 1. Data: 2013-09-07 19:37:19
    Temat: Długi LCD graficzny
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Czy ktoś z Was spotkał się z graficznym odpowiednikiem wyświetlacza 2x40
    znaków? Chciałbym taki wsadzić do obudowy 1U. 128x32 są za krótki, nie
    zmieści mi się na nich to co chcę.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2013-09-07 21:14:22
    Temat: Re: Długi LCD graficzny
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 07.09.2013 19:37, Michał Lankosz pisze:
    > Czy ktoś z Was spotkał się z graficznym odpowiednikiem wyświetlacza 2x40
    > znaków? Chciałbym taki wsadzić do obudowy 1U. 128x32 są za krótki, nie
    > zmieści mi się na nich to co chcę.

    Są jeszcze 160x32, np. http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=1050?
    Później to już chyba 192x64 niestety..

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2013-09-07 21:49:17
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2013-09-07 21:14, butek pisze:

    > Są jeszcze 160x32, np. http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=1050?
    > Później to już chyba 192x64 niestety..

    Google, pierwsze z brzegu 192x32:
    http://www.crystalfontz.com/product/CFAG19232CTMITT
    http://pl.farnell.com/everbouquet/mg1903ab9-sblw/dis
    p-lcd-192x32-chinese-wht-b-l/dp/1847907
    tu są jakieś 192x32 i 204x32:
    http://www.unisystem.pl/

    znaczy że w ogóle to coś tam się znajdzie :)
    Andrzej
    www.symbiostock.info

  • 4. Data: 2013-09-07 21:57:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-09-07 21:14 butek napisał(a):

    > Są jeszcze 160x32, np. http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=1050?
    > Później to już chyba 192x64 niestety..

    Zainteresuj się wyświetlaczami OLED. Bardzo często mają piksele mniejsze
    niż w LCD. Taki np. 256x64 ma obraz rozmiarów 69x17mm:
    http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/1013
    5

    256x64 piksele to już fajna rozdzielczość i można poszaleć z ilością
    informacji. Pytanie tylko czy dołączysz lupę w zestawie. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2013-09-07 22:14:20
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-07 21:57, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > 256x64 piksele to już fajna rozdzielczość i można poszaleć z ilością
    > informacji. Pytanie tylko czy dołączysz lupę w zestawie. :)

    Pytanie było o długi lcd, a nie o miniaturowy ;)
    Znajdź mi taki oled, ale wielkości klasycznego 40x2 na HD44..

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-09-07 22:17:35
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Są jeszcze 160x32, np. http://artronic.pl/o_produkcie.php?id=1050?
    > Później to już chyba 192x64 niestety..

    Już kiedyś pytałem w Artronicu. Nic mi nie doradzili. Wsadzenie dwóch
    wyświetlaczy obok nie bardzo pasuje. Póki co jest 2x40 z pseudo grafiką
    w postaci pasków poziomu i niestety nie opisanymi działkami.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2013-09-07 22:24:52
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-09-07 22:14, BartekK pisze:
    5

    > Pytanie było o długi lcd, a nie o miniaturowy ;)
    > Znajdź mi taki oled, ale wielkości klasycznego 40x2 na HD44..

    Otóż to. Ten co mam aktualnie jest bardzo czytelny. Też myślałem o OLED,
    ale one są droższe, a poza tym mają mniejszą żywotność. To urządzenie
    działa non stop i też dobrze by było, gdyby cały czas świeciło, bez
    potrzeby ruszania gałką. Już obecne rozwiązanie wymaga zmniejszenia
    jasności LED po jakimś czasie od ostatniego użycia, aby oszczędzać LEDy.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2013-09-07 22:38:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-07 22:24, Michał Lankosz pisze:
> [...]
    > potrzeby ruszania gałką. Już obecne rozwiązanie wymaga zmniejszenia
    > jasności LED po jakimś czasie od ostatniego użycia, aby oszczędzać LEDy.
    Oled ma wiele plusów - czytelność pod dowolnym kątem, idealny kontrast
    (brak przeświecania tła, które występuje nawet przy negatywowym lcd,
    widoczne zwłaszcza w nocy), szybkość (no powiedzmy, zależna od
    kontrolera, ale zrobić jakąś animację czy scroll to nie problem, gdzie
    lcd by tylko smużył)... no ale cena i bliżej nieokreślona żywotność ;/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2013-09-08 15:41:13
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-09-07 22:38, BartekK pisze:
> [...]
    > kontrolera, ale zrobić jakąś animację czy scroll to nie problem, gdzie
    > lcd by tylko smużył)... no ale cena i bliżej nieokreślona żywotność ;/

    Jakie masz praktyczne doświadczenie z wyświetlaczami OLED? Co z
    wypalaniem punktów? Czas życia (używania) urządzenia oceniam na co
    najmniej 10 lat, czyli wychodzi ponad 80 tys. godzin. Po takim czasie
    spodziewam się co najmniej sporych ciapek - jedne punkty będą ledwo
    widoczne inne, rzadko używane, świeciły po gałach. W LCD nawet jak już
    podświetlenie będzie dogorywać (a nie powinno za bardzo) oświetlenie
    zewnętrzne wystarczy żeby coś zobaczyć. Przy OLED takiej możliwości nie
    będzie.
    Ale moje pytanie było o duży/długi wyświetlacz graficzny, który dało by
    się wstawić do obudowy 1U. Aktualny moduł ma wysokość PCB 34mm, sama
    ramka 29mm. I tak trzeba było podpiłować zagięte krawędzie pokryw - taka
    konstrukcja obudowy.
    Porównując do wyświetlacza alfanumerycznego potrzebuję około 240x32
    punkty. Może i na 192 bym wepchnął potrzebne informacje, ale jak to Adam
    napisał - nie ma to być wyświetlacz czytany z lupą.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2013-09-08 17:59:39
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:
    [..]
    > Jakie masz praktyczne doświadczenie z wyświetlaczami OLED? Co z
    > wypalaniem punktów? Czas życia (używania) urządzenia oceniam na co
    > najmniej 10 lat, czyli wychodzi ponad 80 tys. godzin. Po takim czasie

    Z tego co widzę po telefonach z OLEDowymi wyświetlaczami to _czasami_ po
    roku widać wypalone piksele w stopniu przeszkadzającym.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html